Konstig gägga under cpu-fläkten. Ska den bort?

Permalänk
Medlem

Fan spotta på skiten och knugga rent med tröjan =)...

Nej gör inte det :>.. Själv kör jag på luddfritt papper/toapapper.
De gånger jag tvättat rent prollen har min gammla kylpasta varit jävla geggig fortf så inte behövt någon vätska. Jag är säker på att man kan ha en aning fuktat papper ( alltså ytterst lite ) och låta den luftorka några minuter ( skall ju vara helt fuktfri yta innan du sätter ner den i sockeln igen ).

Permalänk

ja gör rent mian med papper och sen smeter ut med en skalpell, eller nu med den pastan från salman som man pänslar ut är mkt bra tycker jag

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jean-Luc Picard
Se min sig...

Det hjälpte ju inte så mycket i detta problem. Jag tycker att vi alla ska hålla oss till topic i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Tack alla så hemskt mycket för eran hjälp! Använda enbart papper och en och annan tops, klantade mig dock första gången med att montera kylaren igen, så fick torka bort och sätta dit ny.

Måste bara fråga, nu när jag bytt kylpasta på cpu'n, så gick (enligt SpeeFan) min GPU, Bägge hårddiskarna + CPU ner. Förklaring på detta? : D borde inte bara cpu'n gå ner?

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650W | ATI HD 4870 | Gigabyte EP45-DS4 | Corsair 2x2048MB RAM
Samsung 500GB Powerspin | Intel E8400 Dual Core | Logitech MX 518 | Samsung 943NW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Det hjälpte ju inte så mycket i detta problem. Jag tycker att vi alla ska hålla oss till topic i fortsättningen.

Är du säker?
Jag har fyra nyttiga trådar i min signatur. Bland annat en om kylpasta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raztak

Måste bara fråga, nu när jag bytt kylpasta på cpu'n, så gick (enligt SpeeFan) min GPU, Bägge hårddiskarna + CPU ner. Förklaring på detta? : D borde inte bara cpu'n gå ner?

Nej, CPU:n värmer ju upp chassit, så blir CPU:n svalare så sjunker temperaturen i chassit. Detta påverkar givetvis alla andra komponenter i datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Nej, CPU:n värmer ju upp chassit, så blir CPU:n svalare så sjunker temperaturen i chassit. Detta påverkar givetvis alla andra komponenter i datorn.

Nja, det där stämmer inte. Om CPUn blir svalare måste värmen ta vägen någon annanstans (än på värmespridaren/kärnan(kärnorna)) och om inte den blir utblåst som varm luft ser jag inte varför inte temperaturen i lådan blivit varmare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jean-Luc Picard
Är du säker?
Jag har fyra nyttiga trådar i min signatur. Bland annat en om kylpasta.

Jag råkade bara se två länkar först. Nu ser jag ju att du hade en om kylpastor. Fel av mig!