set idle gpu freq on amd

Permalänk

set idle gpu freq on amd

jag spelar wow i 2 fönster och läste nånstans att grafik kortet liger i "low power 3d" om man kör wow i fönster... jag sitter på ett amd 4850

jag läste en tråd här nånstans om ett program som fixade det men kan inte hitta tråden och jag är en lat en...

tack på förhand och jag är ledsen att jag skitar ner forumet med mina trådar men jag gjorde en sökning på wow men efter att ha gått igenom 7 sidor så tröttnade jag.

options är grayed out där..tror det var det programmet kan vara fel..

god fortsättning på 2009 teh Fluffmajster out!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

det framgår inte riktigt av det du säger men jag antar att du har ospelbar fps, annars så är det väll bara bra att grafikkortet tar lite semester.

tips är att söka på "low power 3d" istället för "wow" för ett sånt här problem

prova att bocka i show current clocks , och kolla om du kan ställa in nått sånt i catalyst controll center också

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

jag må vara en klåpare men en så stor klåpare är jag inte..jag har kollat ccc riva och atitool(vilket jag inte fick att fungera) utan att hitta en low power 3d funktion, kommer dock ihåg att riva tuner hade det till geforce från min gforce tid..har gjort en sökning på low power 3d här på swec nu och hittade inget som var relevant för mig, jao jao får väll leva med mitt pissiga fps..

Visa signatur

I am the Leech King!