Permalänk
Medlem

suddig text xbox 360

Hej. undrar om det finns något sätt att få texten att inte vara så himla suddig när man lirar på en vanlig tv. har klarat mig hittills men fable2 är jobbigt att spela.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

en vanlig tjock tv du har?

kommer ihåg när vi hade gammal tv, så var Fallout3 jobbigt att spela, då texten var suddig och svår att läsa.

men nu har vi en Lcd-tv, texten är riktigt bra, kör HDMi också.

vet inte om man kan få klarare text på en vanlig tv dock. :/

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Många HDTV aparater man köper av någon anledning har sin skärpa maxad eller på min, brukar oftast vara bra att ställa den lite lägre en 0.

För en en gammal tjock TV finns det inget att göra åt, vissa spel går det inte enns att läsa texten på ( T.ex. Dead Rising ).

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag köpte en rgb advance kabel, orginalet vad den nu heter. Iaf så kunde jag inte se den minsta förbättring på min gamla tv.
Just detta suddiga har fått mig att tröttna på min xbox360, jag ser för tusan inte vad som det står flera spel. Den gamla xboxen är det inga problem med då de har större font-storlek. Jag vet att lösningen är att köpa ny tv, men min tv är faktisk annars inte så dålig så jag väntar.
*edit*
Spelet World Championship Poker till xbox360 är ett extremt spel, man får anstränga sig för att se vad man har fått för kort på min tv.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Allmänt känt fel, spelen är anpassade för minst 720p, inte 576i. Dead Rising och Banjo Nuts And Bolts (Dock fixat nu) är ju kända skräckexempel. Utöver att köpa ny TV / köra på datorskärmen är du rätt fucked.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

ajdå. skulle kunna slänga ipp den på en dator skärm`, har en 19" platt som inte används.. problemet är väl bara att mitt skrivbord står precis brevidmitt element. Vill iunte ha boxen så nära det.

En fråga dock:

såg vi har en gamal plasma tv som jag alltid trott varit sd. alltså inte ens stöd för 720p. Den är 4-5år tror jag. Såg dock igår att den har en såndär komponent ingång. Kan det vara så att den faktiskt klarar 720?`eller används komponent ingångar även vid sd upplösning?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Är väl bara att testa?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
ajdå. skulle kunna slänga ipp den på en dator skärm`, har en 19" platt som inte används.. problemet är väl bara att mitt skrivbord står precis brevidmitt element. Vill iunte ha boxen så nära det.

En fråga dock:

såg vi har en gamal plasma tv som jag alltid trott varit sd. alltså inte ens stöd för 720p. Den är 4-5år tror jag. Såg dock igår att den har en såndär komponent ingång. Kan det vara så att den faktiskt klarar 720?`eller används komponent ingångar även vid sd upplösning?

Har mitt gamla xbox (första) kopplat via komponent och är ganska säker att jag kan köra det med SD upplösningar, så ja går antagligen att köra sdupplösning över komponent. Men tror även att du kommer få mycket bättre bild på den tvn.
Testa, jag gissar på en rejäl improvement =P

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

testat:

tyvärr ingen hd men satans mycket bättre bild! nu kan jag se vad jag uppgraderar i forza

Är inte specieltlpraktiskt att ha den i tvrummet där man man inte alltid har tillträde menfan, nu vill jag inte riktigt flytta på den

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Hade suddig text på min plasma också (3 år gammal) när jag använde komponentkabeln, köpte en VGA kabel och skillnaden va som natt och dag
Men det låter bra att du fixat det

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam