Permalänk
Medlem

Skapa egen avatar?

Hej, jag undrar hur man kan skapa egen avatar, helst med rörlig bild. Finns det mjukvara som hjälper en att göra ddet eller hur brukar ni göra det, för jag har sett rätt många häftiga avatars här på swe clockers. tack i förväg

Permalänk

Photoshop, Gimp, Paint, Inkscape, etc. Rörlig avatar får du inte ha vad jag vet.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, rörliga avatarer är totalförbjudet här.

Ritar den gör du i valfritt ritprogram, Hagbard hade en del bra förslag.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Nej, rörliga avatarer är totalförbjudet här.

Ritar den gör du i valfritt ritprogram, Hagbard hade en del bra förslag.

men finns det prog. som man kan göra rörliga med då, eller är det samma som ovan då? tack för alla svaren

Permalänk
Medlem

Unfreeze Använda jag en gång. Då sätter du ihop en seria av bilder till en rörlig.

Permalänk
Medlem

För att göra gif-animationer t.ex. så kan du använda ImageReady som följer med Photoshop. Men som sagt så tycker inte herr redaktör om dem.

Det häftigaste är om du gör den i Paint tycker jag, då slipper du också mecka med en massa överflödigt.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com