Permalänk
Medlem

Zepto.se verkar ha nåt strul på hemsidan.. helt plötsligt så blev det mycket dyrare idag än igår vid konfigurering av en 3215w. Ringde till dom och påpekade detta... de skulle fixa till det så fort som möjligt.
Sista dagen med extra rabatten så man får hoppas att dom löser det. Idag så dök det upp ett extra erbjudande tom, en väska inpå vid köp!

Permalänk
Medlem

Kommer beställa en 6224W under dagen, men är lite tveksam på vilken HDD jag ska ha.
Utvecklar en 5400rpm mycket mindre värme än en 7200rpm, eller är det försumbart?

//Henke

Permalänk
Medlem

Värmeskillnaden på de två finns knappt. du ska iaf ta den med 7200 RPM, den arbetar MYCKET snabbare än 5400 RPM.

Permalänk

vilken är egentligen bästa dealen och vart, på en zepto idag den 26/10 2007. läst ngt om att det är sista dagen för dator med rabatten idag.
själv funderar jag på följande:

...................................................................
alternativ 1:

14,1" WXGA+ 1440x900 - 6324W

120GB 7200rpm SATA Harddisk

Zepto Wpro 300Mbit BGN

Inget operativsystem

NVIDIA® Geforce 8600M GT

Miljöavgift

Onlinerabatt 3935,- inkl. moms

2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7250 800MHz 2MB

6 Cell batteri

4 GB (2x2GB) DDR2 PC5300 SODIMM (64-bit OS)

SAMSUNG DVD-RW Slot-in 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W

Tangentbord Znote 6xx4W Vitt SE

11.984,24 kr

................................................................

variant 2:

14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W

NVIDIA® Geforce 8600M GT

160GB SATA 2,5" 5400RPM - SAMSUNG

6 Cell batteri

Zepto Wpro 300Mbit BGN

Inget operativsystem

Tangentbord Znote 6xx4W Svart SE

Miljöavgift

Internal Bluetooth®

ONLINERABATT 3.935,-

2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7250 800MHz 2MB

4 GB (2x2GB) DDR2 PC5300 SODIMM (64-bit OS)

SAMSUNG DVD-RW Slot-in 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W

11.984,24 kr

................................................................

Har testat plocka ihop olika modeller och ändra lite. Men vad är bästa dealen? Tycker det är nästan samma grejer..
Svara gärna så fort ni hinner killar (o tjejer). Så man inte missar ett ev. billigare pris än vanligt, om det nu är sista dagen vill säga.

mvh Tobbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZabavaN^
Värmeskillnaden på de två finns knappt. du ska iaf ta den med 7200 RPM, den arbetar MYCKET snabbare än 5400 RPM.

Skönt att höra, valde nämligen 7200-varvaren.

När det gäller kontakt med dem har jag ringt tre gånger och mailat fem. Mailen har svarats på snabbt och jag har faktiskt inte fått stå i telefonkö en enda gång. Dock så verkar de ha sjukt mycket att göra för orderbekräftelsen hade inte kommit... men det fixade de när jag ringde.

Någon som har koll på hur de är att köra burkarna på 32 resp 64 bitars system(bortsett från ram-minnesbegränsningen)?

Är också nyfiken på hur det funkar att lägga in minnen själv. Till datorn har jag valt en 2gb-sticka och tänkte köpa till nedanstående och sätta in själv. Tankar?

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB, 256Meg x 64, CL5, 667MHz, 240-pin
Vårt artnr.: 336009/Tillverkares artikelnr: VS2GB667D2G
Tillgänglighet: 31 st. på lager
799:-
29:-/mån. (36 mån.)

Permalänk

bara jag som vill ha en glossy skärm.. som varken 6324 el. 6224 verkar ha..
hmmm. är annars sugen på Znote 6625WD.. lite dyrt för samma prestanda som ovan dock..

är oxå nyfiken på möjligheten att själv köpa ram osv. 800kr är ju billigt för 2gig bärbardator-ram kan jag tycka.

förresten. är rabatten redan dragen när man börjar konfigurera?

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått orderbekräftelsen. 80 Gb hårddisk var slut, så de skickar en 120 Gb hårddisk UTAN EXTRA KOSTNAD!!! :D:D:D:D:D:D
hoppas bara att man kan byta minne utan att sabba garantin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJohan

Är också nyfiken på hur det funkar att lägga in minnen själv. Till datorn har jag valt en 2gb-sticka och tänkte köpa till nedanstående och sätta in själv. Tankar?

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB, 256Meg x 64, CL5, 667MHz, 240-pin
Vårt artnr.: 336009/Tillverkares artikelnr: VS2GB667D2G
Tillgänglighet: 31 st. på lager
799:-
29:-/mån. (36 mån.)

Är det det här minnet du kollat på: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336009 ? Det är nämligen fel, du måste ha SO-DIMM DDR2-minnen till en bärbar dator. De är tyvärr dyrare. Det är sånt här minne du ska ha: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331116

Permalänk
Medlem
Permalänk

DVI?

Funderar på att slå till på en 6625WD. Kollade testet på notebookreview och blev lite fundersam när jag inte såg nån DVI kontakt. Finns inte det? Lite skumt med ett sånt grafikkort eller?

Annars, ni som redan har köpt en, har ni några sista uppmuntrande eller varnande ord innan jag slår till? Sitter med fingret på "köp-knappen"...
Snacket om värmeproblemen gör mig oxå lite fundersam, hur har din dator fungerat?

Var beställde ni? Såvitt jag förstår kommer jag tjäna ca 500 spänn om jag beställer från Zepto experten istället för via zepto.se. Är det nån catch, vad blir frakten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZabavaN^
Nu har jag fått orderbekräftelsen. 80 Gb hårddisk var slut, så de skickar en 120 Gb hårddisk UTAN EXTRA KOSTNAD!!! :D:D:D:D:D:D
hoppas bara att man kan byta minne utan att sabba garantin.

Det kan du så länge som ditt minne eller ingrepp inte är den direkta orsaken till felet.

Citat:

Är det det här minnet du kollat på: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336009 ? Det är nämligen fel, du måste ha SO-DIMM DDR2-minnen till en bärbar dator. De är tyvärr dyrare. Det är sånt här minne du ska ha: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331116

Tackar tackar... tyckte det var lite väl bra för att vara sant... nu börjar man närma sig Zeptos egna priser:( Kanske ska nöja mig med 2st 1gb stickor.

Citat:

förresten. är rabatten redan dragen när man börjar konfigurera?

Om rutan "onliberabatt" är i kryssad när du konfigurerar datorn så är rabatten avdragen... står på flera ställen. OBS! 6342-erbjudandet tar slut idag vad efter vad Zepto sagt till mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZabavaN^
http://www.inet.se/?page=product&stockid=5302523&a=5302523&
Funkar ett sådant minne?

Jo, ett sånt minne borde funka fint. Fast det kan kanske vara värt några extra kronor att köpa ett minne av en känd tillverkare, som t.ex. Crusial eller Corsair. Men det viktigaste är att det är SO-DIMM DDR2. Sen är det nog bra om det är PC5300 också, eftersom det är vad Zepto sätter i. Om du sätter i PC4200 istället så kommer de gamla minnena också köra i PC4200.

Permalänk

såg precis bilder på den vita Znote 6324W där panelen lyser genom plasten på baksidan.. precis som om plasten är för tunn baktill.. usch!

för mycket pengar för smäck. rea eller inte.

eller har znote fixat detta problem med genomlysningen på sina 6324? ngn som har en som kan kommentera?

Permalänk
Medlem

Jag längtar extremt mycket efter att få min dator nu...

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som har problem med att fläkten går på max hela tiden på sin 6224? Har uppdaterat bios och trode de skulle hjälpa men icke. Har datorn på den "laptopcooler" och är sval cpu:n och även grafikortet ändå så nöter fläkten på max hela iden. Väldigt iriterande när man sitter i ett tystrum.

Permalänk

Snowman2: det skall inte vara så att fläkten går hela tiden. Jag föreslår att du dels kollar här:
http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=1032

Det är många som har (och har haft) problem med att just fläkten går oprovocerat mycket, och i onödan. Förhoppningsvis släpper de en fix snart!

Ta även kontakt med Zepto, och se vad de har att säga (ring dem, de har varit väldigt trevliga och hjälpsamma när jag har ringt!).

Permalänk
Medlem

Någon som har beställt ifrån Dustinhome, 6625wd inkl Vista Home Premium och vet om man får med Windowsskiva eller ej?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Någon som har beställt ifrån Dustinhome, 6625wd inkl Vista Home Premium och vet om man får med Windowsskiva eller ej?

det ska medfölja windows skiva från dustin, kontrollera din följesedel från dustin, och slå dem en pling

MVH
Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soubiran
det ska medfölja windows skiva från dustin, kontrollera din följesedel från dustin, och slå dem en pling

MVH
Johan

Tack för svaret, men jag vet inte om du missförstod mig. Det står att Vista Home Premium ingår som operativsystem. Antar att du fattade det som att jag köpt det separat?

Ska hämta ut paketet så fort det kommit fram, var mest nyfiken om någon visste hur det låg till med den saken.

Återkommer med svar när jag hämtat ut den.

EDIT: Ingen windowsskiva medföljde.... Ska se vad Dustin säger.

Citat:

Hej,

Det ingår inga skivor med operativet, däremot finns det en partition på hårddisken
där återställningsmaterial finns, du kan bränna ut det därifrån.

Vänliga hälsningar

EDIT2: Finns ingen partition med återställningsmaterial.... Återkommer igen..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Zepto har inga partitioner med operativ på sina datorer,
såvidare inte dustin själva gjort något fancy,

datorer beställda med operativ direkt från zepto kommer med cd media medföljande

MVH
Johan

Permalänk
Medlem

Dustinhome vidarebefordra till Zepto, som sa att de skickar en Windowsskiva med detsamma. Inget snack om saken, bra support där! Tummen upp!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Är Zepto 6224W med denna konfig bra:

Zepto Znote 6224W - Power
901007 Spara kr. 3935 inkl. moms
100302 14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
120629 2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7250 800MHz 2MB
140019 80GB 7200rpm 8 MB Cache SATA Hitachi
130121 2048MB PC5300 667MHz DDR2 (2x1024)
150123 DVD-RW Dual Layer (passar 6X1x o. 2x15 )
250324 6 cells standardbatteri (6x14, 6x15)
170075 SE Tangentbord 6X14W - svart
200200 Inget (jag står själv för inst., support, uppd. av OS)
260027 Zepto Wpro 300Mbit BGN
270010 Inbyggt Bluetooth
300203 1 års garanti (36 mån. reklamationsrätt)

Funkar dessa datorer bra, driftsäkra, bra i spel osv?
Har läst om ganska många som har värmeproblem, är det en stor risk man tar? För jag vill ju inte skicka datorn fram och tillbaka från reperation.

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk
Inaktiv

måste bara skriva, som många andra, att dom har riktigt bra support! både zeptoexperten.se och zepto.se

Permalänk

köpte en zepto iaf... chansar.

hursomhelst. vi var inne på minnen osv här innan.
tänkte köpa följande o slänga i. det borde väl gå el?

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=87086

http://www.inet.se/datorkomponenter...667mhz/5302538/

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med min 6324!

Enda man kan klaga på är det tangentbordet som är både svenskt och tyskt och y och z har bytt plats. Kanske går att bända loss och byta men vågar inte Nån som testat?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Y och z är som standard på olika plats på tyska tangentbord jämfört med svenska, så du verkar helt enkelt ha fått ett tyskt tangentbord i standardutförande..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

ingen som kan säga om minnena/trådlösa nätverkskortet passar? och om man kan byta detta själv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twebbas
ingen som kan säga om minnena/trådlösa nätverkskortet passar? och om man kan byta detta själv?

Länken till minnena är trasig. Och nätverkskortet passar säkert, men frågan är om antennen är monterad i datorn om du inte köper ett nätverkskort till. Antennen brukar ju gå upp längs skärmen, och förrutom att det nog är väldigt svårt att montera den själv så gäller nog inte garantin om du gör det.

Permalänk

ok. synd.. här kommer länkten till minnena igen iaf.
http://www.inet.se/?page=product&stockid=5302523&a=5302523&

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twebbas
ok. synd.. här kommer länkten till minnena igen iaf.
http://www.inet.se/?page=product&stockid=5302523&a=5302523&

De där minnena borde funka fint.