I framtiden drivs skärmen med blod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Man kan inte annat än älska din formulering, din stavning och din totala brist på kommatecken (ett finns dock med, men inget mellanrum efter och det som kommer efter är ett felformulerat och i form av o)
du har inte funderat på att söka upp någon språkanalytiker etc? kanske skulle du kunna få diagnos på dyslexi. Vår kära konung har det visst, så det är inget att skämmas för.

Orka hålla på och bråka, släng er i väggen ffs. Medan ni ändå håller på kanske ni kan ta och väx upp lite samtidigt. Han hade en åsikt, sen hoppar ni på honom i och med att han inte använder korrekt svenska. Acceptera hans åsikt och kommentera den, hoppa inte på honom personligen. Kanske har svårt med svenskan, vad vet vi?

------
Sen var ju ditt inlägg helt korrekt va? Stor bokstav efter punkt, men samtidigt glömde du ju punkten så varför då skriva stor? Låt oss alla, liksom dig, skriva allt i en enda mening.
------

Jag bevisar bara din egen barnslighet. Gör rätt själv innan du klagar på andra.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

undra om man kan överklocka en sån?
svettas lite mer och handen domnar bort lite med det får det vara värt!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
undra om man kan överklocka en sån?
svettas lite mer och handen domnar bort lite med det får det vara värt!

Haha

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
undra om man kan överklocka en sån?
svettas lite mer och handen domnar bort lite med det får det vara värt!

Jamen det är ju barnsligt enkelt att överklocka en sådan leksak. Det är bara att ta på sig löparskorna och sticka ut till skogs. (Eller något annat lämpligt område)

Fast risken med dessa är som sagt när det kommer ut avläsare som läser av andras displayer.
-Jaha, hur gick det på firmafesten igår då?
-Tja, inte så farligt. Ett par öl, sen vart det bara prat om jobb.
Flickvännen/pojkvännen kollar med sin lilla portabla läsare, konstaterar att inget av han/hon sa stämmer.
-Jassååå.... Är det därför promillehalten låg på 0,9 och din gps säger att du var hos ditt X!!!!

Så, vi kanske ska vänta tills säkerhetsuppdateringarna har kommit oxå

Permalänk
Medlem

I rent medicinskt syfte så kan det vara något, men så får man äta
tabletter för att inte kroppen ska stöta bort skärmen. Om dom kan utveckla det som någon nämde här ,till att tex förutse en hjärtinfarkt eller hjärnblödning, allså hålla koll på så inte vener och artärer slammar igen så hade det varit till stor hjälp.
Annars tycker jag det är idioti.
Att jämföra ett inplantat med vår industriella utveckling ligger inte riktigt
på samma nivå.

Permalänk
Medlem

kan hända någon tagit uppe detta men iaf...

Vad händer om det komemr ut en ny modell? När de första färgmobilerna kom var det ju total rusning, men en sån här pryl kan man ju itne bara slänga iväg? Är det då tänkt att man ska operea in den nya i den andra armen eller?

Nä, kommer ta lång tid innan detta opereras in i mig.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vipers
kan hända någon tagit uppe detta men iaf...

Vad händer om det komemr ut en ny modell? När de första färgmobilerna kom var det ju total rusning, men en sån här pryl kan man ju itne bara slänga iväg? Är det då tänkt att man ska operea in den nya i den andra armen eller?

Nä, kommer ta lång tid innan detta opereras in i mig.

Du talar som om du tar nyheten på allvar. Detta är snarare ett proof-of-concept. Vad händer när det kommer en ny modell av en pacemaker? Läs vad jag skrev om tillämpningar. Varför skulle man uppgradera en inopererad pryl alls? Den är ju redan ändamålsenlig?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd

Tänkte på ett bra program som bränner energi när man tex sover så slipper man oroa sig för tex godiset man åt på kvällen.

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Man kan inte annat än älska din formulering, din stavning och din totala brist på kommatecken (ett finns dock med, men inget mellanrum efter och det som kommer efter är ett felformulerat och i form av o)
du har inte funderat på att söka upp någon språkanalytiker etc? kanske skulle du kunna få diagnos på dyslexi. Vår kära konung har det visst, så det är inget att skämmas för.

Stackars dig Mortality va? en etta i ditt namn det kan väl inte vara rättstavat?
Att du känner dig tvungen att tillrättavisa alla som enligt dig inte skriver korrekt.
Måste vara jobbigt.

Mäniskor med många brister klagar gärna på andras för att dölja sina egna
och för att få känna sig lite överlägsen kanske?
Kanske bäst du uppsöker en psykolog så får han tala om för dig varför du
vill klaga på folk hela tiden.
Men det är inget att skämmas över det finns många på det här forumet som
verkar ha samma symptom som dig.

btw alldrig att jag skulle vilja ha en sån där sak i armen.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whateverusername
BSOD och du är död!

vore lite illa faktist hehe

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zwelegacy
Stackars dig Mortality va? en etta i ditt namn det kan väl inte vara rättstavat?
Att du känner dig tvungen att tillrättavisa alla som enligt dig inte skriver korrekt.
Måste vara jobbigt.

Mäniskor med många brister klagar gärna på andras för att dölja sina egna
och för att få känna sig lite överlägsen kanske?
Kanske bäst du uppsöker en psykolog så får han tala om för dig varför du
vill klaga på folk hela tiden.
Men det är inget att skämmas över det finns många på det här forumet som
verkar ha samma symptom som dig.

btw alldrig att jag skulle vilja ha en sån där sak i armen.

Nämen oj, en etta i min avatar, kan det vara så att mitt namn är en bedrift med en känd gamer? Nämen oj, så är det visst.
(Fatal1ty - Mortal1ty)
Vill du att jag ska klaga på ditt namn? Zwelegacy, Zwe's legacy hade nog vart mer korrekt, eller varför inte Swe's Legacy?

Back on topic.

vad ska man med en skärm under huden till, jag väntar då tills någon släpper flexibla LCD skärmar, som är så flexibla att man kan ha dem på sig (I form av kläder etc.) Nå det vore något!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortal1ty
Nämen oj, en etta i min avatar, kan det vara så att mitt namn är en bedrift med en känd gamer? Nämen oj, så är det visst.
(Fatal1ty - Mortal1ty)
Vill du att jag ska klaga på ditt namn? Zwelegacy, Zwe's legacy hade nog vart mer korrekt, eller varför inte Swe's Legacy?

Back on topic.

vad ska man med en skärm under huden till, jag väntar då tills någon släpper flexibla LCD skärmar, som är så flexibla att man kan ha dem på sig (I form av kläder etc.) Nå det vore något!

JO hadde vi vare nakna dygnet runt kan man ju förstå varför man vill ha det i huden men nu bär vi ju kläder för det mesta.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Segt med ACK-packet, och TCP's lilla säkerhetsgrej. Ska man köra 0 och 1 över brevduva ska man nog köra UDP och hoppas på det bästa!

Det blir till att odla sig en egen duvfarm hemma
Yes, det blir UDP som gäller, sen får man hoppas att routen inte kolliderar med SAS eller liknande...

(Vart lite sugen på Worms)

Skulle vara fett med en sådan skärm, men finns ju lite att tänka på, tex har man tjock/smal arm, vill man ha hög eller låg upplösning, widescreen, glossy?. Är man hårig så får man passa sig så man inte skära sig i armen osv borde tjejerna bli glada iaf.

Nope, liknande strömförsörjning fast med 3D hologram låter mer som min stil, slipper man sabba armen och få pixelfel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nillan
I rent medicinskt syfte så kan det vara något, men så får man äta
tabletter för att inte kroppen ska stöta bort skärmen. Om dom kan utveckla det som någon nämde här ,till att tex förutse en hjärtinfarkt eller hjärnblödning, allså hålla koll på så inte vener och artärer slammar igen så hade det varit till stor hjälp.
Annars tycker jag det är idioti.
Att jämföra ett inplantat med vår industriella utveckling ligger inte riktigt
på samma nivå.

Hej
Jag är ingen läkare (går i ettan, natur) men den skärmen ser ganska tunn ut och oftast stöter väl inte kroppen bort typ tatueringar? Sen bränslecellen kan man ju tillverka i titan eller något annat material som kroppen accepterar?

Annars håller jag med dig i annat än medecinskt syfte är skärmen ganska onödig men och andra sida väldigt häftig...

Själv skulle jag aldrig våga stoppa in en!

Men om den sitter i artären så borde den ju stjäla lite syre och glukos ifrån armens muskler men det kanske inte märks?

Permalänk
Avstängd

Någon som kommer ihåg dom där självuppdragande armbandsuren?

15min runk om dagen så var klockan uppdragen, sätt en sådan i mobilen kopplad till en minidynamo... fast man behövr inte smiska apa den här gången

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Någon som kommer ihåg dom där självuppdragande armbandsuren?

15min runk om dagen så var klockan uppdragen, sätt en sådan i mobilen kopplad till en minidynamo... fast man behövr inte smiska apa den här gången

haha hängde inte alls med ;P

Jag skulle iaf alldrig våga stoppa in en sån där. tänk ifall man ramlar o då säger skärmen krack o man blöder ganska bra och länge skulle jag tro, och vad händer om den kortsluter, laddas ur, går sönder, blir ju satans dyrt att reparera och ett stort ärr vill jag ikke ha! nänä, en armbandsklocka är närmaste till cyborg jag går.

Permalänk

Haha det var de sjukast

aldrig artt jag skaffar en sådan :S

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av --(O.o)->
Haha det var de sjukast

aldrig artt jag skaffar en sådan :S

haha, kanske tar over din kropp och dodar alla haha!

year 2020, earth has gone under due to Artificial Intelligence taking over the world...

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
haha, kanske tar over din kropp och dodar alla haha!

year 2020, earth has gone under due to Artificial Intelligence taking over the world...

scccchyy, tyst de kan höra oss (o.O)

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem

Förstår inte hur den skulle ta över kroppen :S Den är ju inte kopplad till några nerver så kan inte kontrollera hjärnan vilket är vad den måste göra.

Permalänk

tror de var mer ett skämt

Visa signatur

...