Sony EX71 eller Creative EP630 ?

Permalänk
Medlem

Sony EX71 eller Creative EP630 ?

Tja!

Jo det är så att jag hade tänkt mig köpa ny lurar då jag inte riktigt trivs med mina Koss The Plugg lurar. Jag fastnade då på en gång för Creatives ep630 och sonys Ex71 dock vet jag inte vilken av dom som har bäst ljud och tänkte därför kolla med er om ni vet vilken som är bäst Så vilken av dem ska jag köpa ?

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Jag själv har ett par Sony MDR-EX71 och jag tycker de är oerhört prisvärda. Creatives lurar har jag dock inte lyssnat på, men eftersom de är billigare kanske de är värda att satsa på ifall ljudet är ungefär likvärdigt, för ljudet i EX71 kan jag inte klaga på alls.

Permalänk
Medlem

Jo men jag har hört att det är många som klagar på att diskant ljudet är väldigt högt i EX71an stämmer det ?

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Det kan stämma ja, men jag har inte heller lyssnat på EP630, så jag kan inte jämföra, men jag är nöjd med mina EX71.

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
Jo men jag har hört att det är många som klagar på att diskant ljudet är väldigt högt i EX71an stämmer det ?

Det tycker jag inte, visserligen var det en förskräcklig diskant på min gamla spelare - en Sandisk Sansa e260, men det tror jag berodde mest på spelaren. Den hade ingen equalizer, så man kunde inte riktigt ställa in ljudet. I spelaren jag har nu, en iRiver U10 är ljudet helt perfekt, har absolut inget att klaga på överhuvudtaget. Så ifall du har en mp3-spelare som har relativt goda inställningsmöjligheter så tror jag inte det ska vara ett problem.

Permalänk
Medlem

Okej. Jag har en Creative Zen Micro och den har ju faktiskt en del eq att välja bland så det kanske blir bra. Ska säga också att jag lyssnar mest på Trance/ Dance / Techno / Metal så jag vill gärna att det ska vara tung bas i lurarna

Edit* Jag har nu beställt ett par EX71 och jag hoppas jag kommer bli nöjd med dessa.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Då tror jag du kommer bli nöjd, hade en Creative-spelare (dock en MuVo TX) innan Sandisken med dessa lurar, och det var mycket bra ljud även där.

Permalänk
Medlem

Jo jag får hoppas på det

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Vad har du för mp3 spelare?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Som jag skrev där uppe en Creative Zen Micro. Där jag har 8 stycken Eqs att välja på sen kan jag även ställa in själv på den också

Visa signatur

<(.__.<)