HD-DVD eller Blue-ray?

Permalänk
Medlem

HD-DVD eller Blue-ray?

Vilket format tror du blir standard?
Motivera gärna varför du tror på det ena formatet över det andra.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Valde osäker.

Svårt att säga i dags läget vilken som kommer att gå som smör eller fläskaka.

Beror väl på vad företagen (filmer) väljer för format även priset på skivorna spelar en stor roll.
priset är vad jag kommer gå efter när det gäller detta.

Permalänk
Medlem

Blu-Ray. Den har mest lagringsutrymme, och störst potential till utveckling. Det ökade priset spelar mig ingen roll, vi måste kasta gammalt. DRM-en ska man inte prata om heller, det spelar ingen roll hur mycket DRM någon av dom har, det kommer knäckas. Det jag vill ha är ett stort steg i utvecklingen. Inget billig vidareutveckling på DVD som inte kommer räcka längre, jag vill ha en framtidssäker lösning. Jag vill ha Blu-Ray!

Permalänk
Medlem

Ja det ser fruktansvärt gjämt ut just nu 5-5 och 3 som inte vet.
Personligen hoppas jag och tror på Blue-ray men man vet aldrig...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheWhy
Det ökade priset spelar mig ingen roll, vi måste kasta gammalt.

I konsekvensens namn bör du då tills vidare bara köpa DVD-skivor med dubbla lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
I konsekvensens namn bör du då tills vidare bara köpa DVD-skivor med dubbla lager.

Personligen har jag gjort det länge.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag tycker att vi borde vänta lite längre tills HVD kommer. 300GB langringskapacitet slår Blue-rays 50GB med hästlängder, plus att den kan gå ända upp till 1.6TB om några år till.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Har det inte redan kommit dubbelformatutrustning, som klarar både och? Precis som DVD+-R/W, det känns som att de inte är konkurrerande format längre, även om det väl är + som är dominant nu för tiden.