Permalänk
Medlem

HTC Diamond och BT-lurar

Halloj alla.
Är grymt sugen på att köpa en HTC Diamond. Kommer troligen köpa bluetooth-lurar till den. Har dock några frågor innan jag går till närmsta elektronikbutik och inhandlar den; hur är ljudet i MP3-spelaren i telefonen? En av anledningarna till att jag skaffar den är att den skall ersätta min MP3-spelare, så ljudet är viktigt.
Hur fungerar bluetooth-lurar tillsammans med telefonen? Om man köper en handsfree med "byt låt"-knapp på, fungerar det tillsammans med telefonen, eller måste man ta upp telefonen ur fickan för att byta låt?

Tack på förhand!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Hedersmedlem

om ljudet är viktigt så ska du skippa bluetooth lurar o lyssna på musik med. för det första så "buffrar" ljudet rätt ofta samt att man hör ett bakgrundsbrus hela tiden. Men sedan beror det också på hur petig du är med ljudkvaliteten

Permalänk
Medlem

Tycker Bluetooth funkar bra när man ska lyssna på musik i telefon. Dock skulle jag inte rekomendera det till diamonden, hade en sån tidigare. Körde med mitt sonyericsson hbh-970s headset. batteritiden i diamonden är ju helkass redan från början, men med bluetooth igång höll det inte ens hela dagen... tog telefonen från laddning på morgonen körde igån bluetooth och kopplade ihop den med headsetet, lyssnade på en del musik till och från. vid 1600 larmade telefonen för låg batterinivå för att en kvart senare lägga av...

mvh
matte

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Jepp jag håller med ovan. Bluetooth funkar väl bra (förutom brusiga Jabra 3030 och min Diamond, lol), men batteritiden blir nog lite mer kass... Och Diamond är redan innan inte så bra. Med 4gb minne är man också rätt begränsad (man fyller det ju med annat smått och gott än musik, heh). Jag använder min Diamond tillsammans med min Sansa Clip: dom matchar varandra (och jag har snott Sansa sladden för att ladda Diamond)