8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem

Jag kollade min beställning på Datorbutiken imorse och såg att mitt beställda Sparkle-kort hade sjutits upp ända till 14:e november, och tänkte att då kan jag lika gärna beställa ett Asus eftersom det stod att det kommer ungefär samtidigt. Asus har man ju hört mycket bra om medan Sparkle är, åtminstone för mig, ett ganska okänt märke. Lär ju knappast vara någon märkvärdig skillnad, men Asus-kortet hade blivit sänkt till 2100 kr så jag passade på.

Sen kollade jag när jag kom hem från skolan igen, och då hade de av någon anledning höjt priset på Asus-kortet med hela ~200 kr.

Jag har suttit och kollat priserna och preliminära leveransdatumen på alla 8800GT-kort på Datorbutiken, och de verkar höja och sänka priserna många gånger om dagen beroende på hur beställningar påverkas av leveransdatumet.

Det känns av någon anledning som att jag har tjänat 200 kr "bara sådär". ^^

Permalänk
Medlem

Spelar ju ingen roll egentligen vilket märke det är då det är identiska kort, förutom att vissa (typ MSI och BFG) fabriksöverklockar korten.

Asus och Sparkle korten är helt identiska förutom klisterlappen, alla deras nuvarande 8800GT är gjorda av samma tillverkare.

Sedan finns det typ sådana som Calibre som har en annan kylningslösning på korten, men vi får nog vänta ett tag innan Asus, Sparkle, BFG etc. kommer med mera "egna" kort som inte slaviskt följer referensdesignen.

DBs prissättning är klart intressant, MSI kortet är det billigaste trots att det är det högst klockade.

Permalänk
Medlem

Ja , jävlar ! Ibland ska man ha röta. Ringde Komplett igår i ett annat ärende. När det var klart, så frågade jag i förbifarten om han visste om det var några kort på ingång, han talar då om att det var 10 st ASUS på ingång fredag 8/11. Jag var inte ens säker på om jag skulle ha ett nytt kort till nya burken. Men vafan tänkte jag, in på Kompletts sida och beställde ett kort. Då fanns det 4 kvar. Sen får jag orderbekräftelsen på mail, och vad ser jag då ? Leveransdatum ändrat till 17/11.
Då blev man ju förbannad, och ringde Komplett per omgående. Nisse kollar ordern och säger då: " jag ser att vi fick in 10 kort idag (torsdag) och ett är reserverat till dig, och skickas idag !!!
Vid lunchtid idag fick jag SMS att kortet finns att hämta i deras hämtbutik.

Gissa vad som står på programmet i helgen ??

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk
Medlem

fick mitt leadtek som skulle komma 11/7 uppflyttat till 11/14 först 11/8 sedan 14 va händer

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk

ingen som beställde från webhallen som fått leverans bekräftelse? jag har då inte fått någon än

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

hmm påminner mig om tiden när jag ville ha en "winchester" till min 939 bräda då datumen ständigt sköts upp, slutade med att jag fick tag i ett i mitten på januari började leta ungefär i mitten på november...historien upprepar sig kanske?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonka/lonka
ingen som beställde från webhallen som fått leverans bekräftelse? jag har då inte fått någon än

Jag har beställt för att hämta ut på ekensbergsvägen men det ser mörkt ut för att hämta ut idag. Inte fått nått ännu tyvärr.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajame
5-10 minuter? Jag beställde mitt vid 15:50 igår... jag ringde precis innan jag beställde och han sa att det fanns i lager då, huruvida det var sant eller inte återstår att se.

Min lagerstatus har förövrigt inte ändrats ännu utan det står fortfarande "Behandlas"

Oj där ser man, fick inte upp det som att vara i lager förräns typ 18:45.

Men nu är kortet skickat från OnOff och jag väntar lyckligt på att DB ska leverera alla övriga delar av mitt framtida bygge.

Visa signatur

C2D E6850 @Stock || GigaByte P35C-DS3R || BFG GeForce 8800GT OC || Zalman CNPS9700LED || Corsair Dominator 2x1024 PC-8500 @(5,5,5,15) || Samsung 320GB SATA || Asus DVD-RW SATA || Corsair HX 520 Watt || Antec Nine Hundred --- CPU: 24/42*C | GPU: 49/72*C

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonka/lonka
ingen som beställde från webhallen som fått leverans bekräftelse? jag har då inte fått någon än

På min står det bara "Under behandling" :<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
hmm påminner mig om tiden när jag ville ha en "winchester" till min 939 bräda då datumen ständigt sköts upp, slutade med att jag fick tag i ett i mitten på januari började leta ungefär i mitten på november...historien upprepar sig kanske?

Det är bara Db som skjuter upp datumen. Det handlar ju inte om att alla butiker hela tiden skjuter upp, det handlar om att så fort en butik får in korten så tar de slut direkt.

Jäklar om man hade en bra leverantör nu. Man skulle kunna tjäna storkovan och sälja alla kort för 2700.

---

Själv börjar jag bli orolig. Jag ska beställa diverse delar från DB som jag vill ha i burken innan DreamHack (den 29:e). 8800GT var en av dessa delar och jag har hela tiden tagit lugnt, och avvaktat för att priserna kanske ska ändras och för att hur ATi:s kort presterar... Men snart börjar jag bli orolig. Uppskjutningsdatumen närmar sig ju den 20:e... Hur jäkla många är det som ska ha 8800GT egentligen?!

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

InWarehouse verkar ha 7 st Asus GeForce 8800GT 512MB PCIe kvar.

Hur väl det stämmer vet jag inte då jag precis beställde ett dom där 7 men lagerstatusen har inte uppdaterat ännu.
Sen har dom stängt ända fram till måndag så det kanske står 7 st ända fram till det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WiseguyX
InWarehouse verkar ha 7 st Asus GeForce 8800GT 512MB PCIe kvar.

Hur väl det stämmer vet jag inte då jag precis beställde ett dom där 7 men lagerstatusen har inte uppdaterat ännu.
Sen har dom stängt ända fram till måndag så det kanske står 7 st ända fram till det.

lite dyrt dock 2500 sen frakt på det... väntar häldre på db och tjänar 300... troligen får de in 15... eller kanske t o m tidigare...

Permalänk

Är det någon som vet huruvida webhallen behandlar ordrar på lördagar. Alltså finns det någon chans att man får ett "din vara finns att hämta" e-mail på en lördag. Im guessing no.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laserkatten
Är det någon som vet huruvida webhallen behandlar ordrar på lördagar. Alltså finns det någon chans att man får ett "din vara finns att hämta" e-mail på en lördag. Im guessing no.

Jo, det har hänt mig ett par gånger.. om varan kommit in på fredagen men dom har inte orkat ändra status förräns lördag.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

Tog bort min beställning från Inwarehouse. Tyckte det var lite osäkert med tanke på att dom inte uppdaterade sin lagerstock.
Ok, att stället är stängt men jag tycker att webshoppen borde sköta det automatiskt.

Fick förresten mail att www.pixmania.com hade fått in ett 8800 GT kort.
Så jag skicka in en beställning där istället.

Fick mailet från dom 22:58 att vara hade kommit in i lager och beställde 23:05. Så nu djävlar om jag inte får det.

Pixmania:
http://www.pixmania.com/se/se/644996/art/zotac/geforce-8800-g...

Först till kvarn...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WiseguyX
Tog bort min beställning från Inwarehouse. Tyckte det var lite osäkert med tanke på att dom inte uppdaterade sin lagerstock.
Ok, att stället är stängt men jag tycker att webshoppen borde sköta det automatiskt.

Fick förresten mail att www.pixmania.com hade fått in ett 8800 GT kort.
Så jag skicka in en beställning där istället.

Fick mailet från dom 22:58 att vara hade kommit in i lager och beställde 23:05. Så nu djävlar om jag inte får det.

Pixmania:
http://www.pixmania.com/se/se/644996/art/zotac/geforce-8800-g...

Först till kvarn...

Zotac också ;o najs.

inWarehouse verkar fortfarande ha 7st Asus-kort. o__O;
http://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=12403567

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WiseguyX
Tog bort min beställning från Inwarehouse. Tyckte det var lite osäkert med tanke på att dom inte uppdaterade sin lagerstock.
Ok, att stället är stängt men jag tycker att webshoppen borde sköta det automatiskt.

Fick förresten mail att www.pixmania.com hade fått in ett 8800 GT kort.
Så jag skicka in en beställning där istället.

Fick mailet från dom 22:58 att vara hade kommit in i lager och beställde 23:05. Så nu djävlar om jag inte får det.

Pixmania:
http://www.pixmania.com/se/se/644996/art/zotac/geforce-8800-g...

Först till kvarn...

Najs :> beställde ett jag med nu, har en isf en order från webbhallen, men avbeställer den för detta var lite billigare och sen verkar Zotac korten vara najs då jag inte orkar hålla på med klockning och sånt ^^

Permalänk

Är pixmania något att lita på ?`Verkar ju vara i frankrike. Skulle ju inte vara så kul om man får vänta skitlänge på leverans, och omdömena är ju inte så dunder heller :/
åh, beslutsångest!

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Är pixmania något att lita på ?`Verkar ju vara i frankrike. Skulle ju inte vara så kul om man får vänta skitlänge på leverans, och omdömena är ju inte så dunder heller :/
åh, beslutsångest!

beställde en stereo till bilen, dom skickade t.o.m "fel" fast det var ett bra fel enligt mig då jag fick en som kostar 4.299 på mds idag och jag betalade 2750

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
beställde en stereo till bilen, dom skickade t.o.m "fel" fast det var ett bra fel enligt mig då jag fick en som kostar 4.299 på mds idag och jag betalade 2750

Ehm, det där är inget positivt med butiken egentligen. Nästa fel kanske inte är lika roligt, lagom kul att returnera paketet till Frankrike då...

Men om jag skulle inhandla ett kort i nuläget så skulle jag nog beställa från Pixmania. Vem vet när man får chansen igen, liksom...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Hmm, jag beställde nyss från Inwarehouse jag med, fortfarande 7 st kvar.
Avbeställde från Datorbutiken.

Kanske blir så att man får kortet till våren nångång.

Pixmania lovar mycket, jag beställde julklappar med garanti att få varorna före jul en gång, fick efter nyår och strul vid retur.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agh39
Hmm, jag beställde nyss från Inwarehouse jag med, fortfarande 7 st kvar.
Avbeställde från Datorbutiken.

Kanske blir så att man får kortet till våren nångång.

Pixmania lovar mycket, jag beställde julklappar med garanti att få varorna före jul en gång, fick efter nyår och strul vid retur.

Håppas dom har bättrat sig :/ annars så kommer jag bli sur då jag nyss avbeställde från webbhallen :E Men när jag kollar på order status på Pixmania så står det "Din beställning har godkänts av Kundservice och förbereds nu för expedition."
aja får håppas på det bästa :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Är pixmania något att lita på ?`Verkar ju vara i frankrike. Skulle ju inte vara så kul om man får vänta skitlänge på leverans, och omdömena är ju inte så dunder heller :/
åh, beslutsångest!

Har beställt därifrån 3 gånger tidigare. Inga problem.
Fick förvisso inte med svensk manual till kameran jag beställde men å andra sidan hade jag ju engelsk manual så det spela ingen roll.
Beställningarna kom lika snabbt som med svenska posten. Dvs. 3-4 dagar. Vill man ha snabbare kan man ju ta expressleverans men det kostar å andra sidan.

Har inte behövt reklamera något till dom. Så jag vet inte hur dom funkar på den punkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Är pixmania något att lita på ?`Verkar ju vara i frankrike. Skulle ju inte vara så kul om man får vänta skitlänge på leverans, och omdömena är ju inte så dunder heller :/
åh, beslutsångest!

Senast ja beställde något därifrån var det ett Geforce 6200 till en burk jag byggde av gamla delar. Det fungerade inte när jag fick det (vilket tog en dag att lista ut (att det var just grafikkortet och inget annat)). Fick hålla på i drygt ett halvt år innan jag fick återbetalning. Dom skötte det uruselt. Skickade ett 20-tal mail och ringde nästan lika mycket under den tiden. Och då ska man tänka på att kortet inte kostat mer än tre hundra. Var påväg att ge upp flera gånger eftersom det handlade om så lite pengar, men de blev en principsak för mig istället, så jag tänkte inte ge mig. Nuförtiden avråder jag alla att handla därifrån om sakerna riskerar att gå sönder. Chassin är ett exempel på en sak som jag anser som "säker" att inhandla där.

Visst kan jag ha haft otur men en vän som skickade in sin digitalkamera för reparation till dom fick tillbaks den utan batteri, vilket dom vägrade ersätta.

Leveranserna brukar dock gå hyffsat snabbt.

Polarn beställde ett Sparkle 8800GT från db för en vecka sedan men det har bara blivit uppskjutet. Själv väntar jag ändå på att HD3870 ska komma ut innan jag väljer mellan dom två och då kanske det ser lite bättre ut på lagerfronten.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Avstängd

ber nu till gud om tur!

"Käre gud snälla gör så att mitt Zotac 8800GT som jag just beställde från pixmania kommer fram inom ett vecka jag ber dig, amen"

sisådär... btw är det detta kort som lyser orange eller är det andra?

Permalänk

http://forum.pricerunner.se/thread.jspa?threadID=24306
Ungefär samma visa på prisjakts info om pixmania. Returer verkar vara hopplösa, men också lagerstatus verkar inte vara något vidare (som kanske är det viktigaste i denna tråd )

Vågar mig fan inte på pixmania, anar att det kan dryga sig innan dom skickar och att avbeställning inte är det enklaste. Sen är det ju ingen höjdare att skicka grejer till frankrike för rma, och att få stå för frakten själv.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

åå undra om de är försent att beställa fånr pixmaina nu.. la ju iofs en beställnign på webhallen men har ingen aning om jag får det eller inte..

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Avstängd

någon som har svaret om kortet lyser orange?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Det är bara Db som skjuter upp datumen. Det handlar ju inte om att alla butiker hela tiden skjuter upp, det handlar om att så fort en butik får in korten så tar de slut direkt.

Jäklar om man hade en bra leverantör nu. Man skulle kunna tjäna storkovan och sälja alla kort för 2700.

---

Själv börjar jag bli orolig. Jag ska beställa diverse delar från DB som jag vill ha i burken innan DreamHack (den 29:e). 8800GT var en av dessa delar och jag har hela tiden tagit lugnt, och avvaktat för att priserna kanske ska ändras och för att hur ATi:s kort presterar... Men snart börjar jag bli orolig. Uppskjutningsdatumen närmar sig ju den 20:e... Hur jäkla många är det som ska ha 8800GT egentligen?!

nja eller så får dom besked av leverantören att korten blir försenade, eller en kombination av båda, eller att dom försvinner på vägen.

om ett par leveranser bör dom väll börja stanna i saldo...ett tag iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1265237&ReferId=36

Tror dom finns i lager, står "omgående" iaf..

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170