Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem

Lite blandat från Metro: Last Light, The Evil Within 2 samt Crysis. Det blev rätt många och stora bilder så jag lägger dem inom [SPOILER]-tagg så får ni själva klicka fram de ni är intresserade av att se, sidan blir så jäkla långsam att ladda annars.

Metro: Last Light. Jag spelade igenom det första spelet för något år sen och tyckte att det var ganska meh men vi är väldigt svältfödda på FPS-kampanjer så jag tänkte ge det ett försök och än så länge (någon timme eller två in i spelet) är det betydligt bättre än ettan.

Dold text

The Evil Within 2. Även här en väldigt stor förbättring från ettan och det här verkar vara mer actionorienterat än föregångaren som mest handlade om att försöka undvika konfrontationer.

Dold text

Crysis. Jag hade ingen speldator när det begav sig men minns att det var oerhört tungdrivet och lustigt nog görs det reklam för Core 2 i introt men det är tveksamt om någon CPU på marknaden kunde driva det här spelet med stabil framerate. Helt sjukt imponerande rent grafiskt! Alla cutscenes renderas in-game (!) och ser helt fantastiska ut. Det är svårt att tänka sig att spelet är tio år gammalt och om man bara ser till grafiken står det sig väldigt väl än idag. Tyvärr är det ganska buggigt och kanske inte helt väloptimerat men det är väl mest för grafiken man spelar Crysis.

Dold text
Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

3DMark 2000

Japp, nu pratar vi riktigt gamla grejor!
Efter en del tricksande fick jag igång 3DMark2000 på min dator. Tänkte nån annan kanske också satt och körde det här benchmarket tusen gånger för att testa olika hårdvaror och kunde tycka det var kul att se några screenshots av hur framtiden såg ut 1999. Alla screenshots är tagna i 4K, men nedskalade. Spoiler-tags för att undvika att sakta ned forumet.
Så här trodde man att flygspel skulle kunna se ut i framtiden. Redigt imponerande 1999!

Dold text

Så här snygga var inte RPG'erna heller. Mitt RIVA TNT kort körde den här scenen i så låg framerate att det inte gick att läsa vad det stod på skylten. Kolla frameraten nu, i 4K!

Dold text

Men ändå, rätt imponerande för att vara 1999, eller hur?

Dold text

Och allt det här grafiska godiset drevs av...

Dold text

3DMark hade utvecklats ifrån demo-scenen, och 3DMark hade förstås en demo:

Pipes!

The Matrix var fortfarande ny, fräsch och framtid

Dold text

Anyway, tänkte nån annan kunde tycka det var kul med en liten påminnelse om hur det var på den gamla tiden, när vi måste gå miltals i snön, motvind och uppförsbacke åt båda hållen. Ni ungdomar idag vet inte hur bra ni har det!

Dold text
Permalänk

Hellblade: Senua's Sacrifice

Har börjat testa årets Steam-rea-köp, och först ut är Hellblade: Senua's Sacrifice, som en annan spelare här på Sweclockers rekommenderade.

Jag är fortfarande bara några timmar in i spelet, har precis dödat första bossen, men så här långt är det ett action-puzzle-spel där en Keltisk krigare/shaman har gett sig in i vikingarnas dödsrike, Hel. Spelet har oerhört mycket atmosfär, och det är mycket gore, är på gränsen till horror... och det har helt fantastisk grafik, bästa jag nånsin sett (tryck på 'visa innehåll' för att se bild; bilder nedskalade från 4K och konverterade till JPEG):

Det är riktigt imponerande att se varje hårstrå i hennes pälskrage röra sig när det blåser.

Spelet är inte egentligen ett fightingspel, utan det mesta går ut på att lösa puzzles för att öppna magiskt låsta dörrar...

...men det är en hel del strider också, som är ganska OK. Man lär sig ganska snabbt combos och att använda tidsnedsaktning och special moves.

Det är lite svårt att få till bra screenshots, för det mesta av spelet är mörkt och vädret är dåligt, men ibland kommer solen fram.

Dold text

Bra spel, tonvis med atmosfär, fantastisk grafik; rekommenderas.

En sak, bara: spelet har ganska snäv FOV och kör med en massa grafiktricks och jag blev först rätt åksjuk när jag spelade det, trots att jag är van vid den här typen av spel. Om du blir åksjuk så går det att stänga av en del ögongodis, jag har stängt av motion blur, chromatic aberration, och film grain, och det har hjälpt mycket.

Permalänk
Skrivet av Awakeruad:

..men det är en hel del strider också, som är ganska OK.

Efter att ha spelat igenom spelet, vill jag ändra mig där: striderna är inte OK.
Spelet är designat för konsoll, och på grund av det har man väldigt dålig kontroll när man spelar med mus & tangentbord, vilket gör de senare striderna med massor av enemies och bossar med knockdown jäkligt irriterande. Man kan inte välja vilken fiende som blir target, och man kan inte röra sig fritt, utan endast mot eller ifrån den för ögonblicket targeted fienden. Det resulterar ofta bl.a. i att man inte ser vad som pågår.
Resten av spelet är bra - grafiken fantastisk, och det har mängder med atmosfär - och jag rekommenderar det fortfarande, men kontrollen i strid är kass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Japp, nu pratar vi riktigt gamla grejor!
Efter en del tricksande fick jag igång 3DMark2000 på min dator. Tänkte nån annan kanske också satt och körde det här benchmarket tusen gånger för att testa olika hårdvaror och kunde tycka det var kul att se några screenshots av hur framtiden såg ut 1999. Alla screenshots är tagna i 4K, men nedskalade. Spoiler-tags för att undvika att sakta ned forumet.
Så här trodde man att flygspel skulle kunna se ut i framtiden. Redigt imponerande 1999!

Så här snygga var inte RPG'erna heller. Mitt RIVA TNT kort körde den här scenen i så låg framerate att det inte gick att läsa vad det stod på skylten. Kolla frameraten nu, i 4K!

Men ändå, rätt imponerande för att vara 1999, eller hur?

Och allt det här grafiska godiset drevs av...

3DMark hade utvecklats ifrån demo-scenen, och 3DMark hade förstås en demo:

Anyway, tänkte nån annan kunde tycka det var kul med en liten påminnelse om hur det var på den gamla tiden, när vi måste gå miltals i snön, motvind och uppförsbacke åt båda hållen. Ni ungdomar idag vet inte hur bra ni har det!

Jag älskade den musiken som var i 3DMark2000

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Spelar Hexen II just nu. Köpte spelet på skiva när det kom ut för bra många år sedan, men har aldrig spelat färdigt spelet. Har hittat high texture pack till spelet men det står inget var mappen \Textures\ ska ligga eller hur man installerar texturerna. Någon som vet kan höra av sig

Bra spel med mycket pusslande för att komma vidare. Spelet går lite för fort på en modern dator trots att frameraten är låst till 71 fps. Vet inte hur man ändrar det. Tror det är samma motor som Quake 1 använder

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Lite mer Star Citizen 3.0

Det är knôkat i Auroran

Laddar även upp emellanåt på https://www.instagram.com/boforsinterstellar/

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Mer Star Citizen 3.0

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Mer Star Citizen 3.0

Oerhört snyggt. Alltid kul att se när nån lägger lite tanke och möda på screenshoten. 👍

Permalänk
Skrivet av Awakeruad:

Oerhört snyggt. Alltid kul att se när nån lägger lite tanke och möda på screenshoten. 👍

Tackar! Det sköna är att den enda skärmdumpen som är "iscensatt" är det som är taget på karaktären inomhus, siktandes mot en port. Resten är tagna under vanligt spelande genom att knappa ut sig i tredjeperson och vifta runt kameran en snabbis medans man flyger eller gör något till fots Så jag vill inte påstå att jag har lagt ner någon möda på det utöver att zappa igenom hundratals bilder efter guldkornen i efterhand Det är helt enkelt ett ruskigt snyggt spel. Hade inte UI't varit så stökigt som det är just nu så hade det blivit mer från förstapersonsvy!

Ontopic-bonusar;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Far Cry 4

Permalänk
Inaktiv

Använder du nån reshade eller liknande? Eller har du shoppat bilderna? 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Använder du nån reshade eller liknande? Eller har du shoppat bilderna? 😋

Nej, det har jag inte. Däremot är det Nvidias extra featuers som inte kostar så mycket numera på ett 3 år gammalt spel. Det sagt så har UBIsoft avslutat samarbetet med Nvidia. Assassin's Creed Origins eller kommande Far Cry 5 har inte Nvidia gameworks, utan bara UBIsofts egna effekter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Nej, det har jag inte. Däremot är det Nvidias extra featuers som inte kostar så mycket numera på ett 3 år gammalt spel. Det sagt så har UBIsoft avslutat samarbetet med Nvidia. Assassin's Creed Origins eller kommande Far Cry 5 har inte Nvidia gameworks, utan bara UBIsofts egna effekter.

Väldigt imponerande faktiskt, AC:Origins är galet läckert. Trodde fram tills nyligen att det var Gameworks som var "boven" men istället så är ju detta spel ett bra bevis på att man kan använda en neutral lösning och få ett snyggt resultat.

Permalänk
Medlem

Här bjuds det på lite spelbilder från perioderna Dec 17 till nu Feb 18.

Far Cry: Primal

Portal 1

Spec Ops: The Line

Empire: Total War

Hitman: Absolution

The Vanishing of Ethan Carter

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Var lägger man upp själva bilderna när man postar här?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Var lägger man upp själva bilderna när man postar här?

Du kan ladda upp bilderna till valfri site och därefter länka till dem. Många använder Imgur och själv brukar jag oftast använda Imagebam, ingen av dessa kräver registrering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Kingdom Come: Deliverance

Permalänk
Medlem

Undrade var det var för för spel då det såg ut som ett troll på sista bilden innan jag fattade att det var en häst

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kingdom Come: Deliverance

Är spelet trevligt? Sjukt sugen på att införskaffa det men är lite osäker på om det är värt det!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joppe:

Är spelet trevligt? Sjukt sugen på att införskaffa det men är lite osäker på om det är värt det!

Jodå! Spelet har sina brister och buggar, vilka förhoppningsvis patchas bort inom kort/framöver. I övrigt är det ett mastodont-spel men rekommenderar verkligen att du tittar närmare på recensioner och videor om spelet. Både från de som gillar och ogillar spelet om möjligt.

Permalänk
Medlem

Lite bilder ifrån senaste DLC:en till Project Cars 2!

Och sist(och även minst!) detta aset till bil...
Går något så in i helvete.
1000hk på runt 800kg bil är rätt spännande!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har inte sett bilder från FF15 ännu så...

4K texturer är installerat.

Inställningarna jag spelar på för Prestanda/Bild kvalitet.

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Ghost Recon Wildlands
Tog mig igenom basen som är i bakgrunden. Kom fram till sista sektionen som jag klarade galant, sen skulle man förhöra bossen. Problemet är att när jag smög upp på han råkade jag trycka fel knapp och dödade honom i närstrid. Mission failed! Börja om från start, doh!

Permalänk
Inaktiv

Fick hem en Acer Predator X34A i veckan så har blivit en del testande med den.

Kingdom Come: Deliverance

Outcast: Second Contact

Neir: Automata

Deus Ex: Manking Divided

Final Fantasy XV

DOOM2 via GZDOOM

Mad Max

Wolfenstein II: The New Colossus

Stardew Valley

My Time at Portia

CoD: WWII

Permalänk
Medlem

En bunt till från Ghost Recon Wildlands. Har inte några actionshots, men de är lite svåra att ta i "photo mode" på grund av hur hotkeys fungerar. Möjligen ska jag testa stänga av UI:t (hotkey Numpad -) men då får man köra lite i blindo.

Permalänk
Medlem

Far Cry 5

Tripp

Trapp

Trull

Permalänk
Inaktiv

Far Cry 5 även här.

Permalänk
Medlem

@flutters

Permalänk
Medlem

@anon5930 Saknar en hotkey för att tillfälligt stänga av UI. Man kan köra kikaren och trycka bort UI där, men det är en inzoomad vy utan vapen m.m.