Permalänk
Medlem

Resistance 2 (PS3)

Ska uppdatera första-posten när spelet släppts. Spelet släpps denna höst, och ribban har höjts rejält sen ettan(som är ett mycket bra spel). Tre nya bilder får öppna tråden sålänge:

Gillar designen på dessa, de borde ju kunna se i sidled, hehe!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

skulle inte det här spelet utspelas på en annan planet?

för det ser ut ungefär som där jag bor tycker jag.

monstren inkluderade..

Dold text
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Du måste dra ner på knarket, lol!

Ser mest fram emot superbossarna i detta spel. Undrar om det slår SOTC...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag gillade aldrig första delen (jag har visserligen inte spelat mer än demot) men jag hoppas att det här blir nåt att ha. Jag älskar exklsuiva titlar, då behöver man inte sitta och fundera i en evighet vilken konsol man tänker köpa skiten till.

Finns det gameplay-videos att se på det här?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Inget gameplay innan E3. Angående ettan, så är demot bara ett väldigt snålt smakprov på den buffe som bjuds när man har hela spelet. Helt klart värt att varva minst en gång. Det blir en trilogi, så det kan vara värt för storyns skull, om inte annat. Onlinebiten är fortfarande stark, men tvåan får ju grejer som är helt sjuka, som åtta player coop över PSN, t ex...

EDIT: Första bilderna från MP:

Edit:

http://www.eurogamer.net/tv_video.php?playlist_id=13547

Snygg trailer...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Gameplay intervju från E3 i HD: http://www.gametrailers.com/player/36878.html

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Re: Resistance 2 (PS3)

Jag har inte så koll på Resistance-spelen, men är monstrerna fredliga eller?
Ser ut som soldaternas pets xD
Verkar sjukt bra iaf och lätt att jag ska pröva det när det släpps

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Va det svaret på min fråga?
Nu blir jag mer confused, ser ut som soldaten har en spegelbild av ondska
Eller är det något slags Cthulu inspererat? Att vissa männskor är aliens?

Permalänk
Medlem

"aliensarna" är nog inte dom snällaste, dom vill ju typ bara utplåna männskligheten ganska rejält. Soldaten på förpackningen är Nathan Hale som är spelets "hero"

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

ugg, hoppas verkligen inte PS3n också börjar skylta med de där fula "only on, exclusive on" etc på sina fodral..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Va det svaret på min fråga?

Nu blir jag mer confused, ser ut som soldaten har en spegelbild av ondska
Eller är det något slags Cthulu inspererat? Att vissa männskor är aliens?

en ledtråd iaf.

nej inte riktigt,

aliensarna är (i vissa fall) soldaterna som fått sig lite oönskad genterapi.

Dold text

det är helt enkelt bara en ny variant på den gamla hederliga kommunistskräcken i klassisk Amerikansk tappning som vi sett i hur många filmer som helst; du ska inte bara se upp för kommunister utan även se upp så att du inte blir eller redan är en kommunist.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

You have been invited to closed beta of Resistance™2 on PLAYSTATION®3!

hahahhah

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Collectors Edition

— Created by DC Unlimited, an exclusive Chimeran Hybrid action figure with Bullseye weapon.

— A double-sided hard-cover Resistance 2 art book covering war-torn America from two unique perspectives.

— Exclusive in-game HVAP Wraith multiplayer weapon skin

— Copy of Resistance 2 with special edition cover artwork selected by the fans

The special collector's edition also includes a bonus DVD of exclusive Resistance 2 additional contents including:

— A preview into the upcoming Resistance novel, "Resistance: The Gathering Storm" by well-known science fiction author William Dietz.

— "America Forever Lost", Behind The Scenes video of Resistance 2 with Insomniac Games

— "Shattered History" Resistance chronology video — provides a visual guideline from the earliest days of the Chimera invasion to the current storyline.

— Digital copy of Issue #0 of the Resistance comic book series published by Wildstorm.

http://kotaku.com/5044160/resistence-2-gets-limited-edition-c...

EDIT
Stor bild:
http://i34.tinypic.com/10eh9he.jpg

Edit2:
Nya bilder:


http://gamevideos.1up.com/video/id/21582

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Det här spelet har fått ta mycket skit, folk har vart besvikna på grafik och annat men jävlar vad bra det ser ut nu. Tror det här kommer bli ett av årets spel, Insomniac är inte direkt dåliga på det dom gör och denna gången har de mer utveklingstid i ryggen vilket har gett dom möjligheten att lägga in bra mycket mer innehåll än ettan. Nej som ägare av både krysslåda och spelstation är årets actionspel inte längre Gears of War 2. Resistance 2 puttar ner det med en gigantisk röv innehåll och ett gameplay som verkar otroligt tight!

Vilken spelhöst!

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Det ser helt fantastiskt ut. Nu börjar det att röra på sig när det gäller PS3, snart dags att inhandla sig en. Men min 360 får väl duga ett tag till.

Permalänk
Medlem

Grafiskt verkar det inte vara något specielt, men satan vad bra det verkar bli.

Hoppas bara att man kan stänga av auto aim den här gången. Spel ska vara svåra, och jag vill inte att spelet lirar åt mig! Och vad var poängen med att kunna stänga av det endast i online-läge i första spelet? Om något ska det väl vara tvärt om, då man såklart hamnar i grovt underläge om man stänger av det online. De kunde väl åtminstonde gjort så folk utan auto aim inte möter folk med det isf.
Har det sagts något om det här till 2an?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Spelet har gått guld!

Citat:

Resistance 2 beta begins… today!

+ Posted by Greg Phillips // Producer, SCEA

Heya, it’s been a while since I’ve been seen around these parts as James Stevenson, Bryan Intihar and the others at Insomniac have been doing most of the Resistance 2 posting as of late. Along with my return to the blog, I bring a few announcements with regards to R2:
[list]
[*] Today, October 16th, the public beta for Resistance 2 will begin in North America. The beta will offer gamers a glimpse at Resistance 2’s online competitive and co-op modes ahead of the game’s launch on November 4th. We will be admitting players in two waves: a Premiere wave which includes those that pre-ordered at GameStop, individuals who subscribed to QORE for one year and/or bought the episode featuring Resistance 2 and a recent contest from GamePro.com. Those of you in the Premiere wave should be receiving an email with a registration code between now and tomorrow afternoon. A second wave is starting in the middle of next week, and you apply to be a part of it by going to beta.myresistance.net once the site goes live (later tonight). For those of you across the pond in Europe, the public beta will also begin next week.
[*] The Beta will include competitive maps from three locations in the game. These maps include 60-, 40-, and 20-player maps from Orick, 40- and 20-player maps from Chicago, and the 10-Player map Sub Docks (Bay Area). New modes Skirmish and Core control will be supported, along with Deathmatch and Team Deathmatch. The co-op portion of the beta will focused on Orick, and will support randomization of your play-path. Both co-op and competitive will support matchmaking and class/character progression up to level 10. This will allow unlocking of new equipment, upgrades and berserks for character customization.
[*] Speaking of beta.myresistance.net, the beta version of our new community site goes live tonight as well. Customizable leader boards/user profiles, individual blogs and ‘ticker’ that provides players with up to minute information of happenings on the site are just some of the features the beta site has to offer. Leading into the November 4th North American launch of the game (and the months to follow), we’ll be adding several more features that will make MyResistance.net the destination for all Resistance fans.
[*] And, finally, Resistance 2 has gone gold. As a special treat, the below image gives all of you PlayStation Blog readers an idea on just how big just the online coop campaign mode is

HiRes Co-op graph
http://pici.se/pictures/nbvBZHYAT.jpg

That’s all for now. Keep your eyes open for more R2 announcements as we lead into launch. If you have any questions, write them in the comments sections and I’ll do my best to answer them.

[/list]

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Förbokadet detta idag (givetvis från kanada), Hoppas det lever upp till ettan om inte bättre. Visst det första spelet va inte det bästa någonsin men visst f*n va det ett underhållande spel. Det som jag hoppas på är multiplayer och Co-p systemet dom har.

på tal om inget... tycker inte ni oxå att dom kommande 2 månderna har FÖR mycket bra spel som kommer? :S... vete f*n vart jag ska få pengarna till allt gött!

Visa signatur

Friends come and go epic's are for ever...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bohica
Förbokadet detta idag (givetvis från kanada), Hoppas det lever upp till ettan om inte bättre. Visst det första spelet va inte det bästa någonsin men visst f*n va det ett underhållande spel. Det som jag hoppas på är multiplayer och Co-p systemet dom har.

på tal om inget... tycker inte ni oxå att dom kommande 2 månderna har FÖR mycket bra spel som kommer? :S... vete f*n vart jag ska få pengarna till allt gött!

Så du vill ha mer dåliga spel?

Ser också fram emot Resistance 2. Resistance 1 är nog ett av de spel jag spelat mest på PS3.

Är det någon som vet när Resistance 2 kommer ut i Sverige?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Om någon har eller kan fixa en beta nyckel till mig så vore jag ytterst tacksam.

Min psn id är: Simulations

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört betan tycker jag grafiken inte lever upp till vad den borde göra, Iofs är de ju just en beta så den färdiga versionen är säkert snyggare. MP delen tycker ja inte är något speciellt än, Tycker både Bad Company och CoD4 är bättre. Detta är mitt första intryck.

Permalänk
Medlem

Gillade inte heller betan. Köper spelet enbart för storyn i SP. Hade väntat mer av det grafiska jag med, detta spel borde kommit efter Killzone 2, känns framstressat...

Inväntar recensioner, kanske blir köpet först när det hamnat på budgethyllan. Å andra sidan spelade jag inte betan nått mycket, ettan hade också tråkig grafik på en del ställen och blev riktigt nice när man kommit en bit...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Gillade inte heller betan. Köper spelet enbart för storyn i SP. Hade väntat mer av det grafiska jag med, detta spel borde kommit efter Killzone 2, känns framstressat...

Inväntar recensioner, kanske blir köpet först när det hamnat på budgethyllan. Å andra sidan spelade jag inte betan nått mycket, ettan hade också tråkig grafik på en del ställen och blev riktigt nice när man kommit en bit...

Ettan tyckte jag hade riktigt bra grafik, Lite går överlag men riktigt snygg. Dock var ju detta över ett år sen ja såg det först, Och hade hoppats på att Insomniac kunde göra ett ännu snyggare spel än vad R2 verkar ha blivit. Ratchet and Clank var ju sjukt snyggt. Dock inte riktigt samma stil spel men endå.

Bara hoppas på att det fullständiga spelet lever upp till förväntningarna... Annars så blir det ett köp när det har gått ner i pris. Vill ju få reda på fortsättningen av storyn:)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Inaktiv

WOOOOOW på videon. Val mellan little big planet och detta så :/

Permalänk

Hell yeah! Det här verkar vara ett spel att skaffa PS3an för
Jäklar vilken Cloverfield-känsla med stora monster bland skyskrapor och allt kaos!
EPISKT!

Permalänk
Medlem

Instämmer! Man blir ju helt till sig när man ser video recensionen.
PS3 here i come!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Tycker nu att Insomniac får vara klara med detta spel så dom skyndar på releasen av nästa Ratchet & Clank spel! Men har lagt ut lite mycket pengar på senaste så jag vet inte om det blir till att inhandla Resistance 2 på direkten utan att man väntar ett tag. Menar att LBP nog kommer före

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Ser ut att vara ett spel värt pengarna helt klart!

Permalänk
Medlem

Fick mitt Collector's edition idag. Strålande spel, har lirat lite singleplayer och lite multiplayer. Båda är helt klart underhållande.
Ska ge mig ut lite senare och testa co-op delen.