Apple lanserar Iphone

Permalänk
Medlem

kommer kanske vara lite tråkigt när ALLA har den inom 1.5-2 år

Permalänk
Medlem
Citat:

Bluetooth 2.0, är det stereo-bluetooth? Dvs kommer man kunna använda ett stereo-bluetooth-headset till den där? Det är så jävla najs! :]

Bluetooth 2.0 innebär snabbare överföringshastighet bland annat, det du tänker på är nog bluetoothprotokollet A2DP

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piXtor
kommer kanske vara lite tråkigt när ALLA har den inom 1.5-2 år

Om minstingen kommer kosta 5000:- + abonnemangsavgifter så tror jag inte att du behöver oroa dig för mycket för det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Undrar om inte Neonode har en massa smaskiga patent som dom kan stämma Apple för.
Själva grejjen med sveprörelser med tummen och sånt.

Använder sig inte Neonode av någon sorts sensorhistoria ovanför skärmen? iPhone har ju en tryckkänslig skärm...

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk

Håhåjaja... Ännu en pryl jag inte behöver, inte vill ha och som jag sparar en massa pengar på att inte köpa. Tänk vad bra!

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Kan man inte beställa då ? Beställer allting alltid från usa.

Permalänk

Det enda som är nytt på den där luren är väl ändå operativet, allt det andra har ju övriga telefontillverkare haft på bordet länge. Sunkig kamera, inte 3g, dålig batteritid osv, detta på en lur som släpps om ett halvår? Jaja, säkert många som köper den enbart för märket och så länge dom är nöjda så...

Permalänk
Medlem

Offtopic: hmm... vad var det man kom fram till i den där diskussionen för länge sedan?.. Skulle man skriva iPod eller Ipod. iBook eller Ibook i nyhetsrubrikerna? undrar bara liksom

Permalänk
Medlem

Japp övriga telefontillverkare haft det på bordet länge, dock lite fulare, inte alls lika användarvänligt, men det som är strul och stök för vissa är andras bästa hoppy.

Keynoten live om någon orkar:
http://events.apple.com.edgesuite.net/j47d52oo/event/

Visa signatur

Eat your greens kids

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anders Anders
Det enda som är nytt på den där luren är väl ändå operativet, allt det andra har ju övriga telefontillverkare haft på bordet länge. Sunkig kamera, inte 3g, dålig batteritid osv, detta på en lur som släpps om ett halvår? Jaja, säkert många som köper den enbart för märket och så länge dom är nöjda så...

3G kommer, troligtvis till europa/asien lanseringen. Kameran vet jag inget om, har inte sett några bilder från den, men visst en systemkamera är mycket bättre. Batteritiden är fem timmars taltid eller 16 timmars musiklyssnande (och Apple brukar ge mer batteritid än vad som lovas om jag minns rätt), du får gärna visa mig andra telefoner med markant bättre batteritid. Sen är väl operativsystemet minst lika viktigt som funktionerna i sig...

Du kan även få berätta vad mer som är så sunkigt med telefonen, för jag är nämligen mycket intresserad av den och vill ju inte slänga bort pengarna helt i onödan.

Permalänk
Medlem

Vill ha faktor: MYCKET STOR.

Dax att börja spara pengar.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Jag fyller,, i berätta gärna det sunkiga och visa vad jag ska köpa istället? eller är det Apple loggan som får dig att ruttna?

Visa signatur

Eat your greens kids

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Personligen vill jag ha en 3G-lur, men men.

Varför 3G när det finns EDGE och Wifi?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Hmm, har ett längre tag varit riktigt sugen på att köpa en W950i,eller eventuellt en Nokia N73, den här verkar ju dock ha det mesta de har och lite till!
Den är ännu tunnare och har en ännu större skärm, som fortfarande är tryckkänslig och den har en kamera. Att den inte har 3G vägs väl till viss del upp av EDGE som har nästan samma överföringshastighet. Attans tänkte ju dock köpa ny mobil NU och inte om nästan ett år undrar om man orkar vänta, och om den verkligen är så bra?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Lär ju iofs inte ta jättelång tid innan Sony Ericsson lanserar en iPhone-klon och då lär det vara bättre kamera, stereo bluetooth, 3G osv.
Dom har ju nästan ett år på sig och dom brukar vara grymt snabba på att gå från koncept till produktion.

Permalänk
Medlem

Nej den var verkligen inte vad jag hoppats på. Ser ut som en framtida Nokia skulle kunna tänkas se ut. Hade hoppats på något i stil med LG320, som, om jag inte hade en Qtek, skulle vara den perfekta nallen för mig.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Telefonen kommer att kunna låsas upp i USA. Det är helt laglilgt att låsa upp telefoner där efter ett domstolsbeslut. När börjar importen?

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

den har ett trådlöst nätverkskort, det är trevligt. men jag vet inte om jag tycker den får alla andra smartphones att kännas gamla direkt. 2mp kamera känns ju inte så imponerande för en telefon i den prisklassen, att den sen inte heller är en 3g lur känns ju ännu mer handikappande. Hade gärna sett något värre för de slantarna

Permalänk

ALLA borde ta och kolla på presentationen:

http://events.apple.com.edgesuite.net/j47d52oo/event/

Efter ni har sett den kommer de flesta hålla med om att detta inte bara är ännu en "smartphone".

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Varför 3G när det finns EDGE och Wifi?

EDGE är 3G ..nästan, fördelen med 3G (UMTS) är ju just "Uet" fast det verkar vara litemackel där med iof, Amerikanerna har frekvensinkränkningar där och kan inte helt införa samma standard vi har direkt, frågan är bara om det enbart påverkar sändarna eller om telefonerna också anpassas? (och då är det ju inte så mycket med Uet längre liksom..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Telefonen kommer att kunna låsas upp i USA. Det är helt laglilgt att låsa upp telefoner där efter ett domstolsbeslut. När börjar importen?

du sitter ju ändå fast med ett abonnemang, kan inte nån döma bort det också så är det ju meningslöst. lagligt eller ej, det är ju sällan problem att låsa upp telefoner direkt, och även lagligt är kostnaden låg för det.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

När den kommer till sverige kommer S-E, Nokia och kompani att ha värre grejer de gör väl som alla andra har gjort. Snor apples design och gränssnitt och gör en tekniskt överlägsen produkt simple as that.

Visa signatur

Core2duo 5500 - 2gig - 160 gig - radeon x1400

Permalänk
Medlem

Tycker att den är grymt hypad, touch screen kommer säkert vara grymt jobbigt, kommer råka komma åt skärmen när man skriver etc. Dessutom, som sagts, dålig batteri tid, det enda som egentligen är NYTT, är ju designen, vilket är ganska snyggt, och OSet, vilket väl bara är en enkel version av OS X?
Och för 6000kr+ tycker jag att man kan vänta sig lite mer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjafjan
Tycker att den är grymt hypad, touch screen kommer säkert vara grymt jobbigt, kommer råka komma åt skärmen när man skriver etc. Dessutom, som sagts, dålig batteri tid, det enda som egentligen är NYTT, är ju designen, vilket är ganska snyggt, och OSet, vilket väl bara är en enkel version av OS X?
Och för 6000kr+ tycker jag att man kan vänta sig lite mer...

har du verkligen kollat på demovideorna?

annars, kan du då tipsa om en motsvarande mojäng? för jag känner egentligen inte alls för att vänta nära ett år på den.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chemicalbrother
När den kommer till sverige kommer S-E, Nokia och kompani att ha värre grejer de gör väl som alla andra har gjort. Snor apples design och gränssnitt och gör en tekniskt överlägsen produkt simple as that.

Tvivlar på det. Tydligen har Apple tagit över 200 patent kring iPhone.

Visa signatur

2xMac + 2xPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
har du verkligen kollat på demovideorna?

annars, kan du då tipsa om en motsvarande mojäng? för jag känner egentligen inte alls för att vänta nära ett år på den.

S-E M600 kommer väl rätt nära? Förutom lagringsutrymmet då :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Jag läste följande och kom fram till att jag inte ska ha en:
"Google erbjuder deras kartfunktion direkt i telefonen, där man kan se kartor, se satellitbilder eller få trafikinformation. Yahoo ger alla användare av Iphone ett gratis e-postkonto."

Jag gillar visserligen mycket funktioner i en telefon, även om jag aldrig skulle säga att extra-prylar gör en bättre telefon. Men om man blir tvungen att dras med en massa skit från google och (tvi tvi) Yahoo så känns det ju som att jag avgjort gör bättre i att låta den vara. Skulle det vara så att man kan bli kvitt det helt och hållet är det ju en annan sak, men jag har hittills aldrig stött på en telefon där man kunde göra sig av med "erbjudna" tjänster om man inte ville ha dem... normalt är det enda valet man har att låtsas som att de inte finns, vilket jag personligen tröttnat på. Väldigt synd faktiskt. Den verkar vara precis i min smak, och sen hör man orden google och yahoo som två stora fågelskitar på sin nytvättade bil...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Lär ju iofs inte ta jättelång tid innan Sony Ericsson lanserar en iPhone-klon och då lär det vara bättre kamera, stereo bluetooth, 3G osv.
Dom har ju nästan ett år på sig och dom brukar vara grymt snabba på att gå från koncept till produktion.

Q2 2007. I know.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Jag kan knappt vänta på att få läsa engadget och alla andra tech siters tester. Ska bli intressant att se vad kritiken landar på.

I alla fall tror jag apple mycket völl har träffat rätt här med och har en försäljningssucce på g. Time will tell.

Besviken på keynoten är jag. GE MIG LEOPARD!

Permalänk
Medlem

Satan i gatan.

Tur att jag har (minst) fram till vintern att spara.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

iPhone! inte Iphone

Jag som är pedig med namn men ni borde väl lärt er att Apples produkter som börjar med "i" som tillex; iPod, iMac, m.m. stavas med LITET "i".

För er som tycker att nya iPhone var en besvikelse tycker jag att ni får förklara er lite! Detta är ju också bara början, Apple har nu varit i telefonbranchen i, låt mig se, runt 13 timmar. Efter det ni sätt så tycker ni att ni har rätt att vara besvikna? Skärpning nu!

Visst hade det varit härligt med en 3G-lur men å andra sidan så kommer inte luren till oss i norr förän i fjärde kvartalen i år.

Blir väl en SE K610i så länge, smartphonen får vänta..

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling