Permalänk
Medlem

Nytt bra CF moderkort.

Efter att ha tröttnat på mitt Gigabyte GA-945P-DS3 rev2.0, I945P då jag bara lyckas att klocka min E6420 med 200mhz innan coldbuggen slår in och nollställer bios är jag nu på jakt efter nytt överklocknings vänligt moderkort som stödjer CF.

Vill ha ett bra och billigt moderkort som stödjer CF och som klarar av att dra upp min prolle på runt 3ghz. Är ingen överdriven överklockare men vill gärna ha ut lite mera ur min prolle än vad jag får nu.

Nån som har nå bra tips på ett bra och billigt moderkort som uppfyller mina krav? Efter som jag har ddr2 idag vill jag gärna fortsätta med dom ett tag till

Permalänk

Asus P5B, deluxe om du har råd.

Permalänk
Medlem

Det ligger ju på smärtgränsen...
Det är ett 965-krets på det kortet va?

Tycker det är så svårt att se om det stödjer CF... Stödjer nästan alla kort som har 2st pcie CF eller är det mycket SLI bara?
Edit:
Verkar vara väldigt få affärer som har detta kort hemma i lager

Permalänk
Medlem

DS3-P35 kanske.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
DS3-P35 kanske.

Det stödjer inte CF

Permalänk
Avstängd

Gigabyte GA-P35-DS4 då? Aningen billigare än ASUS-kortet. Och för övrigt ett riktigt bra kort enligt många här på forumet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

gigabyte ds4 elr dq6
abit ip35 pro

finns sökert andra alt också

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Det stödjer inte CF

Right,DS4 då.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Kanon nu har jag lite bra alternativ att gå efter då
Gigabyte GA-P35-DS4 funkar bra att klocka med också eller? För mitt moderkort nu är ju helt bedrövligt och vill fan inte köpa nå skit igen