FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Schyssta bilder. Vad kör du på för inställningar?

Global texture res: Large
LOD radius: Large
Mesh comp: 85
Mesh res: 10m
Texture res: 1m
Water: High 2.x
Land detail textures
Scenery comp: Very dense
Autogen comp: Very dense

Har även tweakat autogen i fsx.cfg för att få fler hus och färre träd vilket kanske märks på andra bilden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Är det Tampas scenery?

FSX original. Blev dock jävligt sugen på att inhandla Tampa's add-on.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaxWarp
FSX original. Blev dock jävligt sugen på att inhandla Tampa's add-on.

Nja, den buggar. Avinstallerade den. Modden har en lägre marknivå än tidigare vilket gör att andra som inte har modden svävar över marken. Ibland kan det även bli stora svarta fyrkanter på flygplatsen. Visst blir den lite mer läcker, men det är inte värt det.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Ibland kan det även bli stora svarta fyrkanter på flygplatsen.

Dålig piratversion skulle jag gissa på.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Ibland kan det även bli stora svarta fyrkanter på flygplatsen.

Det har jag aldrig varit med om.

Permalänk
Medlem

Attans att jag inte har kvar dem skärmdumparna då.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Gå in på http://www.flytampa.org/ och kolla Kai Tak. Man blir ju sugen på att köpa ett Core i7-system om det nu räcker.

Vart så sugen på att prova den efter att jag såg ditt inlägg, så här kommer tre bilder strax efter landning

Permalänk
Medlem

dudes, en liten fråga, behöver man sp2 om man kör acceleration?

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIffOPS
dudes, en liten fråga, behöver man sp2 om man kör acceleration?

Nej, man kan inte ha SP2 + Acc. Pack.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

ok men innehåller Acc sp1?

edit: never mind läste mig till det:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

k

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

"Ibland kan det även bli stora svarta fyrkanter på flygplatsen."

Det är nog grafikkortet som spökar då. Vilket de gör för mig ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
"Ibland kan det även bli stora svarta fyrkanter på flygplatsen."

Det är nog grafikkortet som spökar då. Vilket de gör för mig ibland.

Nope. Det är inte grafikkortet. All payware är inte alltid felfri. Se bara på windows.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Nope. Det är inte grafikkortet. All payware är inte alltid felfri. Se bara på windows.

Jag har då inte problemet.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PalmSE
Jag har då inte problemet.

Inte jag heller.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Inte jag heller.

men även defult!
Jaja!

Permalänk
Medlem

default har aldrig gett missbildningar, det har däremot moddar gjort.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med texturerna i FSX och jag fixade det genom att stänga av DX10.

Permalänk
Medlem

DX10 kan man allt leva utan i fsx

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Swecarn/robin! Vet inte varför du typ har blockat mig på Msn eller inte bara har varit inne.
Men det är någon som väntar på dig

Permalänk

Var ute och flög runt Mount Everest med F-20 Tigershark när jag fick syn på denna figuren.

Kom lite närmre och såg att det var en ensam stackare med en flagga.

Försökte landa men gick inge vidare...

\o/ på denna målningen Lite kaxig.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Swecarn. Erik Linge hälsar dig välkommen på Ivao och du ska kontakta mig för vidare information!
ÄR det ingen annan här som har lust att köra på ivao? Riktigt skoj faktiskt!

Permalänk

Jag har lust, men vet inte om jag har kunskaperna. :/ Eller behöver man inte vara proffs för att få vara med?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

man får en mentor som lär ut! Jag blev klar ungefär för en månad sen! Riktigt skoj! Det är bara att anmäla sig och sedan mejla till en man som heter Thord Wedlund.
Skicka ett pm eller ett mejl till mig så kan jag berätta mer på "pontus.tornberg@hotmail.com

Permalänk

Vilken är den stabilaste versionen av fsx? Nu kör jag Fsx deluxe utan servicepack. Hade sp2 installerat tidigare men då gick inte "ingame" menyerna att använda utan att spelet krashade!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten_alle
Vilken är den stabilaste versionen av fsx? Nu kör jag Fsx deluxe utan servicepack. Hade sp2 installerat tidigare men då gick inte "ingame" menyerna att använda utan att spelet krashade!

KAN bero på din athlon 64 3800+?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
ÄR det ingen annan här som har lust att köra på ivao? Riktigt skoj faktiskt!

Har ett konto där sedan lite över ett år tillbaka men har knappt flugit något alls. Bestämde mig för att ta ett riktigt flygcert i stället. Har funderat på att ta tag i det för att bättra på radiosnacket lite men det har aldrig blivit av.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Någon som har information om nästa Flight Simulator? Läste i en bloggpost från en av skaparna att dom håller på med en, men inte mycket mer än det.

Permalänk

Tror det kan dröja då det tog riktigt lång tid innan detta kom ut. Det krävs ju dock så mycket dator för att klara av det nuvarande så antagligen kommer inte det nya släppas innan de flesta datorer klarar FSX. Är dock väldigt missnöjd på fsx grafik/prestanda ratio! Behövs 1000 gånger mer prestanda för att klara samma grafik:( Förstår att det är många saker för datorn att hålla koll på men det är ändå segt att man köper en dator för 20000 kr så laggar fsx ibland?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Man behöver inte en dator för 20k för att spelet ska gå laggfritt. Allt man behöver är 30 sekunder för att gå in i settings.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB