Permalänk
Medlem

Kylning 8800GT Minnerna

Helloj!

Kan börja säga jag har ett Sparkle 8800GT 512 mb kort som jag tänkte kyla nu med mitt VGA block. Inga som helst problem där.. Men till minnerna..

Köpte igår Zalman VGA cooler flänsar som ska sättas på minnerna, räcker det verkligen ? Sen har jag hört att voltregulatorn kan bli rätt varm på dessa kort? Stämmer det? Och hur kan den kylas isåfall ?

Tacksam för svar: ) btw , Trevlig helg !

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: AMD X2 4000+@2.7Ghz|Antec Fusion Black|8800GT (på g) med Zalman VF900|
4GB Corsair PC6400|500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeSimon
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=72816...
Där finns alltdu behöver veta...

Vet hittade den tråden. Men tänkte på en grej..

Iomed jag kör ett vattenblock på coren så har jag ju inget som blåser på minnerna.. Är detta nödvändigt eller fungerar det tro med bara minnesflänsarna?

Permalänk

Borde göra det, tror att Gigabyte t.o.m kör ju utan kylfläns på minnena. Se till att ha lite cirkulation i lådan bara.

Visa signatur

Workstation: MSI P55 CD53 :: i7 860 2.83GHz :: 2x2GB 1600MHz :: 8600GT :: Intel 80GB X25-M G2 + 3,5TB :: X-Fi XtremeGamer :: Antec 550W Modular :: Fractal Design Define R2 ::
Bärbar: Intel Macbook 13,3" ::
HTPC: Fusion Black :: 4400+ :: 2x1GB :: 500GB :: X-Fi XtremeMusic :: Win 7 :: XBMC Mediastream ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gnidfarfar
Borde göra det, tror att Gigabyte t.o.m kör ju utan kylfläns på minnena. Se till att ha lite cirkulation i lådan bara.

Kör ju nästanintill datorn helt passivt utan några fläktar och det vill man göra i fortsättningen också ju : (

Bjuder på en bild hur det ser ut för tillfället

Vad tycker ni? Ska man fästa blocket och sen zalman flänsarna på allt och bara köra??