Permalänk

Riktigt galen dator, very nice

Ser att du bara kör med en crossfire sladd, har x2 korten bara en kontakt eller? För vanliga 4870 har 2.

Permalänk

Väldigt kontigt galleri, gråter för ägaren.

Permalänk
Medlem

Är det ens möjligt att ha en så pass dålig kabeldragning i ett chassi som Cosmos S?

Permalänk

Jag har som mål att göra en ny kabel dragning nästa helg

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

vad kör du för Volt till Processorn ? jag kör min på 3,4 ghz @ 1,38 V

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8800GTS 512
vafan, 36 fps med 2 4870 X2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av viru$
Ja men kolla vilken skärm upplösning han kör på
Fräkt med dubbla 4870x2 kort

2st 4870x2 ger inte märkvärt fler FPS än 1st 4870x2, men det ser maffigt ut i lådan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DLM
2st 4870x2 ger inte märkvärt fler FPS än 1st 4870x2, men det ser maffigt ut i lådan...

är du säker?
det har ju kommit nya drivers

Permalänk
Avstängd

nice rigg . dock märkte jag en sak En 80 fläkt på en processorkylare som stöder 120 är inte det lite slöseri på prestanda och på en så bra kylare.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Lät så roligt när han pratade med den svenska dialekten

Permalänk

Tack =P kommer ny video snart på youtube =P

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gregk
är du säker?
det har ju kommit nya drivers

Jag har gett upp hoppet om att nya drivare ska sätta eld i baken på Crossfire/SLI.
Det handlar om arkitektur, hur kan annars ett 4850 ligga på samma nivå som ett 3870x2 ?

Nää, jag lägger pengarna på raidade VelociRaptorer istället...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DLM
Jag har gett upp hoppet om att nya drivare ska sätta eld i baken på Crossfire/SLI.
Det handlar om arkitektur, hur kan annars ett 4850 ligga på samma nivå som ett 3870x2 ?

Nää, jag lägger pengarna på raidade VelociRaptorer istället...

Ska du lägga dem pengarna på hd borde du väll snarare kolla på ssd lösningar ?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

"=P"

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Såg hyfsat ut men kabeldragningen var katastrof!
Sen kan man fundera på varför du bara köpte 1TB till den dära maskinen
känns som att 2-3TB hade varit med i klass med resten av delarna

eller varför inte en Raptor så man slipper sitta och vänta 1 vecka på att allt ska laddad pgr av slö disk.

Sen måste jag fråga, Var har minnena tagit vägen? ser inget om vilka minnen, hastighet,buss osv du kör. Så dant är ganska viktigt att uppge när man ska framföra resultat i spel..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Ska du lägga dem pengarna på hd borde du väll snarare kolla på ssd lösningar ?

Nej inte så länge det ligger i nivån 5000kr för 128GB, då handlar det bara om att bränna pengarna.
Ännu mer med tanke på att du får TVÅ VelociRaptorer för samma pris som kan köras i raid 0 där
en SSD-disk garanterat inte hänger med.

Inlägg redigerat av GAPa. Kommentar till borttaget inlägg borttagen.

Permalänk
Medlem

Ahhhh, man kan inte mer än njuta av prestandan! Har du provat Crysis - Warhead testet? Det finns ute nu också och det skall vara bättre prestanda än föregångaren.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Tjenare

Vart köpte du MONSTER om jag får fråga? drack den hela tiden när jag bode i usa haha.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot § 7 och § 8 i reglerna samt några kommentarer till det inlägget.

Permalänk
Avstängd

Mm vill också ha monster oneone :P... Pma mej trådskaparn

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Hur mycket anti aliasing har du på Crysis? För 36avg känns inte så nice med en sån rigg.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

ehh, skall man inte ha 2 crossfire bryggor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunberg_jr
ehh, skall man inte ha 2 crossfire bryggor?

jo, jag tyckte också att det inte riktigt stämde...

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonmoritz
jo, jag tyckte också att det inte riktigt stämde...

Nej på x2korten finns det inte 2 crossfire bryggor

Visa signatur