Vad låter mest i ditt chassi just nu?

Permalänk
Medlem

De jag stör mig mest på i min burk är nog nätagget.
Sen är de nog processor och grafikkorts fläktarna.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

nätagget, helt klart. Kommer att se mig om om nåt nytt i klassen 4-500 kr snart. mer har jag inte

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Medlem

mitt 8800gtx =/ är det ur låter den ingenting om hårddisken inte arbetar =(

noctuafläktar o helt tyst nätagg hjälper inget med ett gtxkort =(

måste skaffa en hr-03 kylare

Permalänk
Medlem

Skojar du!? oj oj, ALLTING låter i min dator. Man kan höra dess dammsugarljud från antagligen 20m avstånd. Står nere i hallen (datorn är på övervåningen) och hör den klart och tydligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gholen
nätagget, helt klart. Kommer att se mig om om nåt nytt i klassen 4-500 kr snart. mer har jag inte

Har du funderat på att byta fläkten i nätagget? Det gjorde jag, köpte en ny tyst 80mm ADDA fläkt för en billig slant och det funkade kanon!

Det som låter mest i min burk är hårddisken trots att det är en Samsung SpinPoint S166 upphängd i en gummivagga och i ett P182 chassi. Ser fram emot när SSD kommer upp i lagringsvolym och blir billigare.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Grafikkortsfläkten. En zalman 900. Då den regulatorn zalman skickade med började glappa så är jag tvungen att köra på max speed vilket låter lite väl mycket.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xburk
nätagg och hårddiskar.

Samma här, dock har moddat nät agg så den låter lite mindre iaf^^

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Nätagregatet

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Har 4 Noctua 120:or i mitt chassi tysta som f-n, ett corsair 620w nätagg som knappt låter, geforce 8800gts är oxå tyst (originalkylning).
Mitt bekymmer är moderkortet som ger ifrån sig ett högfrekvent "pip-ljud" i stort sett konstant. Har hört allehanda förklaringar på varför det håller på som det gör, det vanliga är att jag HAR ett asus-kort, det andra är att det inbyggda närverkskortet muppar sig och det tredje är att spänningar på nordbryggan måste regleras för att få rätt på saker o ting...

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Samma här, dock har moddat nät agg så den låter lite mindre iaf^^

jo, har ju tänkt att göra det också. men så ska jag ju lägga undan nån hundring eller två till en ny fläkt och det har jag inte varit så bra på

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Har en sådan under min systemdisk:

Det låter ju endel men disken håller sig på 20 celcius.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Mina P182 fläktar

Min Raptor är dock tyst som en mus

Permalänk
Medlem

Sedan jag bytte nätagget från Aspire (3x80mm fläktar) till Corsair HX 520W så är det fläkten på mitt 7800gtx, samt vibrationerna i chassit från Barracudan

Permalänk
Avstängd

Ljust precis är det basen som dånar. Annars lungt så är det hårddisken som tjuter lite annars är den knäpp tyst. Det är skööönt! Förut hade jag 6 fläktar som säkert lät 40 dB. Ojojoj.. :S Dom rykte samma minut..

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem

En av mina Hitachi-diskar knarrar på rätt fint :/ Ett dovt knastrande när den arbetar. Samsung-disken är betydligt tystare.

Min externa hårddisk överröstar hela min dator också. Ska byta ut den och hitatchin asap.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Helt klart stockkylaren till min processor.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

chassifläktarna.

Permalänk
Medlem

Min 40mm grafikkortsfläkt som går på 12volt (undrar varför den låter mycket)
Och proccesorfläkten

Mvh/Tobbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjo1
Mina P182 fläktar

Min Raptor är dock tyst som en mus

Samma här. Inte mitt P182B, dock, ska köpa ett eget snart, och då blir det samtidigt ett par tysta fläktar

Min CPU-kylare startar i någon halvsekund, och sedan lägger den av, så det är svalt i chassit

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

CPU fläkten i min laptop hörs ibland, men endast ibland.. fast det ljudet överröstas av tangentbordsknappret lätt..

Så jag anser att datorn är rätt tyst..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Finns bara ett svagt sus här hemma
Det är mina 92.or och mina 120.or som låter lite
Ena disken knorrar en aning när den jobbar.

Men det gjorde fett med susen när jag satte ljuddämpning i chassit, som natt och dag ..

//Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Har 4 Noctua 120:or i mitt chassi tysta som f-n, ett corsair 620w nätagg som knappt låter, geforce 8800gts är oxå tyst (originalkylning).
Mitt bekymmer är moderkortet som ger ifrån sig ett högfrekvent "pip-ljud" i stort sett konstant. Har hört allehanda förklaringar på varför det håller på som det gör, det vanliga är att jag HAR ett asus-kort, det andra är att det inbyggda närverkskortet muppar sig och det tredje är att spänningar på nordbryggan måste regleras för att få rätt på saker o ting...

Det är en switchkomponent som sitter lös.. när datorn är igång, peta på alla spänningsstabbarna, spolarna och kondingarna med en tändsticka. när tu hittar komponenten som piper så pilla in en träflisa under den så slutar den pipa. Gammalt TV lagar trick.

Det som låter mest i min burk är min CPU kylare, en Zalman CU6600 tror jag den heter. Därefter mina 8 HDD och alla andra fläktar som behövs.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripleyonline
mitt xfx 6800 ultra AGP

tidigare var det den lilla sa**ns moderkortsfläkten på mitt nf7-s v2
får fixa till grafikkortet när jag kommer hem från aisen i mitten på juni

Innan jag bytte min nordbryggskylare till en passiv dito så var denna förbannade fläkt mitt problem också. Nu är det hårddiskarna.

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk

Utan diskussion är det mitt nätagg.. håller sig tyst de första 10 min, sen blir den för varm och så börjar fläkten gå av bara fasiken... låter som sjutioelva hårtorkare på full effekt..

Och varmt blir det..

Därför använder jag för tillfället inte min HTPC *snyft*

Måste modda till den.. så den får bättre luftflöde för utluften från nätagget.

Visa signatur

Asus P5B | Intel Core 2 Duo 2.8 GHz E7400 | Samsung Spinpoint 250GB | 4GB DDR2 Corsair | Gigabyte GeForce 7600GS Silentpipe 512MB | Thermaltake Big Typ 120VX | Antec Solo

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreddeMannen
Utan diskussion är det mitt nätagg.. håller sig tyst de första 10 min, sen blir den för varm och så börjar fläkten gå av bara fasiken... låter som sjutioelva hårtorkare på full effekt..

Och varmt blir det..

Därför använder jag för tillfället inte min HTPC *snyft*

Måste modda till den.. så den får bättre luftflöde för utluften från nätagget.

Vi lider av samma problem! Riktigt störigt, köpte nyss 4 noctua fläktar samt en fläktkontroller för att få datorn ännu tystare(och i förhoppning om att det bättre luftflödet skulle få tysst på nätagget), och fyfan vad tyst den var, tills nätagget satte igång ---igen----, går i tankarna om en noctua till och en zalman fanmate 2 till det för att slänga in det i åbäket. Känns dock lite jobbigt att börja modda ett nätagg för 1200 spänn... vad är det för nätagg du har? inte ett cooltek 600w eller?

när jag har fått tyst på nätagget är det faktiskt skärmen som låter mest

älskar mitt p180

Permalänk
Medlem

Chassi fläktarna + ena hdd som ger ifrån sig ett högt pip ljud beronde på hur man sitter så hör man det inte sen vibrationer.

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk

Svårt att säga eftersom att min dator knappt låter alls
Antec Sonata III ROCKS!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

mitt ATI HD 2900Pro.. fan va åbäket surrar ..

Visa signatur

<3

Permalänk

Hårddiskarna

Visa signatur

CCNA

Permalänk
Medlem

Svordomar från användaren.

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.