Permalänk
Medlem

Byte till svenskt OS

Jag har lovat att hjälpa en kompis, som har en Acer 4070, med att lägga in ett svenskt XPpro.

Jag povade då att skicka in skivan och instalera, men den svenska versonen hamnade på D: och den engelska förblev kvar på C:.

Senare såg jag att man inte kan välja partition vid installation, D: är det ända valet.

Hur göra för att få in svenska på den dumma burken??

/Danne

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk
Medlem

formatera c och lägg in xp efteråt.
om nu det går om du inte kan välja c partitionen iofs.. hmm. testa att formatera.

Visa signatur

Dell XPS M1710, 2.16Ghz Dual core, Nvidia GO 7900GTX 512 mb, 2 gb DDR2 667Mhz.

Permalänk
Medlem

Det är just det som inte går, när jag bootar med windows-skivan.

Kan det vara så att man kan välja språk vid en systemåterställning?
Det ligger ju en windowsinstalation plus massa andra instalationsfiler på den dålda partitionen.

/Danne

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk

Re: Byte till svenskt OS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannan
Jag har lovat att hjälpa en kompis, som har en Acer 4070, med att lägga in ett svenskt XPpro.

Jag povade då att skicka in skivan och instalera, men den svenska versonen hamnade på D: och den engelska förblev kvar på C:.

Senare såg jag att man inte kan välja partition vid installation, D: är det ända valet.

Hur göra för att få in svenska på den dumma burken??

/Danne

Varför inte bara byta språk i språkinställningar? det gjorde jag när jag köpte min data i Australien

mvh

Visa signatur

"This guy in the bar lines up 20 Jägermeister, and I like Jäger. I blew him right the fuck out the water, he drank 4; I drank the rest" - Tommy Lee

Permalänk
Medlem

Jag trodde inte att det gick...
Det vore ju helt klart det bästa!

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"