Mac OS X-screenshots

Permalänk

Så Totalfinder är exakt som finder fast med mer funktioner?

Permalänk

Path Finder tycker jag är den bästa.

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk

Är det någon skillnad på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Är det någon skillnad på dem?

Mig veterligen så lägger Total Finder in flikar och andra finesser på själva Finder.

Path Finder är ett separat filhanteringsprogram. Använder Path FInder själv och är mycket nöjd med detta. Vissa har jag läst tycker det är alldeles för överbloatat men jag tycker det är kraftfullt och passar iaf. mig perfekt

Man kan se Path Finder som ett Finder på steroider

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Skrivet av datar:

Mig veterligen så lägger Total Finder in flikar och andra finesser på själva Finder.

Path Finder är ett separat filhanteringsprogram. Använder Path FInder själv och är mycket nöjd med detta. Vissa har jag läst tycker det är alldeles för överbloatat men jag tycker det är kraftfullt och passar iaf. mig perfekt

Man kan se Path Finder som ett Finder på steroider

Haha, men tror jag ska testat TotalFinder. Det verkar rätt trevligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Så Totalfinder är exakt som finder fast med mer funktioner?

jag fixade det endast för att jag ville ha flikar, var trött på att hoppa fram-och-tillbaka.
de andra funktionerna skiter jag blanka i.

Permalänk
Skrivet av melvins:

jag fixade det endast för att jag ville ha flikar, var trött på att hoppa fram-och-tillbaka.
de andra funktionerna skiter jag blanka i.

Fint, ska installera det nu och se vad jag tycker!
Tror jag också bara sla göra det för flikarnas skull. Hatar att ha 100 olika fönster uppe.

Permalänk

Mm, funkar bra med TotalFinder!

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga....

Eftersom att jag sitter med en macbook 13" så ligger dockan gömd till vänster för att få lite mera utrymme.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Nvm, scrollade tillbaka lite i tråden och hittade

Permalänk

Var hittar ja dockan samt bakgrundsbilden?

enkelt och rent som ja vill ha de har du

/mvh vraket

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bajenvraket:

Var hittar ja dockan samt bakgrundsbilden?

enkelt och rent som ja vill ha de har du

/mvh vraket

Bakgrunden är en egen som du hittar här: http://www.linnarsson.com/cv/bakgrunder/apple-in-focus/
Dockan: http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=wooden+dock#/d1o...

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk

Fin hemsida du hade!

Permalänk

Riktigt snyggt, gillade speciellt den bakgrundsbilden. Är det något du skulle kunna dela med dig av?

Permalänk
Medlem

Just nu!

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

mitt krypin

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Voila!

Visa signatur

Jag har inte tid med det här...

Permalänk

Herregud var fick du tag på iconerna??? Måste ha! <3

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Herregud var fick du tag på iconerna??? Måste ha! <3

http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=gill+art#/d2jyr7...

Visa signatur

Jag har inte tid med det här...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snyggt! Var hittar man den fina Skrivbordsbilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaskfe:

Snyggt! Var hittar man den fina Skrivbordsbilden?

Man hittar den på Simpledesktop.com. Den ska finnas där bland massa andra bra bilder

Permalänk
Medlem

Ruggigt snyggt!

Visa signatur

Säljer bland annat iPhone-skal

Permalänk

Hur fick du tag i spotify iconen?, kan inte hitta den i paketet :/

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Hur fick du tag i spotify iconen?, kan inte hitta den i paketet :/

Det hänger med en psd. i paketet.
Öppna den filen med photoshop och ändra titeln och undertiteln till vad du vill.

Spara det som en vanlig png. och konvertera sen till ikonformat.
Jag använde programmet "img2icns" för det ändamålet.
Det hitar du här: http://www.img2icnsapp.com/

Mvh,

Krowskij

Visa signatur

Jag har inte tid med det här...

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut hos mig, aningen inspirerat av tidigare inlägg

Permalänk

Riktigt cleant att ha en "taskbar" där nere. Funderar nästan på att göra det själv.

Permalänk
Medlem

Ja det blev rent och fint i datorn. Jag funderar på att sätta lite färg på den undre textraden på vissa ikoner, framför allt de jag använder mest. Det blir lättare att hitta dem snabbt då.

Jag har precis bytt från pc till mac och överlag väldigt nöjd. Win7 är mycket smidigare när man skall flytta filer, men jag skall nog lära mig det med. Jag undrar bara när os x får en funktion för att klippa ut filer. Underligt att det inte finns.

Är det någon som känner till ett bra plugin för att skapa icns-filer direkt ur photoshop?

Permalänk
Skrivet av velman:

Ja det blev rent och fint i datorn. Jag funderar på att sätta lite färg på den undre textraden på vissa ikoner, framför allt de jag använder mest. Det blir lättare att hitta dem snabbt då.

Jag har precis bytt från pc till mac och överlag väldigt nöjd. Win7 är mycket smidigare när man skall flytta filer, men jag skall nog lära mig det med. Jag undrar bara när os x får en funktion för att klippa ut filer. Underligt att det inte finns.

Är det någon som känner till ett bra plugin för att skapa icns-filer direkt ur photoshop?

Installera TotalFinder. (det kostar pengar men det är värt det. Annars kan man ju "köpa"...)

TotalFinder är ett tillägg till finder med lite extra funktioner, så som flikar, klipp ut-funktion och lite andra saker!

Läs mer här: http://totalfinder.binaryage.com/

Permalänk
Skrivet av velman:

Ja det blev rent och fint i datorn. Jag funderar på att sätta lite färg på den undre textraden på vissa ikoner, framför allt de jag använder mest. Det blir lättare att hitta dem snabbt då.

Jag har precis bytt från pc till mac och överlag väldigt nöjd. Win7 är mycket smidigare när man skall flytta filer, men jag skall nog lära mig det med. Jag undrar bara när os x får en funktion för att klippa ut filer. Underligt att det inte finns.

Är det någon som känner till ett bra plugin för att skapa icns-filer direkt ur photoshop?

Just ja, laddade ned det där temasaksmojängen. Var ju typ 100 saker som skulle göras.
Känns som om det kommer att dra på CPU-kraft och minska batteritiden, men jag kanske har fel?