Viewsonic VX2235wm-tråden!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sayoung
Här har ni en till skärm att leka med, samma specs Samsung: http://www.webhallen.com/prod.php?id=62928

Den verkar ha snarlika specs som Mirais och ViewSonics 22":are. Kanske samma panel även i den här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Det är 262 000 färger, och upp till 16.2M med hjälp av 'dithering' om det är en 6-bitarspanel.

//fog

Jo, menade att de antagligen anser sig ha tillräckligt bra 'dithering' för att kalla det 16.7M nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Den verkar ha snarlika specs som Mirais och ViewSonics 22":are. Kanske samma panel även i den här?

Antagligen är det de, och även på den står det 16.7M färger. Antagligen stämmer detta då vi nu har 3 mot 1 om det är samma panel. Skulle vara riktigt gött!!

Inväntar lite recensioner och tester fortfarande....

echo: Jag vet inte om det är möjligt, jag tror att är det 16.7M färger så är det en äkta 8-bitarspanel.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

I skärmens produktblad står det 16.2M colours (6-bit+2-bit FRC).

http://www.viewsoniceurope.com/data/60/VX2235wm.pdf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rasmus.bl
I skärmens produktblad står det 16.2M colours (6-bit+2-bit FRC).

http://www.viewsoniceurope.com/data/60/VX2235wm.pdf

Om du läst igenom vad vi pratat om så hade du listat ut att vi redan visste det för länge sen Det är de jag menar när jag skriver: "3 mot 1", då Acer, Mirai och nu Samsung anger 8-bitarspanel och vi antar att alla använder just samma panel.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag tog kontakt med Wiewsonic och detta var svaret jag fick:

"Hej Eric,

Tack för ditt mail. Det stämmer att VX2235wm är försenad. Jag fick under gårdagen besked om att en första skeppning till Sverige kommer ske under nästa vecka, så förhoppningsvis kommer den att finnas tillgänglig under vecka 37.

Vänligen,

Anette Berg

Inside Sales
"

Låter ju bra

Permalänk
Medlem

Finns en preview med bilder på VX2235 nu på [H]ardForum.

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1088853

Permalänk
Medlem

Från samma tråd:

Citat:

Dear Doug:

Thanks for your inquiry. Since you are a photographer, I'd recommend
going with an VP2130b 8 bit panel over the VX2235wb (6 bit+2 bit FRC)
unit. This is the most accurate color you can get at this time; state of
the art.

Regards,

Tommy Jue
Sr. Quality Engineer
ViewSonic Corporation

Bättre svar än det kommer vi nog aldrig få.
Vilket bekräftar att det är 16.2M fäger det rör sig om. Visst kan man tolka det olika men det är inte äkta 16.7M färger och det är det som är det viktiga att skilja på.

Permalänk

MJ multimedia & GMP Ska tydligen ha Viewsonics 22" VX2235WM skärm inne nu! runt 30 st på båda ställena i lagersaldo.

Permalänk
Medlem

Jag får bara ryckningar i tarmsystemet då jag ser designen på den där skärmen....undra när samsungen börjar finnas tillgänglig.

Permalänk
Medlem

LOL, dags att uppsöka doktor? Tycker skärmen är skitsnygg (ja lämpligt ordval iochmed dina tarmproblem), och väntar ivrigt på recensioner och tester...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Tja, smaken är som baken antar jag, delad. De första bilderna som var lågupplösta såg riktigt hemska ut, de där nya ser ju bättre ut. Antar att jag får rikta in mig på Samsungen, om den är bra.

Permalänk
Medlem

Jag övergav tanken på en 22"-skärm, köpte mig "lillbrodern" VX2025WM och är helnöjd inga "dåliga" pixlar. Nu står den bredvid min gamla trotjänare Samsung Syncmaster 959NF hemma, och vilken härlig färgåtergivning den har...

Men om man är beredd att tumma på lite olika saker så ska man klart skaffa sig 22":aren.

Lycka till med erat köp.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

För att reda ut det här med antal färger skickade jag ett till mail till wiewsonic och fick detta svar:
"Hej igen,

VX2235wm har 16,2 miljoner färger (6-bit + 2-bit FRC).

Mvh,

Anette Berg

Inside Sales

"

trist...

Permalänk

ViewSonic 22" har ju inte samma ljusstyrka som Mirais 22" eller de andra 22" skärmarna som har nämnts i detta tråd. Hur kan det då vara samma panel? Det e vel paneltillverkaren som sätter ljusstyrkans spec?

Permalänk
Medlem

Ljusstyrkan kommer ju främst från backlighten. Dvs. inte panelen (backlighten lyser igenom panelen).

Permalänk

Hur kan då paneltillverkaren sätta 300 i specen för panelen om det inte är dom som sätter dit backlighten?

Permalänk
Medlem

Den har ju kommit in nu, någon som fått sin än? Och som kan bjuda på en recension eller åtminstående lite bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sayoung
Den har ju kommit in nu, någon som fått sin än? Och som kan bjuda på en recension eller åtminstående lite bilder.

vart då?

Permalänk
Medlem

Hej! Elgiganten har börjat göra reklam för VIEWSONIC VX2235WM, på sin hemsida nu. jag kollade lite där och såg under Specifikationer att Certifiering = MPR II är det inte väldigt gammal Certifiering? sökte på nätet men fick bara fram att det skulle motsvara tco 92-94? såg även att det fanns MPR III och det skulle vara typ tco 99

Visa signatur

Ingemar

Permalänk

Är det där med TCO så viktigt då? Vet inte ens vad det betyder...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derelicte
Är det där med TCO så viktigt då? Vet inte ens vad det betyder...

En bildskärm som är certifierad enligt TCO'03 garanterar en bra bildkvalitet med utmärkt färgåtergivning. Skärmen är ett bra miljöval eftersom den klarar TCO Developments höga krav gällande spridning av miljöfarliga ämnen vid tillverkning och återvinning.
Den har låg energiförbrukning och är säker att använda.

För att en produkt skall certifieras enligt TCO'03 Displays måste den uppfylla ett stort antal kriterier inom områdena ergonomi, emission, energi och ekologi.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
En bildskärm som är certifierad enligt TCO'03 garanterar en bra bildkvalitet med utmärkt färgåtergivning. Skärmen är ett bra miljöval eftersom den klarar TCO Developments höga krav gällande spridning av miljöfarliga ämnen vid tillverkning och återvinning.
Den har låg energiförbrukning och är säker att använda.

För att en produkt skall certifieras enligt TCO'03 Displays måste den uppfylla ett stort antal kriterier inom områdena ergonomi, emission, energi och ekologi.

Ok, tack för ditt utförliga svar, då vet man det också. Var inte viewsonic skärmen som diskuteras TCO3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
vart då?

Datorhandel.com & webhallen.com

Permalänk
Medlem

Det har inkommit en recension på Miraiskärmen och ifall de använder samma panel så ser det inte så bra ut för skärmen.

En kille i en annan tråd (om Miraiskärmen), hade mailat Mirai och frågat om hur många färger skärmen egentligen stödjer (Mirai 22"-skärmen alltså), och de svarade 16.2M..... På hemsidan läser man 16.7M och i specs.bladet 16.7M...

Jag fattar inte, vad är de för jävla amatörer egentligen?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Det har inkommit en recension på Miraiskärmen och ifall de använder samma panel så ser det inte så bra ut för skärmen.

En kille i en annan tråd (om Miraiskärmen), hade mailat Mirai och frågat om hur många färger skärmen egentligen stödjer (Mirai 22"-skärmen alltså), och de svarade 16.2M..... På hemsidan läser man 16.7M och i specs.bladet 16.7M...

Jag fattar inte, vad är de för jävla amatörer egentligen?

Verkar skumt om de inte har samma panel, men man vet aldrig. Samsung är ändå en av världens största itbolag, de borde har rätt information om deras skärmar. Tycker dock att färgerna verkar rätt hyffsade av det man kan se på bilderna från den koreanska recensionen.

Permalänk
Medlem

Hehe ja du borde inte se nån skillnad bara sådär på ett par databilder utan vidare

Men vidare så är det bara Chi-Mei optics som gör 22" wide paneler, och det är de som sitter i alla skärmarna. På Chi-Mei's hemsida kan man läsa att PANELEN har stöd för 16.7M färger.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att det är PR rakt igenom...

Vill man ha bra färger så rekommenderar jag en titt på dell-erbjudandet (kolla dell-tråden). Visserligen två tum mindre men för oss som inte vill köpa en TN panel så finns det inga alternativ på 22" marknaden.

Permalänk

Detta visste ni nog redan, men bara för att få det bekräftat.

Citat:

Från: Anette Berg [mailto:Anette.berg@viewsoniceurope.com]
Skickat: den 12 september 2006 09:04
Till: xxxxx xxxx
Ämne: RE: Viewsonic VX2235WM

Hej xxxxxx,
För tillfället är det den panelen du nämner – men vi förbehåller oss rätten att ändra till någon annan då vi använder oss av flera högklassiga paneltillverkare.

Vänligen,
Anette Berg
Inside Sales
ViewSonic Europe
Bergkällavägen 32
192 79 Sollentuna
anette.berg@viewsoniceurope.com
------------------------------------------------------------------------------------
From: xxxxxxx xxxxx [mailto:xxxx.xxx@xxx.xxx]
Sent: den 11 september 2006 16:45
To: Anette Berg
Subject: Viewsonic VX2235WM

Hej. Vilken panel är det i eran nya Viewsonic VX2235WM skärm?
Är det CMO M220Z1-L01 ?
Mvh xxxxxx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Detta visste ni nog redan, men bara för att få det bekräftat.

Så det betyder att det är samma skärm som mirai-monitorn & acern, eller...?