Permalänk
Hedersmedlem

Ja hur fasiken monterade man socket-A processorer egentligen? Jag hade en rejält maffig kylare. Nu blir jag ju lite rädd när man ska montera på en TRUE på Q6600 fast den har värmespridare och bryckan som håller processorn på plats.
En duron tror jag att jag core crunchade.

Apanx, billigaste Core-baserade processorn är väl Celeron 430:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=197310
(420 hade högre lägstapris på prisjakt).
Jag antar de har likadan värmespridare.

Efter det vill jag att du skaffar skulltrail-moderkortet och två QX9775 som du tar bort värmespridaren på. Det skulle vara kyligt

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Varför inte sen sätta ett USB-minne i värmespridaren och göra en "usb-mod". Ja på den nivån är det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Varför inte sen sätta ett USB-minne i värmespridaren och göra en "usb-mod". Ja på den nivån är det.

Men snälla!!!... Suck!!! Förstör nu inte de fina som tråden handlar om.. Åhhh ja blir så trött.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Slår vad om att det här är en sån där "min hörna"-snubbe ....

Mer stripp åt folket !

Va?

Permalänk
Medlem

Helvete. Hatar såna här trådar.

Blir ju sugen på att slakta min Q66a nu