Dell Vostro 1500 [FAQ/Info/Recensioner]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Vafan, stack till Schenkers kontor idag för att hämta datorn, skitnöjd.

Sen tar det kanske 10min att öppna dörren för dem, och en kille säger då att han inte hittar paketet. Han söker då på datorn efter det, då står det att det har anlänt till Nybro kl kvart i 6 imorse, helt fel sida av sverige. Jävla klantar, är så förbannad just nu. Står på hans datorskärm "NYBRO - FELSÄND"

Ska kräva kompensation för detta. Men frågan är vad? Det var ju fraktfritt för mig.

Jag ska åka till schenker om 10 minuter och hämta min vostro 1700 och har dom den inte där så j*vlar

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Sveda och värk!

vet faktiskt inte om man ens kan kräva ersättning, har inte läst villkoren för transport tid etc, men om du läser där så står det säkert något om det

Det dumma är att det står att ETA (estimated time of arrival) är imorgon, 22 aug. på schenkers hemsida.

Så jag vetifan.

Dessutom:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av schenker.se
All information on this web site is provided on an "as is" basis without any warranty of any kind, whether expressed or implied. The information may contain inaccuracies as well as typographical errors. Changes to the information may be made freely by Schenker (the company) at any time without notice. All part of this web site may also be closed down by the company at any time without notice.

Ska jag prova ringa Dell och klaga? Ville köpa till ett bluetooth chip och sätta i datorn, glömde de när jag byggde configen.
Kostar annars typ 300kr att få hit.
Kanske kan få ett sådant hitskickat gratis? Fast skulle själv inte tro det..

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats uppdatera drivrutinen till grafikkortet? Jag får "No compatible hardware was found" när jag försöker installera senaste versionen från NVIDIA. Även testat senaste betadrivrutinen, gick inte heller.

Var lite sugen på att testa Bioware demot som släpptes igår, men det bara hänger sig. Står att man måste ha senaste nvidiadrivrutinen så antar att det är därför. Grr.

Visa signatur

Asus P5K/EPU | Intel Core2duo E8500 @ 3.16Ghz | Sapphire ATI Radeon HD4870 512mb | 4GB DDR2

Permalänk
Medlem

stackare.
men dell kan säkert skicka bluetoothen, och frakten bör inte bli allt för dyr på en så liten sak
du kan ju prova chatta med dom.
själv väntar jag på att min bankgiro betalning ska komma fram

upp me lite bilder på vostron gdh ;), vi måste ju få stilla begäret lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
stackare.
men dell kan säkert skicka bluetoothen, och frakten bör inte bli allt för dyr på en så liten sak
du kan ju prova chatta med dom.
själv väntar jag på att min bankgiro betalning ska komma fram

upp me lite bilder på vostron gdh ;), vi måste ju få stilla begäret lite

Jo ska chatta nu.
Frakten kostar 90kr+moms. Bluetoothen 140kr.

Permalänk
Medlem

Ska köpa en Vostro 1700 tänkte jag.
Men skärmen, ska jag lägga till för att få en 17" WUXGA skärm ? är det värt det ?

Skillnaden mellan Vista Business och Vista Premium ?

Tacksam för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Här är skillnaderna:
http://www.microsoft.com/sverige/windows/products/windowsvist...

Oki tack.

Angående skärmen då ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Här är skillnaderna:
http://www.microsoft.com/sverige/windows/products/windowsvist...

Men vafan!
Känns som att Premium är att föredra gentemot Business då.

Enda fördelen med Business verkar vara "Enklare anslutning till företagsnätverk". Som om det vore svårt att koppla in nätverksladden i datorn eller ansluta till ett wlan...
Säkerhetskopiering och sånt använder man bra 3e-parts mjukvara till.

Har jag missat nåt med Business eller är det bara dessa skillnader?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Busterxl
Ska köpa en Vostro 1700 tänkte jag.
Men skärmen, ska jag lägga till för att få en 17" WUXGA skärm ? är det värt det ?

Skillnaden mellan Vista Business och Vista Premium ?

Tacksam för svar!

Jag har en vostro 1700 med wuxga skärm, dumpar upp en recention och lite bilder på den ikväll när jag har testat den lite

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem

Tja, mediacenter då. Är det nåt att ha egentligen? Använder man inte tredjeparts där med?

Permalänk

Är grafikkorten i 17" snabbare?

Permalänk
Medlem

eftersom att detta är 1500 tråden så gjorde jag en egen tråd / recention på 1700
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem

Ja, då var de beställda. En V1000 till kompisen och en V1500 till mig. Gick på 16900 nånting totalt.
Nu kanske man får jobba ifred när frugan vill surfa

Permalänk
Medlem

Någon som vet om förseningarna gäller vostro 1400 också?

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp här!
(Ska beställa en bärbar till tjejen som ska börja plugga) Hon vill ha datorn för plugga, spela Sims2/Wow. Kommer denna datorn kunna klara det hon vill ha den till?

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo T5470-processor (1,6 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-cache)
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista® Home Basic - svenska
SINNESRO Grundläggande garanti - 1 års maskinvarusupport för företag
LCD-SKÄRM 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
INTEGRERAD WEBBKAMERA Kolsvart med matt yta webbkamera med 2,0 megapixlar
MINNE 1 024 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x512]
HÅRDDISK 80 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
GRAFIKKORT 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

För spel, om denna är för klen. Vilket bör krämas på lite extra med? gfx eller minne?

Är det stor skillnad på dessa?

(Vostro 1500)

15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 [Inkluderas i priset]

15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™ [lägg till 165,00 kr eller 7:-/månad1]

15.4" W Screen XGA+ TFT Display resolution: 1440x900 with TrueLife™ [lägg till 405,00 kr eller 16:-/månad1]

Det är värt att lägga till dessa futtiga kronor?

Permalänk
Medlem

Jag själv lade till skärmen med 1440x900 upplösning då jag hade ett 8600m gt efter rekomendationer, hade först tänkt på en 1680x1050 men det va som sagt för hög upplösning för grafikkortet att spela med, men 1280x800 fungerar nog bra.

den där datorn bör klara wow okej på lägsta iaf,
har en bärbar dator på skolan med en 1,7 celeron 512 Mb ram inbyggd grafik.. och den kan köra lägsta inställningarna med ca 20 fps.
(windows xp) ingen aning om hur det presterar med vista

sims 2 har jag därimot ingen erfarenhet av borde väll inte vara så höga systemkrav på det.

Kom ihåg att använda student rabatten, för hon pluggade väll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Jag själv lade till skärmen med 1440x900 upplösning då jag hade ett 8600m gt efter rekomendationer, hade först tänkt på en 1680x1050 men det va som sagt för hög upplösning för grafikkortet att spela med, men 1280x800 fungerar nog bra.

den där datorn bör klara wow okej på lägsta iaf,
har en bärbar dator på skolan med en 1,7 celeron 512 Mb ram inbyggd grafik.. och den kan köra lägsta inställningarna med ca 20 fps.
(windows xp) ingen aning om hur det presterar med vista

sims 2 har jag därimot ingen erfarenhet av borde väll inte vara så höga systemkrav på det.

Kom ihåg att använda student rabatten, för hon pluggade väll?

Jo precis, hon pluggar. Eller hon ska. Ska vänta tills hon får sitt csn kort bara, sen får jag beställa. Men är det värt att lägga lite extra på gfx/minne för att få datorn att flyta lite bättre?

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag fått min 1500.

Ingen grynighet, riktigt bra byggkvalité, ingen flexning på tangentbordet alls. Har inte provat hörlursuttaget än. Är skitnöjd än sålänge förutom OS'et, var en del skräp installerat så får ta en fräsch ominstallation. Sen ska jag prova Bioshock
Kan lägga upp en bild snart

Permalänk

Bilder nu nu nu

Många ska det vara också!

Permalänk
Medlem

mycket bilder vill vi ha
på alla fina detaljer, du får gärna förklara det där med media direkt också, är fundersam på vad det är. ta gärna med 3dmark06 poäng från 1280x***

dell har fortfarande itne fått min postgiro betalning :/ men dom trodde att den senast skulle komma imorgon ;/

Permalänk

Hur hög är den med locket nedfälld?

Visa signatur

....! ....Qvikmart-Global online shopping paradis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Så, nu har jag fått min 1500.

Ingen grynighet, riktigt bra byggkvalité, ingen flexning på tangentbordet alls. Har inte provat hörlursuttaget än. Är skitnöjd än sålänge förutom OS'et, var en del skräp installerat så får ta en fräsch ominstallation. Sen ska jag prova Bioshock
Kan lägga upp en bild snart

Om du ska dra in xp, så finns det drivrutiner till allt (jag antar att det är samma skrot under huven som på 1700) ävem om dell supporten säger att det inte finns, har du problem att hitta en drivrutin så kan du pm:a mig, jag satt halva natten igår och letade. (och hittade)

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Permalänk
Medlem

Min kamera funkar ej än, ska se om jag kan fixa den!

Trodde den skulle vara mycket tjockare, är faktiskt inte alls speciellt farligt.

Vill köra Vista! Men jag har lite problem med nåra små grejer, ska lära mig.

Återkommer..

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att testa klocka lite med sitt 8600M GT?
8400M GS verkar ge goda spelrum:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=153822

Jag har själv funderat på att rekommendera min flickvän till en Vostro 1500.. det enda problemet är att hon vill ha en ganska smidig dator och vad jag förstått så är Vostro 1500 ganska tjock? Det är den enda nackdelen jag kan hitta.. kan någon ge mått eller en jämförelsebild på något sett på tjockleken, stängd dator helst.

Tack! Bra tråd för övrigt!!

EDIT: Hittade mått på den.. 4,5 cm i höjd.. min HP är 3 cm.. vilket jag anser är typ perfekt..
Vad tycker ni som fått er dator.. är det störande att den är en liten knubbis?

/Eric

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Uj, här går det undan. La min order i måndags morse. Nu är den på punk nr 4;
4. Leveransen förbereds, onsdag, augusti 22, 2007.

Hur lång tid tror ni det kan ta innan den är hemma hos mig? Rättare sagt, hur lång tid tog det för er andra att få den när de hade nått punkt nr4?

Permalänk
Medlem

Fick min Vostro 1500 idag
Beställdes 10/8 och kom idag 22/8 så ganska snabbt.
Kan komma med lite bilder och mer omdöme i helgen när jag hinner med.
Hittils är jag grymt nöjd men den har precis kommit.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för bilderna!

En dålig bild är bättre än ingen bild..

Vad anser du om tjockleken, något som kan komma att störa?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)