Permalänk
Medlem

Jorå, det är precis samma dator fast med medion logon på. Här finns lite fler bilder på den: http://translate.google.com/translate?hl=en&langpair=auto%7Ce...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Kan vi inte annektera Danmark så vi får hit maskinerna till Sverige också nån gång..

En liten skillnad mellan MSI/Advent och Akoya mini är att Akoya har ett wifikort som stödjer draft-N men saknar bluetooth.

Det ser också ut som Akoya har 0.3MP kamera (VGA) istället för 1.3MP i MSI/Advent.

F.ö. så går Akoya att få tag ifrån Tyskland, som också har ett tangentbord som är relativt likt det svenska, bara man swappar Z<->Y

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pko
Kan vi inte annektera Danmark så vi får hit maskinerna till Sverige också nån gång..

En liten skillnad mellan MSI/Advent och Akoya mini är att Akoya har ett wifikort som stödjer draft-N men saknar bluetooth.

Det ser också ut som Akoya har 0.3MP kamera (VGA) istället för 1.3MP i MSI/Advent.

F.ö. så går Akoya att få tag ifrån Tyskland, som också har ett tangentbord som är relativt likt det svenska, bara man swappar Z<->Y

Verkar ju som om den snart finns i Danmark också. Man kanske skulle slå till med en sådan. Om den har ett sånt där fint danskt/svenskt tangentbord som kladobe fick till sin Wind.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pko
Kan vi inte annektera Danmark så vi får hit maskinerna till Sverige också nån gång..

En liten skillnad mellan MSI/Advent och Akoya mini är att Akoya har ett wifikort som stödjer draft-N men saknar bluetooth.

Det ser också ut som Akoya har 0.3MP kamera (VGA) istället för 1.3MP i MSI/Advent.

F.ö. så går Akoya att få tag ifrån Tyskland, som också har ett tangentbord som är relativt likt det svenska, bara man swappar Z<->Y

Jag tyvärr inte lyckats bekräfta det där med olika nätverkskort och så. Av allt att döma så är dessa datorer helt identiska, bortsett från klisterlappen och väskorna som medföljer.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

I alla annonser osv jag sett så har Akoya draft-N och saknar bluetooth (även så här http://www.notebook.de/index.php?section=shop&group=811 och här http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_32/OFF01.SHTML)

Kollar man runt på ex.vis http://forum.msi-wind.de så har de guider för att köra OSX på Akoyan och det innefattar även att byta nätverkskortet till förslagsvis Dells 1390

På msi-wind.de har de även pekat ut var på moderkortet den oanvända usbanslutningen för bluetooth finns för de som vill göra en hårdvarumod själv

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte öppna dem där sidorna nu, men jag får helt enkelt lita på det du säger. I mina ögon så är det nästan ett plus med n-nätverk och inget Bluetooth. Men det blir nog en Wind eller Dell E iaf. Dell E mest för att jag tycker om att man kan få den utan webcam och priset på 300 USD.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Kan tyvärr inte öppna dem där sidorna nu, men jag får helt enkelt lita på det du säger. I mina ögon så är det nästan ett plus med n-nätverk och inget Bluetooth. Men det blir nog en Wind eller Dell E iaf. Dell E mest för att jag tycker om att man kan få den utan webcam och priset på 300 USD.

Priset kan jag förstå att du ser som ett + men om den har webcam eller inte spelar väl trots allt ingen roll alls om du inte hade tänkt att använda den? det är ju inte den man betalar för om man säger så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Priset kan jag förstå att du ser som ett + men om den har webcam eller inte spelar väl trots allt ingen roll alls om du inte hade tänkt att använda den? det är ju inte den man betalar för om man säger så

Nej nej inte så, jag är bara extremt pettig vad gäller sånt, jag tycker det ser fullt ut och jag vill inte ha den. Inte ur ett ekonomiskt synsätt, utan bara för att jag tycker det är fult. Personligen förstår jag inte varför alla tillverkare har fått för sig att "alla" datorer ska ha webcam.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag WD360GB 16mb riktigt intel N w-lan kort samt 2gb ram

Och Svenskt tangetbord

kör vista på den utan problem måste säga att jag är grymmt imponerad av den, otroligt skön burk!

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl

Nu har jag WD360GB 16mb riktigt intel N w-lan kort samt 2gb ram

Och Svenskt tangetbord

kör vista på den utan problem måste säga att jag är grymmt imponerad av den, otroligt skön burk!

Trevligt, då är det bara ett större batteri som saknas.

Vad kostade dessa uppgraderingar, och ffa, hur fick du ett svenskt tgb?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Hedersmedlem

bat på väg

allt går att odra

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
bat på väg

allt går att odra

Ah, har inte sett batteri som säljs separat, men gissar på att du beställer från Asien!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Hedersmedlem

är impad över hur bra vista funkar på den.. sjukt bra

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Du har inte sparat in pengar på din lilla Advent. Men hur fick du svenskt tangentbord? Bara tog knappar från ett vanligt?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Btw hörde att komplett kommer få in den....

Fixade via taiwan

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite på MIS's hemsida tydligen så är NetonNet är huvudleverantör till MSI. Ska komplett få in Advent eller Wind? Kan inte du lägga upp några bilder på datorn? Hur det där svenska tangentbordet ser ut och så? Vad kostade det med tangentbordet från Taiwan?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Komplett har väl sålt MSI tidigare, har för mig att det fanns någon 12" MSI 260?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Btw hörde att komplett kommer få in den....

Fixade via taiwan

Så länge du inte visar bilder samt sidan du beställde ifrån så är det för mig bluff och båg.
Upp till bevis!

Anledningen till inlägget är ju att jag (Vi?) vill ha bilder på den underbara kelgrisen...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doiz
Så länge du inte visar bilder samt sidan du beställde ifrån så är det för mig bluff och båg.
Upp till bevis!

Känner Dahl privat och han är inte den som ljuger om vad han har och inte har så det kan du släppa...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Mitt intryck efter att ha använt datorn en del nu: HELT SUVERÄN!
Storleken är perfekt för mina behov. Det går att skriva riktigt snabbt på tangentbordet efter bara lite träning. Datorn är liten nog för att aldrig vara i vägen men kraftfull nog för det mesta.

Det enda lilla jag är missnöjd med rör exteriören: ytan är så rundad, blank och polerad att man får passa sig så att den inte glider i golvet när man bär omkring den ihopvikta datorn i fingrarna. Något mer greppvänligt material hade jag föredragit. Men jag tror att en värld full av personer som älskar apple-aktig design är oeniga med mig på den punkten...

dahl: gratulerar - du har förmodligen Sveriges bästa Wind nu
Draft N w-lan är jag sugen på. Exakt vilket intel N w-lan installerade du? Var köpte du det? Stötte du på några problem - folk på forum.msiwind.net säger väldigt olika saker om hur svårt det är att byta w-lan:et.

POMAH: jag har heller inga planer på att använda webkameran. Jag dolde den med ett exklusivt specialtillbehör - svart eltejp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kladobe
Mitt intryck efter att ha använt datorn en del nu: HELT SUVERÄN!
Storleken är perfekt för mina behov. Det går att skriva riktigt snabbt på tangentbordet efter bara lite träning. Datorn är liten nog för att aldrig vara i vägen men kraftfull nog för det mesta.

Det enda lilla jag är missnöjd med rör exteriören: ytan är så rundad, blank och polerad att man får passa sig så att den inte glider i golvet när man bär omkring den ihopvikta datorn i fingrarna. Något mer greppvänligt material hade jag föredragit. Men jag tror att en värld full av personer som älskar apple-aktig design är oeniga med mig på den punkten...

dahl: gratulerar - du har förmodligen Sveriges bästa Wind nu
Draft N w-lan är jag sugen på. Exakt vilket intel N w-lan installerade du? Var köpte du det? Stötte du på några problem - folk på forum.msiwind.net säger väldigt olika saker om hur svårt det är att byta w-lan:et.

POMAH: jag har heller inga planer på att använda webkameran. Jag dolde den med ett exklusivt specialtillbehör - svart eltejp.

Låter trevligt. Hur är ljudnivån från Wind? Vissa säger att hårddisken låter och så, men det är inget som märks eller?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kladobe
Mitt intryck efter att ha använt datorn en del nu: HELT SUVERÄN!
Storleken är perfekt för mina behov. Det går att skriva riktigt snabbt på tangentbordet efter bara lite träning. Datorn är liten nog för att aldrig vara i vägen men kraftfull nog för det mesta.

Det enda lilla jag är missnöjd med rör exteriören: ytan är så rundad, blank och polerad att man får passa sig så att den inte glider i golvet när man bär omkring den ihopvikta datorn i fingrarna. Något mer greppvänligt material hade jag föredragit. Men jag tror att en värld full av personer som älskar apple-aktig design är oeniga med mig på den punkten...

dahl: gratulerar - du har förmodligen Sveriges bästa Wind nu
Draft N w-lan är jag sugen på. Exakt vilket intel N w-lan installerade du? Var köpte du det? Stötte du på några problem - folk på forum.msiwind.net säger väldigt olika saker om hur svårt det är att byta w-lan:et.

POMAH: jag har heller inga planer på att använda webkameran. Jag dolde den med ett exklusivt specialtillbehör - svart eltejp.

Vart köpte Du din ifrån?

Permalänk
Medlem

Lite följd fråger, ni som har bytt ut ert kort mot ett N-wlan, använde ni detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=258369 ?
Isåfall, var det bara att koppla in eller drog ni in en tredje antenn för att få bättre prestanda? Kan den inbyggda kortläsaren hantera SDHC kort?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

dioz: från befro.dk, se min postning tidigare i tråden.

POMAH: min är väldigt tyst. Varken fläkt eller HDD väsnas. Den hörs svagt, svagt om det är helt tyst i rummet, men överröstar inte vanligt bakgrundsljud. Läs tråd i forum.msiwind.net för folk med andra erfarenheter dock. Vissa hävdar att man ska dra åt vissa skruvar om fläkten börjar låta.

Har inte testat själv men här står att SDHC-kort stöds
http://wiki.msiwind.net/index.php/Specifications#Card_Reader

Permalänk

Min eBayade Advent är någonstans mellan England och Sverige nu. Den är uppgraderad till 2 GB RAM från början också. Hoppas att man kan få den innan helgen
Nån som har koll på var man kan få tag på ett Dell 1390 eller 1490 WLAN-kort nånstans förutom hos Dell? Är lite sugen på att köpa ett sånt så att jag kan köra triple boot (XP/Ubuntu/OSX) utan att behöva pilla med drivrutiner för WLAN.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Varför inte köra på ett Intel wlan? Det där som jag länkade till tidigare?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

För att den inte har native-stöd i OS X till skillnad från Dell-korten. Jag tittade tidigare på ett Intel 3945abg-kort (jag behöver inte ett N-kompatibelt kort), och även om det finns en drivrutin så är den inte i "stable"-stadiet än. Man kommer aldrig kunna konfigurera den som ett native-fungerande kort heller genom Airport.

Här är projektsidan för drivrutinen (stödjer även 4965 på samma stadie som 3945).

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Där ser man trodde nästan alla Intel hade native stöd för OSx. Men varför måste du ha alla 3 operativsystem på din dator?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Ptja, vad kan jag säga - jag är en lekfull nörd.

"Att få meka, pilla, serva dem, underhålla dem, köra dem, det är det som ger en power!"

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Komplett har väl sålt MSI tidigare, har för mig att det fanns någon 12" MSI 260?

Mycket riktigt. Äger själv en sån. Den var väldigt trevlig men för tung (över 2 kg)...

Lite off-topic, kanske, men när tror ni Dual Atom kommer ut? Att ha en sån i en liten bärbar skulle vara guld.

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.