SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

En Timberland Sebbins Black. Måste dock byta batteri...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Seiko SKX007J

Har en Seiko SKX007J, Japan versionen. En klassiker som håller i alla väder. Svårt att hitta ett mer prisvärt märke.

Visa signatur

Mvh Pierre

Permalänk
Medlem

Drygt 14 år gammal Citizen Eco-Drive i stål som är soldriven, har inte behövt byta batteri ännu.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Skrivet av fesen:

http://i67.tinypic.com/6e2ni1.jpg

Måste liva upp tråden lite!
Går här i köptankar å skaffa klocka två och tre om jag ska vara ärlig Lutar åt en finklocka och något mer udda eller kanske en klassisk diver eller bara en finklocka och då satsa på en automat.
Bilden är på min Seiko som köptes för 4år sedan och jag var bara tvungen att köpa ett läderband när jag såg att dom hade blåa inne som matchade urtavlan sen slipper man det billiga rasslet samt komplikationerna jag haft då nålarna som fäster länken i uret gått sönder hela fyra gånger dock alltid när jag varit trollbunden utav alkohol

Har ni nå tips på någon finklocka? Har spanat på Certina DS4 som är riktigt snygg och kvalitén är bra men favoriten just nu är helt klart Tissot Visiodate som på skärmen såg fin ut och ännu bättre ut i verkligheten! Swiss och automatare då spräcker det budgeten för att försöka inhandla klocka tre där jag inte tänker köpa nytt utan helst något roligt och udda som är begagnat.

Vad är din budget? Seiko har ju deras high-end modeller, Grand Seiko. Kostar som Omega men är mkt snyggare.

Permalänk
Skrivet av mayfire:

Har en Seiko SKX007J, Japan versionen. En klassiker som håller i alla väder. Svårt att hitta ett mer prisvärt märke.
https://www.skywatches.com.sg/reviews/media/catalog/product/cache/1/image/1100x1100/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/k/skx007j1_1_2.jpg

En klassiker indeed! Har två, 007 och 009. Finns ingen bättre beater.

Permalänk
Medlem

Just nu en Nixon 51-30.

Permalänk
Medlem

I fickan... ej arm, då de klockor jag vill ha väger ca 300 gram.
Fick klocka jag haver äro; kalender, tweeter, telefon, alarm, fotograf utrustning med mera en Samsung Galaxy 7... med klocka så skulle jag vara tvungen att släppa på ett helt kilo extravikt. Läkarna säger att det är skadligt
Doc;"Varje kilo övervikt är skadligt för hälsan".

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk

Seiko Sumo på nato-band är också najs!

Permalänk

Citizen eco-drive.

Permalänk
Medlem

@newtoninja:
Fin
nästan clock pr0n

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Lengab:

@newtoninja:
Fin
nästan clock pr0n

Tack! Har man väl fastnat i klockträsket är det mkt svårt att ta sig ur..!

Permalänk
Avstängd

Slutade med klocka när första Nokia 3110 åkte ner i fickan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

En Tag Heuer Link från cirka 2002-2004. kommer bara ihåg att jag köpte den när företaget jag var med att skapa hade sin första aktieutdelning. Köpte den på NK Gbg och den kostade runt 17 000:-. Varit värd varenda krona men nu måste den in på service då den inte håller tiden som den ska.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Vad är din budget? Seiko har ju deras high-end modeller, Grand Seiko. Kostar som Omega men är mkt snyggare.

Har inte handlat något och det verkar få vänta till efter semestern men har en gammal Seiko som dress just nu, hittade farsans gamla klocka och bytte batteri samt polera glaset så den får duga än så länge.
Spanat på Grand Seiko och dom har en del riktigt fina modeller skulle dock har svårt att välja mellan en sån och en Omega Aqua Terra som är deras kanske snyggaste klocka 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fesen:

Har inte handlat något och det verkar få vänta till efter semestern men har en gammal Seiko som dress just nu, hittade farsans gamla klocka och bytte batteri samt polera glaset så den får duga än så länge.
Spanat på Grand Seiko och dom har en del riktigt fina modeller skulle dock har svårt att välja mellan en sån och en Omega Aqua Terra som är deras kanske snyggaste klocka 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Omega AT är mycket fin. Men vill du gå under radarn helt är Grand Seiko ett bra val.
"Det är bara en Seiko" ifall du får komplimanger

Permalänk
Medlem

En Greyhours Essential som jag haft sen början av 2015. De har en ny modell som är blå och gul som man är lite sugen på.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Omega AT är mycket fin. Men vill du gå under radarn helt är Grand Seiko ett bra val.
"Det är bara en Seiko" ifall du får komplimanger

Absolut men hur är det att sälja en GS? Speciellt i Sverige.
Annars är Presage serien riktigt fin utan att kosta skjortan hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min trotjänare senaste åren är en Certina DS Podium Titanium, lätt och otroligt slitstark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

En Greyhours Essential som jag haft sen början av 2015. De har en ny modell som är blå och gul som man är lite sugen på. http://i.imgur.com/uW3q6BE.jpg

Vet inte om man ska säga tack, har letat efter en klocka med det blå/svarta temat ett tag och köpsuget kickade in rejält, ekonomin och tandläkarbesöket nästa månad skriker dock "NEEEEEEJ!"
Har bara sett en från mvmt, och deras kvalite är tydligen inte den bästa.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |

Permalänk
Skrivet av fesen:

Absolut men hur är det att sälja en GS? Speciellt i Sverige.
Annars är Presage serien riktigt fin utan att kosta skjortan hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Andrahandsvärdet är det si och så med. Men GS har en växande marknad och det är nog inte speciellt svårt att kränga en till nån entusiast.
Presage är mycket fin och prisvärd!

Permalänk
Medlem

Denna goding som jag köpte utomlands

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Kör en Citizen Eco Drive ultra thin. Sjuuukt nöjd med den! Haft den i ca 1 år. Soldriven så klart.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Här är hela samlingen Alla Seikos...

Skrivet av newtoninja:

Andrahandsvärdet är det si och så med. Men GS har en växande marknad och det är nog inte speciellt svårt att kränga en till nån entusiast.
Presage är mycket fin och prisvärd!

Har sett några ploppa upp på Klocksnacks forum och det finns säkert en drös på Chrono24 men det kostar.
Billigaste modellen ny tilltalar mig inte direkt och det är 30papp sen skjuter priserna upp till 40+ men begagnad kan man nog göra en bra deal, dom nya kommer nog blir än mer åtråvärda då man gått ifrån att använda Seiko loggan och istället har dom bara Grand Seiko vilket har varit lite av en dealbreaker för vissa verkar det som, Seiko som kostar 30-100papp hehe.

Permalänk
Medlem

Lite OT men ändå relevant. En kille i Nacka blev rånad i sitt hem efter att ha blivit kartlagd på klocksnack.

http://klocksnack.se/threads/utsatt-f%C3%B6r-v%C3%A4pnat-r%C3...

Nu var inga av de dyrare klockorna hemma men dessvärre var hans familj det. Mycket obehagligt så ett bra allmänt råd är att vara så anonym som möjligt när det gäller dyra grejer online.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Tycker Fossil gör riktigt trevliga klockor för en billig peng.

Permalänk
Medlem

@rj45: Märkligt, tycker den är mycket snyggare i verkligheten än den är på bild. Jag har en Moto 360 2nd gen och är alldeles förträffligt nöjd med den, använder den dagligen. S3 känns som nästa steg när det är dags för byte.

Permalänk

Vardagsklocka:

och kalasklocka:

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Lite OT men ändå relevant. En kille i Nacka blev rånad i sitt hem efter att ha blivit kartlagd på klocksnack.

http://klocksnack.se/threads/utsatt-f%C3%B6r-v%C3%A4pnat-r%C3...

Nu var inga av de dyrare klockorna hemma men dessvärre var hans familj det. Mycket obehagligt så ett bra allmänt råd är att vara så anonym som möjligt när det gäller dyra grejer online.

Visst ska man vara försiktig men merparten här har troligtvis ingen samling av samma värde, en Royal Oak kostar typ lika mycket som alla klockor som visats i denna tråd om det är guld på den.

Läste om det där och det är förjävligt, det är ju även poppis för idioter att säga att dom är intresserade av en klocka sen dyka upp hos folk och ta den...har man en dyrare klocka så kan det vara bra å göra upp hos en klockhandlare tex.