8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Ser att Dustin har uppdaterat infon om Inno 3d kortet till shaderklock 1500 MHz. Dom kanske läser tråden

Dom sitter nog o testar o spelar lite därför blir korten lite försenade

Så var det nån som startade Gpuz.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

Å fyfan nu har db ändrat datum på Sparkle.. till Preliminärt 2007-11-08.. bara att grina

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem

Känns skönt att man blev av med sitt GTS, nog första gången man inte behövt lägga till pengar vid en uppgradering av grafikkortet

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonka/lonka
Å fyfan nu har db ändrat datum på Sparkle.. till Preliminärt 2007-11-08.. bara att grina

Jo såg det...

Står fortfarande 7:e på min order, men dröjer väl innan den uppdateras. Jag begär av dem att de ska få in kort i veckan annars kommer jag känna mig väldigt lurad.

Den 7:e blir 8:e. Den 8:e blir 9:e och sen är det helt plötsligt tidigast den 12:e och det är långt ifrån den 7:e.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Känns skönt att man blev av med sitt GTS, nog första gången man inte behövt lägga till pengar vid en uppgradering av grafikkortet

Håller med även om jag inte fått mitt 8800GT än.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Yes nu har jag med fått kollinummer!

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Känns skönt att man blev av med sitt GTS, nog första gången man inte behövt lägga till pengar vid en uppgradering av grafikkortet

Har nog alldrig sett så många directx 10 grafikort på tradera nånsin under dom här 2 veckorna. 2900 säljs ochså ganska biligt där.

Undrar om man får me nått spel till inno3d kortet...

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

själv väntar man fortfarande på att posten ska skicka ut det, Overclockers skickade kortet i måndags, inatt kom det till sthlm södra och fortfarande har dom inte kört ut det till Lidingö. TACK POSTEN!!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Har nog alldrig sett så många directx 10 grafikort på tradera nånsin under dom här 2 veckorna. 2900 säljs ochså ganska biligt där.

Undrar om man får me nått spel till inno3d kortet...

Finns ännu fler på blocket, men många har ju rena fantasipriserna där..

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

beställde ett asus igår från komplett. stod att det kommer in den 9e.. men nu står det på mitt konto att det förväntas skickas idag. Om det händer gör dem mig riktigt lycklig.
Beställde en dator som kom igår.. den står här helt utan grafikkort, börjar bli galen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Finns ännu fler på blocket, men många har ju rena fantasipriserna där..

Har funderat på o starta en sida där man kan länka till blocket och tradera annonser o diskutera alla dessa annonser med super överpriser.

Finns skit många riktigt extrema.

Tex en som skulle ha 4000kr för ett GTX. lägsta pris iofs 4400 men inte ger man 4000kr om man vet att det finns GT kort.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Cry!

Beställde idag innan kl 14:00, men jag själv har inte fått ett kolli id.
Såhär nervös har jag fasen inte varit sedan man skulle hämta Zelda Ocarina of time

Ringde nu igen. Hade ett reserverat, och det skulle skickas. Phu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Har funderat på o starta en sida där man kan länka till blocket och tradera annonser o diskutera alla dessa annonser med super överpriser.

Finns skit många riktigt extrema.

Tex en som skulle ha 4000kr för ett GTX. lägsta pris iofs 4400 men inte ger man 4000kr om man vet att det finns GT kort.

Mmm rätt kul, en snubbe säljer sitt GTS 640 MB för 3000 kr prutat o klart... Hmm.. Iofs finns det ju idiotköpare också som inte ens känner till GT-kortet..

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milken
beställde ett asus igår från komplett. stod att det kommer in den 9e.. men nu står det på mitt konto att det förväntas skickas idag. Om det händer gör dem mig riktigt lycklig.
Beställde en dator som kom igår.. den står här helt utan grafikkort, börjar bli galen

Hmm, för mig står det fortfarande förväntat sänddatum 9e.
Jag sitter också här med en splitterny dator, men jag saknar både grafikkort och chassie!

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | E6750 @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair XMS2 800 MHz 4-4-4-12 | ASUS 8800GT | Antec Nine Hundred | Corsair HX620 | 900 GB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Mmm rätt kul, en snubbe säljer sitt GTS 640 MB för 3000 kr prutat o klart... Hmm.. Iofs finns det ju idiotköpare också som inte ens känner till GT-kortet..

Tro mig, det är inte alls särskilt många som känner till den makalösa prestandan hos GT.

Tänk själv, vad ser maffigast ut?

GeForce 8800GTS 640MB
GeForce 8800GT 512MB

Klart man tar det med flest siffror och bokstäver. Och när det t o m kostar mer så tar man det som en naturlig sak att det ska vara bättre.

Men samtidigt måste jag säga att det är galet som GT:na går åt... Hur jäkla många är det som uppgraderar sina system egentligen?!

Det är nu man börjar bli sugen på att slå till istället för att avvakta men tålamod är en dygd...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar men tålamod är en dygd...

"Blondes have more fun", släpp till din pryda **** (skojar)

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
"Blondes have more fun", släpp till din pryda **** (skojar)

Haha!

Närå, i slutet av månaden sitter det ett nytt grafikkort i min burk, vill kunna sälja mitt X1950Pro på DH nämligen. Men lika bra att vänta lite och se på ATi:s kort och kanske GTS rev2.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jipppiiiiii

Fick se precis att jag också hann med att få XFX korten ifrån Dustin innan det tog slut. Tog lite tid innan jag fick kollinumret. Kul det var bara det som fattades till mitt datorbygge. Äntligen kan man slappna av

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

har beställt två från komplett.. ett xfx & asus.. sen ett Leadtek från datorbutiken. Det står att datorbutiken får in dem imorgon, är rädd för att man inte kommer få den förrän nästa vecka. Har varit riktigt jobbigt att kolla varje timme på datorbutiken och se om dem ändrar datumet. Först stod det 5e november sen har det ändrats varje dag till dagen efter.

Sen står det fortfarande förväntas skickas den 7e på mitt asuskort från komplett.. men hur sent på dagen kan dem skicka den egentligen?

(det går väl köra SLI med två olika märken?)

Permalänk
Medlem

Beställde ett XFX kort från DustinHome kl 13:37 (:P) dvs. långt innan de tog slut, men har inte fått något kollinummer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milken
har beställt två från komplett.. ett xfx & asus.. sen ett Leadtek från datorbutiken. Det står att datorbutiken får in dem imorgon, är rädd för att man inte kommer få den förrän nästa vecka. Har varit riktigt jobbigt att kolla varje timme på datorbutiken och se om dem ändrar datumet. Först stod det 5e november sen har det ändrats varje dag till dagen efter.

Sen står det fortfarande förväntas skickas den 7e på mitt asuskort från komplett.. men hur sent på dagen kan dem skicka den egentligen?

Känner igen det där. Därför skrev jag i mitt inlägg här ovanför att det är skönt att kunna slappna av. Nu slipper man jaga, hålla koll på var det kan tänkas komma in kort. Har precis avbokat både på InWarehouse och Datorbutiken.

Blev så himla glad att se att jag hann med den här gången innan korten tog slut. Det är verkligen sug efter dessa kort.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

få se om det blir ett kort i slutet av månaden, kul att zalmans gamla vf kylare passar, av testen jag sätt så sänker dom load tempen med ca 20 grader vilket jag tycker är bra!

aja hoppas dom finns i lager då!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det är surt att få vänta på sitt grafikkort så här länge men har ni väntat i 1-2 månader på kortet så kan ni fanimej vänta 1 vecka extra på det.. världen går inte under, efterfrågan är stor på desas kort så får ni också tänka att de inte produceras i sverige heller, så de kan ta tid att få hem korten utomlands.. så lugna er

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

Dustin Home verkar ha lika bra service som det talas om. Fick svar på mitt mail inom 30 min där de bifogat mitt kolli-nr och lovade att det kommer till posten redan imorgon

Permalänk
Medlem

Beställde min processor, hårddisk, optisk disk, och diverse småartiklar på DB tillsammans med mitt grafikkort. Det preliminära datumet var 31:a oktober och jag väntar fortfarande på att få något levererat.

Detta börjar gå mig på nerverna kan jag nog säga men får hoppas detk ommer till skott snart.

31:a oktober -> 7:e november
7:e november -> 5:e november
5:e november -> 20:e november

Bytte till Gainward kortet.
7:e november -> 12:e november.

Nu börjar jag bli lite trött på DB faktiskt, känns som att deras byten av preliminära datum konstant sänker deras förtroende när det gäller leveranser.

Men bara att blunda för det och försöka igen antar jag.

Visa signatur

C2D E6850 @Stock || GigaByte P35C-DS3R || BFG GeForce 8800GT OC || Zalman CNPS9700LED || Corsair Dominator 2x1024 PC-8500 @(5,5,5,15) || Samsung 320GB SATA || Asus DVD-RW SATA || Corsair HX 520 Watt || Antec Nine Hundred --- CPU: 24/42*C | GPU: 49/72*C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arnbjorn
Beställde min processor, hårddisk, optisk disk, och diverse småartiklar på DB tillsammans med mitt grafikkort. Det preliminära datumet var 31:a oktober och jag väntar fortfarande på att få något levererat.

Detta börjar gå mig på nerverna kan jag nog säga men får hoppas detk ommer till skott snart.

31:a oktober -> 7:e november
7:e november -> 5:e november
5:e november -> 20:e november

Bytte till Gainward kortet.
7:e november -> 12:e november.

Nu börjar jag bli lite trött på DB faktiskt, känns som att deras byten av preliminära datum konstant sänker deras förtroende när det gäller leveranser.

Men bara att blunda för det och försöka igen antar jag.

Jo vill verkligen inte se detta upprepa sig. Var så otroligt typiskt för något år sedan hos dem. Trodde de hade förbättrat sig att inte sätta ut datum som uppenbarligen inte ens är preliminära utan helt osannolika.

Min beställning har skjutits upp en gång. Skjuts den upp 3ggr tar jag ut mina bonuspoäng och byter butik antagligen. En sak att säga att de inte är i lager, helt annan att uppge datum som bevisligen inte ens var i närheten att stämma.

Permalänk

Det är bra, avboka era kort så blir det fler över åt mig

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakgore
Jo vill verkligen inte se detta upprepa sig. Var så otroligt typiskt för något år sedan hos dem. Trodde de hade förbättrat sig att inte sätta ut datum som uppenbarligen inte ens är preliminära utan helt osannolika.

Min beställning har skjutits upp en gång. Skjuts den upp 3ggr tar jag ut mina bonuspoäng och byter butik antagligen. En sak att säga att de inte är i lager, helt annan att uppge datum som bevisligen inte ens var i närheten att stämma.

skedde samma sak med Q6600 G0 tog dem veckor att få in dem... 1-2 veckor efter komplett hade de dem på lager... så förvänta er inte att grafikkorten kommer innan 15 november för då verkar det "stora" utskicket vara på gång eftersom flera butiker har utsatt datum på just 15 nov även komplett...

Permalänk
Medlem

Mitt kort är på väg från Dustin, hann att knycka ett XFX
Strulat bra länge med DB så jag vart less

Hejja dustin!
Dock vart ju priset lite högre men de kan de vara värt ibland

Permalänk
Medlem

ja ibland lägger jag en hundring extra och slipper köa i 5 timmar

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.