Permalänk
Medlem

AVG eller Norman?

Hej, fick med Norman Antivirus på nya datorn och undrar om man vinner eller förlorar t.ex. prestanda eller säkerhet eller något annat på att byta till AVG? Skälet till att jag undrar är att jag har hört mycket bra om AVG.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Viktigaste är att man har något av de kända antivirusen, men personligen hade jag kört in AVG istället.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Re: AVG eller Norman?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av husqvarnaff
Hej, fick med Norman Antivirus på nya datorn och undrar om man vinner eller förlorar t.ex. prestanda eller säkerhet eller något annat på att byta till AVG? Skälet till att jag undrar är att jag har hört mycket bra om AVG.

hade Norman ett tag och kunde inte kolla på youtube filmer med det :S vet inte vrf men. och AVG har jag aldrig kört för de ser så tråkigt ut

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Skulle inte under några som helst omständigheter använda norman, vad som helst är bättre av dom kända

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Re: AVG eller Norman?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av husqvarnaff
Hej, fick med Norman Antivirus på nya datorn och undrar om man vinner eller förlorar t.ex. prestanda eller säkerhet eller något annat på att byta till AVG? Skälet till att jag undrar är att jag har hört mycket bra om AVG.

AVG alla gånger, kör avg på flera datorer sen länge....har aldrig haft virus...

Visa signatur

Hubbe

Permalänk

Har själv avg och version 8.0 ser inte så tråkig ut och funkar riktigt fint;)

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

AVG må vara bra, men BitDefender Free Edition v10 slår det hårt och brutalt. Dock kräver det en stark dator, då det är resurs-krävande, men fasiken så bra det är. Ska använda det när min nyckel till Kaspersky går ut i november, för den som vill veta något oviktigt xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Hmm Vad menas med att Free edition have no real time protection? Verka rju itne bra om man följer länken.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
AVG må vara bra, men BitDefender Free Edition v10 slår det hårt och brutalt. Dock kräver det en stark dator, då det är resurs-krävande, men fasiken så bra det är. Ska använda det när min nyckel till Kaspersky går ut i november, för den som vill veta något oviktigt xD

Vad baserar du det på att bitdefender free slår ut AVG free brutalt...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Hmm Vad menas med att Free edition have no real time protection? Verka rju itne bra om man följer länken.

Nej, faktiskt inte. Jag testade det för nån vecka sedan och då var ju realtids-skyddet på. Vad jag såg i alla fall. Kan ha sett fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Vad baserar du det på att bitdefender free slår ut AVG free brutalt...

Man kan jämföra BitDefender med Kaspersky - de är typ lika bra, bara det att BitDefender har fler virus-signaturer, över 1,800,000 om jag ej minns helt fel. Kaspersky har "bara" 1,140,594 nu när jag kollar lite snabbt.

Kaspersky slår AVG i "allt-o-allo" och BitDefender slår Kaspersky när det gäller virus-signaturer. Säger väl allt hur brutalt BitDefender slår AVG xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren

Kaspersky slår AVG i "allt-o-allo" och BitDefender slår Kaspersky när det gäller virus-signaturer. Säger väl allt hur brutalt BitDefender slår AVG xD

Men du har fel tror jag ... Såvida du inte kan överbevisa mig med opartiska tester.
www.av-comparatives.org

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Men du har fel tror jag ... Såvida du inte kan överbevisa mig med opartiska tester.
www.av-comparatives.org

Anti-Virus comparative February 2008.

AVG Anti-Malware v7.5.516: 98,1%
BitDefender Prof.+ v11.0.15: 96,5%
Kaspersky AV v7.0.1.321a: 98,3%

Kaspersky är alltså snäppet bättre än AVG, medans BitDefender är sämre än båda. Det överraskade mig lite.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Men du har fel tror jag ... Såvida du inte kan överbevisa mig med opartiska tester.
www.av-comparatives.org

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Anti-Virus comparative February 2008.

AVG Anti-Malware v7.5.516: 98,1%
BitDefender Prof.+ v11.0.15: 96,5%
Kaspersky AV v7.0.1.321a: 98,3%

Kaspersky är alltså snäppet bättre än AVG, medans BitDefender är sämre än båda. Det överraskade mig lite.

Det är väl prestanda strypet som drar ner poängen då.

Visa signatur

Acer Aspire 1360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Anti-Virus comparative February 2008.

AVG Anti-Malware v7.5.516: 98,1%
BitDefender Prof.+ v11.0.15: 96,5%
Kaspersky AV v7.0.1.321a: 98,3%

Kaspersky är alltså snäppet bättre än AVG, medans BitDefender är sämre än båda. Det överraskade mig lite.

Jag skulle vilja säga att dem är relativt jämna & att alla 3 förmodligen gör ett bra jobb.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless