Grafikkortskriget trappas upp

Permalänk
Melding Plague

Grafikkortskriget trappas upp

Konkurrenterna Nvidia och ATI kommer under sommaren att lansera nya högpresterande produkter, och rykten om deras specifikationer frodas för fullt. På pappret är de båda produkterna relativt likvärdiga, även om Nvidia hävdar att ingen bryr sig om den mindre grafikkortstillverkaren. Nu har mer information läckt ut på Internet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Lol vad är det med Nvidia egentligen? De beter sig som PMS slynor ^^ Och när kommer de nya drivrutinerna till 8800-serien väntar fortfarande.

Permalänk

Kaxigt värre av nVIDIA ^_^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Kaxigt värre av nVIDIA ^_^

Fjantigt värre snarare.. AMD's aktie ökar hela tiden trots nvidia's skitsnack. Inte superlänge tills nya grafikkort släpps heller.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragonball
Lol vad är det med Nvidia egentligen? De beter sig som PMS slynor ^^ Och när kommer de nya drivrutinerna till 8800-serien väntar fortfarande.

Säger exakt samma sak...

har alltid föredragit ATi över Nvidia, och så som Nvidia beter sig åt får mig bara mer att vilja byta upp mig till ett av ATis kort i framtiden.

Fast det är inte bara pga märket som jag vill byta upp mig för. Det är för att ATi har iallafall BRA och FUNGERANDE drivrutiner jämfört med Nvidia. Aldrig har jag haft så mycket problem med drivrutiner som jag har med mitt 8800GT. Jag är dessutom inte ensam, jag har en kompis som med upplever liknande problem med sitt 8800GT.

Hoppas på att ATis kommande kort blir mycket bra. AMD behöver nog det verkligen. Iallafall de grafikkort som kommer säljas i medelsegmentet.

Permalänk
Medlem

Inte en chans att de ignorerar AMD i verkligheten, det är bara ***snack från Nvidias sida.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Härregud... det är inte ens lågt nog att dra ett glocalnet skämt om den pajkastningen. Nästan så man väljer ATI bara för att nVidia blivit för styva i korken.

Spelar egentligen ingen roll för mig. Jag tänker uppgradera till sommarens slut och jag ser fram emot tester på BÅDA leverantörernas kretsar innan jag gör mitt val.

Permalänk

Jag snackar om AMD/ATI

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Medlem

De känner sig säkert hotade

Permalänk
Avstängd

they can do the talk, but can they do the walk?
Fullständigt älskar pappersreleaser och smutskastning Upp till bevis!

Permalänk

lol varför har Nvidia en Sherman och ATI en sketen luftvärnspjäs?

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Medlem

Det är väl fortfarande så att ATIs marknadsandel sjunker konstant medans nVidia ökar? Eller har jag fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
they can do the talk, but can they do the walk?
Fullständigt älskar pappersreleaser och smutskastning Upp till bevis!

Du menar nog "talk the talk ... but can they walk the walk" ... eller?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Är det inte lite skevt att inte nvidia (om det som sägt stämmer) inte kör på gddr5 dom med? Iaf på prestanda korten.

Permalänk
Medlem

Kommer välja AMD/ATI i framtiden enbart för att nVidia tycker om sig själva lite väl mycket.
Hejja AMD!

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Men Nivida då , ja har nog några sandlåde leksaker hemma som mina barn inte använder längre , ni kan få dom xD
För övrigt , nu får ATI och Nvidia släppa sina kort så man kan se lite jämförelser , börjar bli otålig.....

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Ja det nya HD4870 låter ju nästan för bra för att vara sant. Men tycker att ATI alltid har legat före Nvidia i teknikväg alltså GDDR4 bl.a

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Medlem

Kaxigt, nu fick ATI fanboysen trosorna i knut.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd

whoops fel av mig... Så går det när man skriver med en kebabrulle i näven.

Permalänk
Medlem

Kommer köpa ATI för deras drivisar är skönast i Windows och Nvidia ä lite för självgoda.

Permalänk
Medlem

Go AMD! Kommer defenitivt köpa HD4870!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Kommer köpa ATI för deras drivisar är skönast i Windows och Nvidia ä lite för självgoda.

Hoppas 4000-serien kommer att bli jävligt bra, för då gör jag detsamma.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Det värkar som nvidia drabbats av storhetsvansinne på senare tid :/

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarkaren32
Ja det nya HD4870 låter ju nästan för bra för att vara sant. Men tycker att ATI alltid har legat före Nvidia i teknikväg alltså GDDR4 bl.a

Synd bara att det inte synes i prestanda väg då

Permalänk
Medlem

lulz på nvidia. jag själv har alltid kört nvidia men ska nog sponsra Ati denna sommaren. Tror verkligen 4000 serien kommer ta världen med storm

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Avstängd

Vad de fånar sig. Först Intel och sen AMD, verkar lite som om Nvidia har stora problem med sina egna produkter och det är därför som de kastar bajs på konkurrenterna.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Kaxigt, nu fick ATI fanboysen trosorna i knut.

Gissar på att du är en Nvidia fanboy då?

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt det är roligt av nVidia att vara så kaxiga. AMD förtjänar lite skitsnack på sig just nu.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarkaren32
lol varför har Nvidia en Sherman och ATI en sketen luftvärnspjäs?

Håller med! Vad är det där för en subjektiv bild SweC!?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]