SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av babloo:

"Vad har ni för klocka på er RAM"

1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Måste liva upp tråden lite!
Går här i köptankar å skaffa klocka två och tre om jag ska vara ärlig Lutar åt en finklocka och något mer udda eller kanske en klassisk diver eller bara en finklocka och då satsa på en automat.
Bilden är på min Seiko som köptes för 4år sedan och jag var bara tvungen att köpa ett läderband när jag såg att dom hade blåa inne som matchade urtavlan sen slipper man det billiga rasslet samt komplikationerna jag haft då nålarna som fäster länken i uret gått sönder hela fyra gånger dock alltid när jag varit trollbunden utav alkohol

Har ni nå tips på någon finklocka? Har spanat på Certina DS4 som är riktigt snygg och kvalitén är bra men favoriten just nu är helt klart Tissot Visiodate som på skärmen såg fin ut och ännu bättre ut i verkligheten! Swiss och automatare då spräcker det budgeten för att försöka inhandla klocka tre där jag inte tänker köpa nytt utan helst något roligt och udda som är begagnat.

Jag har själv ingen fin/kostymklocka. Men skulle jag ev köpa en så står DS-8 Chronograph Moon Phase med blå eller grå urtavla högt.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Jag har själv ingen fin/kostymklocka. Men skulle jag ev köpa en så står DS-8 Chronograph Moon Phase med blå eller grå urtavla högt.

Inte sett så mycket klockor med Moon phase i dom billigare, det vore jäkligt ballt men det är vanligare på dyrare ur, DS-8 är riktigt fin men en aning för fläskig prislapp för min del då finklockan kommer användas minst, hade nog kunnat lägga det på rätt vardagsklocka.

Permalänk
Medlem

Om jag skulle spendera en större summa på en klocka, säg runt 20-30k skulle jag starkt överväga en MR G ur g-shock serien.

Dregel....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag bär en Tag Heuer 2000 sedan 17 år tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Inte sett så mycket klockor med Moon phase i dom billigare, det vore jäkligt ballt men det är vanligare på dyrare ur, DS-8 är riktigt fin men en aning för fläskig prislapp för min del då finklockan kommer användas minst, hade nog kunnat lägga det på rätt vardagsklocka.

Sant så sant. Men har du funderat på en mekanisk? För om du inte ska använda den ofta så slipper du fundera på batteriet. Första jag kom att tänka på är Orient Bambino.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Avstängd

så här på midsommarafton gäller väl baraGÖKUR?????

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Hydroconquest 39mm automatisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Sant så sant. Men har du funderat på en mekanisk? För om du inte ska använda den ofta så slipper du fundera på batteriet. Första jag kom att tänka på är Orient Bambino.

Det lutar åt det hållet, eftersom jag inte varit insatt men börjar inse nu ju mer jag läser och tittar på saker så kan man köpa ett fint automatiskt ur även om man inte har så mycket pengar. Banbinon har jag kollat på Hamilton har dykt upp och just nu spanar jag på Seiko 5 och nörd som man är så vill man ju ha så mycket kvalitet som möjligt för pengarna

Har fått en lite annan syn på klockor senaste tiden, trodde det skulle vara en extremt dyr hobby men det finns hopp för oss knegare

Skrivet av VideoyGTX:

Hydroconquest 39mm automatisk.

Pic plx!

Permalänk
Medlem

Seiko SKX007K2 landade igår! Perfekt beater

Permalänk
Medlem

Jag har inga bilder tillgängliga, men min modell är den näst nyaste dvs. den med ETA 2892. Den nyaste modellen är samma som den äldre dvs. med ETA 2824 och med stora siffror och polerade länkar. Den modellen som jag har liknar mer rolex submariner. Mycket bra klocka, kostade 700 euro eller liknande på uhrinstinkt för några år sedan (innan longines beslöt sig för att öka priserna).

Enligt mig är modellen med 2892 samt 39mm den snyggaste. Den passar till allt.

Permalänk
Medlem

Just nu bär jag min 30års present till mig själv. En klassisk sub.
Bild

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Var längesedan jag använde klocka nu, iaf sen min Casio Command CMD-40 med IR-fjärr gick sönder i plasten till armbandet.

Hade en enklare Casio Sport Illuminator av något slag också, mest när man var på BIO för att se hur långt det var kvar på filmen. Men numera kör man ju mobilen i Flight Mode XD

Var dock väldigt fascinerad av udda klockor i tonåren och hade många med melodier, miniräknare och även en Nintendo Super Mario 3.

Sen var det som sagt CMD-40n som jag köpte i 9an (95-96) någon gång som fick hänga med med diverse utbytesarmband tills syrran puttade mig så den gick sönder på någon vild fest.

Använde den fortfarande utan armband, för några år sedan, tills jag fick mobil med IR

http://www.javys.com/casio/Historical/CMD-40.htm

Fick även som vuxen en "transformers"-klocka som blev en liten robot. Otroligt roligt för någon som anser att LEGO är världens näst bästa leksaker, för att man kan bygga TransFormers av det, vilket är den bästa leksaken ;D

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Mina tre

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Hur står sig Orienten kvalitetsmässigt mot dom andra två? Är bra sugen på en Bambino men är osäker och då blir det nog en Hamilton Jazzmaster eller Tissot Visodate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Hur står sig Orienten kvalitetsmässigt mot dom andra två? Är bra sugen på en Bambino men är osäker och då blir det nog en Hamilton Jazzmaster eller Tissot Visodate.

Inte haft bambinon så länge men man märker att det är ett bra hantverk, mycket bättre än t.ex. gantklockan som stannar i tid och otid. För priset ~1500 kan jag verkligen rekommendera den.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Gav mig ut idag för att glutta och 5 minuter senare har jag köpt en klocka till...

Permalänk
Medlem

Victorinox Alliance

Dold text
Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Victorinox Alliance

Gillar deras klockor sen är det mycket snyggare med datum vid 6an istället för 3an.

Permalänk
Medlem

Jag har idag på mig en gammal: Raketa 24 hour.

För dom som vet vad en Raketa/Paketa klocka är.

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

En Oris Aquis Svart/Titan Ø43 mm titan och keramik

Permalänk
Medlem

OMEGA SEAMASTER, AQUA TERRA 150M OMEGA MASTER / GOLF EDITION, har tjänat mig dagligen i drygt 3 år nu = )

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Den hatade Omega Speedmaster Reduced.
Jag valde denna iställlet för professional då den var mycket behagligare på armen pga av storleken (39mm). Har använt den dagligen i 4 år och den tickar på finfint.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Gillar deras klockor sen är det mycket snyggare med datum vid 6an istället för 3an.

Håller med

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Avstängd

Förr så hade man en klocka på armen för att se vad tiden är, nu har alla en telefon i fickan som kan visa tiden, så för mig är en dyrare klocka endast en status pryl för att visa andra att man har pengar, eller?
Ser ingen fördel med att ha en klocka på armen när du har en mobil i fickan.

Men visst, vill man köpa en klocka som är tryckprovad till 200 meter så är det ju bra antar jag, om man är nu en dykare, annars återigen, helt onödigt och kostar därefter.

Men smaken är ju som baken, delad

Permalänk
Medlem

En Samsung Gear S3 Perfekt för att hantera meddelanden, musik m.m och se tid

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Förr så hade man en klocka på armen för att se vad tiden är, nu har alla en telefon i fickan som kan visa tiden, så för mig är en dyrare klocka endast en status pryl för att visa andra att man har pengar, eller?
Ser ingen fördel med att ha en klocka på armen när du har en mobil i fickan.

Men visst, vill man köpa en klocka som är tryckprovad till 200 meter så är det ju bra antar jag, om man är nu en dykare, annars återigen, helt onödigt och kostar därefter.

Men smaken är ju som baken, delad

Det är faktiskt väldigt smidigt om man bara vill se vad klockan är lite snabbt, särskilt på natten förutsatt att man har ordentlig lume. Samsung har utvecklat en s.k. always on-funktion på sina telefoner där klockan alltid syns även om telefonen är låst just för att man tittar till den så många gånger.

Nu vet jag inte riktigt vad de har för belägg för det men i marknadsföringen påstod de att man i genomsnitt tittade till klockan uppåt 100 gånger per dag vilket låter som en ganska rejäl överdrift men det betyder ju inte att armbandsur är värdelösa för det. Det är trots allt betydligt enklare att vinkla handleden än att fippla upp en phablet.

Jag håller dock med om att dyrare klockor till väldigt stor del bara är statussymboler och det tror jag inte heller att någon förnekar. Vill man ha en 'bra' och precis klocka så är valfri quartz för 2000kr nästan bättre på att hålla tiden än en Seamaster för 50.000kr.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Avstängd

@ågren: jo du har rätt i att det är smidigare att bara vrida på handleden för att se vad klockan är, men redan när jag köpte min första mobil, en Nokia 3210 så slutade jag med klocka