visa dina bilder (gäller såklart kamera mobiler)

Permalänk
Medlem

Sony ericsson C905, typ.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk

lite fina färger med c902. (orginal )

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem

Båda tagna med SE C902. Inte redigerat någonting alls.
Helt omodiferad telefon också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daviden
Som sagt, ingenting att hämta.

Helt ok för mina behov, har inga krav alls på kameror i mobiler.. ser man vad det föreställer duger de
Skall jag plåta på riktigt använder jag en digitalkamera.

Btw, bra bilder med SE C905 och C902

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtk
Helt ok för mina behov, har inga krav alls på kameror i mobiler.. ser man vad det föreställer duger de
Skall jag plåta på riktigt använder jag en digitalkamera.

Btw, bra bilder med SE C905 och C902

Ändå skiljer det 3.1 mpix (hjärnsläpp! vad är den egentliga förkortningen? ) skillnad mellan 902 och 905..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
alla mina c902 bilder är 100% orginal, (ingen photoshop, ingen photo dj)

Mina är oxå 100% original.

Permalänk

Evert grön/Plankgatan, varför byter du inte kameradrivrutin på c902:an?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Evert grön/Plankgatan, varför byter du inte kameradrivrutin på c902:an?

Mer sport om dom är helt original ju.

Vart kan man hitta andra värre drivrutiner, och hur man gör?

Permalänk

(helt rätt freddie, orginal is the way)
-----------------------------------------------------------------------------------
edit..(svara på fel post först )

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem

Har en K750i med moddade drivare. Dock så har jag väldigt lång slutartid inställd vilket kan bli ett problem ibland. Bilden blir väldigt suddig om du "rör" dig.
Dock så är bildkvaliten betydligt bättre.

Tog ett dåligt exempel tidigare. Det var mörkt så ISO antalet blev nog lite väl högt så bilderna är brusiga.Det största skillnaden jag vill visa är att jag slapp de jobbiga röda sträcken över bilden. Efterarbetningen är så mycket bättre.

Edit* Kanske skulle ha förstorat ner dem men det blev inte allt för stort på min skärm (Hdtv)

Utan Mod

Med Mod

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Ännu en 100% oredigerad bild, med 100% orörd telefon. C902!

Permalänk
Medlem

NoNamesWayne: Väldigt stor skillnad det blev

Kan tyvärr meddela att min mobil har dött nu... Jaja, blir väll så om man tar sig ett dop med den i fickan. (dock så var det för ett år sedan jag badade med den)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

nice dog

H.Q. c902

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
[B]Har en K750i med moddade drivare. Dock så har jag väldigt lång slutartid inställd vilket kan bli ett problem ibland. Bilden blir väldigt suddig om du "rör" dig.
Dock så är bildkvaliten betydligt bättre.

Tog ett dåligt exempel tidigare. Det var mörkt så ISO antalet blev nog lite väl högt så bilderna är brusiga.Det största skillnaden jag vill visa är att jag slapp de jobbiga röda sträcken över bilden. Efterarbetningen är så mycket bättre.

Kör du egenmodifierad eller kör du någon speciell kameradrivrutin? Säg gärna vilken isåfall. Jag har bara någon okänd som jag hittade på någon sida, även den med mycket längre slutartid speciellt vid nattläge. Dock skulle det vara intressant att testa en annan.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Ironghost:
Ett tips: http://forums.se-nse.net/index.php?act=home

Där finns det massa nyttigt i forumet.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Kör du egenmodifierad eller kör du någon speciell kameradrivrutin? Säg gärna vilken isåfall. Jag har bara någon okänd som jag hittade på någon sida, även den med mycket längre slutartid speciellt vid nattläge. Dock skulle det vara intressant att testa en annan.

Har bara testat 3st och dessa tog jag för de såg ut att vara "mest populära".
Döper de lite konstigt nu för jag minns inte vad de hette mer än Super.

Super1- Är Egentligen den första bilden som jag kallar "Ej mod." Eftersom det inte blev någon skillnad sen orginal och jag hade råkat tagit bort orginalbilden jag tog tidigare.

Super2 - Denna är det samma tillverkare på (Han som gjorde dessa hade olika 2 modeller.). Fina bilder men gick bara att starta Kameran en gång. Var sedan tvungen att starta om telefonen.

Kriomag_v2393Beta camdrivare - Denna tog riktigt bra bilder så denna behöll jag. Skulle även förbättra filminspelningens Fps. Dock nu varje gång jag filmar så focuserar den innan på en höger. Som om man skulle ta en bild och hitta focuseringen.

http://forums.se-nse.net/

Bra forum. Där laddade jag ner mina Drivare.
Ta bara reda på ditt Cid nummer först!
Min k750i är en av den första skaran k750i med Cid39 har jag för mig.

Skriv ett Pm om det är mer du undrar över.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Ironghost:
Ett tips: http://forums.se-nse.net/index.php?act=home

Där finns det massa nyttigt i forumet.

Jo, faktist hämtat layoutfiler och flashteman till min gamla K850 där (Som F.N är på reparation(hårdvarurelaterat)). Kameradrivrutinen som jag hade till den var strong, först 1.0 och sedan 1.1. Man kanske ska ta och testa strong's till K750.

Angående K750 så är den ett par år gammal och det finns fler än oändligt många drivare ute där. Frågar man vilken som är bäst så får man olika svar varje gång.

"The best is a matter of opinion. However, those drivers are pretty good."

http://forums.se-nse.net/index.php?s=&showtopic=24617&view=fi...

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Har bara testat 3st och dessa tog jag för de såg ut att vara "mest populära".
Döper de lite konstigt nu för jag minns inte vad de hette mer än Super.

Super1- Är Egentligen den första bilden som jag kallar "Ej mod." Eftersom det inte blev någon skillnad sen orginal och jag hade råkat tagit bort orginalbilden jag tog tidigare.

Super2 - Denna är det samma tillverkare på (Han som gjorde dessa hade olika 2 modeller.). Fina bilder men gick bara att starta Kameran en gång. Var sedan tvungen att starta om telefonen.

Kriomag_v2393Beta camdrivare - Denna tog riktigt bra bilder så denna behöll jag. Skulle även förbättra filminspelningens Fps. Dock nu varje gång jag filmar så focuserar den innan på en höger. Som om man skulle ta en bild och hitta focuseringen.

http://forums.se-nse.net/

Bra forum. Där laddade jag ner mina Drivare.
Ta bara reda på ditt Cid nummer först!
Min k750i är en av den första skaran k750i med Cid39 har jag för mig.

Skriv ett Pm om det är mer du undrar över.

Tack för tipset, ska ta och prova den drivrutinen! Tror dock att jag ska byta till annan W800 programvara innan, som har fler patcher som stöds. Då blir det nog att lägga in MiniGPS, Keylogger, mediameny, walkman 2.0 skin-lookalike och andra trevliga saker!

Självklart så har jag en Cid 36. Annars är det inget att ha.

.........

För att bidra till tråden. K850 innan A2 uploader kom, det vill säga omodifierad:

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Ytterligare 3 stycken 100% oredigerade bilder med 100% oredigerad telefon, C902!
Polarns keps fick vara modell:

Permalänk
Medlem

Iphone 3g

Visa signatur
Permalänk

c902

solnedgång

bi

bugs

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem

Ganska trött på argumentet att "om jag vill ta riktiga bilder tar jag med systemkameran".
Jag har också en systemkamera, dock är det mina mobiler jag tar flest bilder - ögonblicksbilder. De som kommer att spela mest roll i mina minnesbilder.

Ja, en systemkamera tar såklart bättre bilder, no doubt.

Jag gillar Apple, jag använder många Apple-produkter själv. Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en PC igen t.ex. Dock så tar Apple iPhone skitbilder, och är inte ens i närheten av andra tillverkares kameramobiler. Basta.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daviden
Ganska trött på argumentet att "om jag vill ta riktiga bilder tar jag med systemkameran".
Jag har också en systemkamera, dock är det mina mobiler jag tar flest bilder - ögonblicksbilder. De som kommer att spela mest roll i mina minnesbilder.

Ja, en systemkamera tar såklart bättre bilder, no doubt.

Jag gillar Apple, jag använder många Apple-produkter själv. Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en PC igen t.ex. Dock så tar Apple iPhone skitbilder, och är inte ens i närheten av andra tillverkares kameramobiler. Basta.

Håller helt klart med. Dock äger jag ingen systemkamera, men skit samma

Dom jag känner som äger systemkamera vågar knappt ta den utanför huset deras. Därmed blir det få (Läs inga) roliga och minnesvärda kort tagna med deras systemkameror. En blomma här och en solnedgång där. Dom fångar ju aldrig bilden då polaren har sladdat i diket med en gammal 240 eller då någon halkat på ett bananskal och ligger på marken och vrider sig för smärta samtidigt som någon kommer med en gräddtårta i bakgrunden på väg att trycka den i ansiktet på den bananskalshalkande personen. Det tråkiga med dom jag känner som har systemkamera är att dom dels har dåliga mobilkameror (Ja, för att få fina kort med en mobil så krävs det en viss nivå på kameran) och att dom alltid kommer med kommentaren: "om jag vill ta riktiga bilder tar jag med systemkameran" som du skriver. Systemkameran tar dom ju aldrig med!!

Jo, en K800 tar riktigt fina bilder om den bakom spakarna vet vad han sysslar med. En begagnad sådan kostar inte mycket idag. Varför inte bara köpa en sådan istället för att köpa en sleten w302 eller 5310xm med kommentaren, jag har ju en systemkamera hemma juuuuu,.,

Fina bilder med yuppienallarna som blivit publicerade ovanför, för övrigt!

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Fick hem min Nokia N79 i onsdags, testade självklart kameran i den i helgen som var.

Här är resultaten: (Ej redigerade på något sätt)

Är riktigt nöjd med mobilen!

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daviden
Ganska trött på argumentet att "om jag vill ta riktiga bilder tar jag med systemkameran".
Jag har också en systemkamera, dock är det mina mobiler jag tar flest bilder - ögonblicksbilder. De som kommer att spela mest roll i mina minnesbilder.

Ja, en systemkamera tar såklart bättre bilder, no doubt.

Jag gillar Apple, jag använder många Apple-produkter själv. Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en PC igen t.ex. Dock så tar Apple iPhone skitbilder, och är inte ens i närheten av andra tillverkares kameramobiler. Basta.

Jo jag håller med dig. Ögonblicksbilder tar man inte med systemaren. Dock så, fast detta är min personliga åsikt, behövs det ingen kamera än den i klass med Iphonens för att bilderna ska duga till ögonblicksbilder. Om det inte är mörkt förstås, då blir ju bilderna totalt värdelösa.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

H.Q Makro C902

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk

Grym N.R. och bild-kvalitet med senaste Mjukvaran :)______C902

(full auto)

100%
http://img87.imageshack.us/img87/8848/dsc07228.jpg

100%
http://img74.imageshack.us/img74/8461/dsc07227.jpg

100%
http://img156.imageshack.us/img156/2166/dsc07234j.jpg

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem

N95-1
Inte nytagna direkt

Permalänk

sommar dag ute i ST:Annas skärgård____C902

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem
Visa signatur