Hur lång kabel mellan bildskärmen och grafikkortet? [DVI eller VGA?]

Permalänk

Hur lång kabel mellan bildskärmen och grafikkortet? [DVI eller VGA?]

Jag har just testat att flytta skärmen till burken med bara 1,5 meters kabel. Fortfarande samma oskärpa på varannan rad! Låter mer som att det skulle vara bildskärmsupplösningen som spökar. Kör just nu 1360x1024 i brist på annat...

Visa signatur

The Empire Strikes Back - @ Microsoft

Permalänk
Medlem

För det första:

Kör du med en crt eller tft?
Kan man så kör man tft med dvi-D. Den signalen är heldigital och påverkas inte särskillt mycket av längden på kabeln och kvaliteten påverkas inte alls innan kabeln bli alldelles för lång.

USB har en maxlängd på fem meter men man kan fuska och köra 5 meter, en driven usb hub, dvs den har egen strömmatning, 5 meter usb kabel till

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Använder du VGA eller DVI?

Btw, detta kanske inte var den bästa tråden att återuppväcka, fanns väl knappt DVI för fyra år sedan...

Permalänk
Medlem

Jag har kört 15 meter utan problem (egenlödd då har jag)

Visa signatur

okim

Permalänk
Inaktiv

Är jag helt ute o cyklar om jag säger att det finns så du kan göra vga sladden genom en vanlig tp sladd? har för mig de finns och köpa adaptrar men dom kostar skjortan, löd en egen, de gjorde polaren

Permalänk
Medlem

Nu när tråden ändå är uppe så vill jag ställa en fråga utan att behöva göra en tråd.

Jag har en 26" TV som jag täntke köra via datorn som säkert står 10m bort, om jag kör VGA, kommer då kvalitéten att försämras mycket?

En annan sak jag undrar är om det finns 15M DVI kablar?

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd splittrad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||