7800GTX 512MB i lager igen!

Permalänk
Medlem

7800GTX 512MB i lager igen!

Datorbutiken har äntligen fått in dessa monsterkort igen.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=GWP7800GTX51...

Tror själv att jag väntar med att beställa tills lite tester på x1900xtx kommit.

//turez

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Avstängd

dyra tyvärr... plus 7900 serien borde komma snart och då måste dom sänka dessa löjligt dyra priserna.

Permalänk
Medlem

nja inte en chans jag ger ens 4000 för ett grafikkort helt overkill.

Permalänk
Medlem

Känns ju inte som en slump precis att Nvidia har lyckats klämma fram lite kort precis lagom tills X1900 kommer ?

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
nja inte en chans jag ger ens 4000 för ett grafikkort helt overkill.

vadå då? det är ju bara pengar. Finns alltid mer pengar att få tag på

Permalänk
Avstängd

Alla kanske inte kan få fram PENGAR hur som helst eller hur ?!...

Men men jag gav 3699kr för mitt xfx 7800gt visst jag tycker det är mycket pengar för ett grafikkort när spelen knappt kräver det som ett 7800gt har att erbjuda.!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazertomte
Alla kanske inte kan få fram PENGAR hur som helst eller hur ?!...

De enda som inte kan få fram pengar är de som är riktigt sjuka och inte kan jobba.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan
De enda som inte kan få fram pengar är de som är riktigt sjuka och inte kan jobba.

Herregud asså sicken trångsynt person du är mycket dumt svar herregud.....

Det finns dom som ej får något jobb hur mycket dom än söker ej så jävla lätt att få fram pengar då eller hur!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazertomte
Herregud asså sicken trångsynt person du är mycket dumt svar herregud.....

Det finns dom som ej får något jobb hur mycket dom än söker ej så jävla lätt att få fram pengar då eller hur!!!!

Asså herregud guuuuuuuud!!!!!!!!

Seriöst, vissa här i världen är mindre lyckligt lottade än andra, jag ville gärna köpa ett 7800GTX, men det blev ett 7800GT i stället pga att min ekonomi inte räkte till.
Låt de som vill köpa ett 7800GTX 512mb göra så, de är deras pengar som försvinner

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Det kan ju finnas de som har pengar till det men prioriterar inte sin dator så jäkla högt ändå att man slösar 4000 kr på ett "sket*t" graffekort. Behövs en sån penisförlängare hemma som dator, så bör man lägga pengarna på en psykiatriker ist ^^

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Avstängd

Tyckte bara hans svar var så in i helskotta urdumt....

Men vissa fick en guld sked i munnen av sina päron när dom föddes...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo
Låt de som vill köpa ett 7800GTX 512mb göra så, de är deras pengar som försvinner

De försvinner inte, man får en vara som är värd de pengar. Så igetligen har man sina pengar kvar fast i annan form. I form av ett grafikkort.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

tycker grafikkort borde säljas som byggsatser.. så man själv får löda på allt, hur litet det än är.. då skulle jag kunna tänka mig betala relativt mycket för ett grafikkort blir ju så mycket roligare då

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan
De enda som inte kan få fram pengar är de som är riktigt sjuka och inte kan jobba.

Aj, aj , aj......lite känsligt ämne det där

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snubbe
tycker grafikkort borde säljas som byggsatser.. så man själv får löda på allt, hur litet det än är.. då skulle jag kunna tänka mig betala relativt mycket för ett grafikkort blir ju så mycket roligare då

Hade vart roligt, bara löda om nytt gpu/minne när nästa generation kommer :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

Ja det vore ju schysst att bara kunna byta ut gpu osv

Permalänk
Medlem

eVGA GeForce 7800GTX KO Copper Version 550 Mhz...det är min dröm. Dock så tänker jag inte lägga sju lax på graffe.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
De försvinner inte, man får en vara som är värd de pengar. Så igetligen har man sina pengar kvar fast i annan form. I form av ett grafikkort.

Hehe jo.. med en brutal värdeminskning

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Re: 7800GTX 512MB i lager igen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turez
Datorbutiken har äntligen fått in dessa monsterkort igen.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=GWP7800GTX51...

Tror själv att jag väntar med att beställa tills lite tester på x1900xtx kommit.

//turez

Med tanke på att X1900XT presterar lika bra eller bättre i de flesta spelen, har stöd för HDR + AA (som nu verkar fullt spelbart prestandamässigt) bättre AF mm så lär nVidia få sänka priset kraftigt på 512Mb modellen om de skall sälja till några andra än "märkestrogna". Ett X1900XT är över 1200kr billigare i samma butik, och finns i lager: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C3DX19XT

Permalänk
Medlem

Re: Re: 7800GTX 512MB i lager igen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Med tanke på att X1900XT presterar lika bra eller bättre i de flesta spelen, har stöd för HDR + AA (som nu verkar fullt spelbart prestandamässigt) bättre AF mm så lär nVidia få sänka priset kraftigt på 512Mb modellen om de skall sälja till några andra än "märkestrogna". Ett X1900XT är över 1200kr billigare i samma butik, och finns i lager: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C3DX19XT

Hehe, "märkestrogna"

Snacka om dålig timing, just som 7800Ultra blir överflödig kommer dom i lager. Priserna måste ju sjunka med närmare 2000:- för att 7800U köpas av någon som inte är "märkestrogen".

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Re: Re: 7800GTX 512MB i lager igen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Med tanke på att X1900XT presterar lika bra eller bättre i de flesta spelen, har stöd för HDR + AA (som nu verkar fullt spelbart prestandamässigt) bättre AF mm så lär nVidia få sänka priset kraftigt på 512Mb modellen om de skall sälja till några andra än "märkestrogna". Ett X1900XT är över 1200kr billigare i samma butik, och finns i lager: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C3DX19XT

Joo jag såg det. Beställer ett x1900xtx istället ;D

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: 7800GTX 512MB i lager igen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turez
Joo jag såg det. Beställer ett x1900xtx istället ;D

kan jag få din adress?

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Hehe jo.. med en brutal värdeminskning

Word

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Avstängd

Som nvidia fan skulle jag nog hellre köpa ati kortet för mindre pengar än nvidias dyra kort asså.!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan
vadå då? det är ju bara pengar. Finns alltid mer pengar att få tag på

Fast det tar tid, och tid har man inte oändligt av. Jag köper hellre prisvärt, det är ett nöje i sig att "opta" oavsett vad man köper. Bränna pengar i onödan känns.. onödigt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Själv blev jag tvungen att starta enskild firma så jag fick råd att köpa de prylar jag ville ha

Men intressanrt att db. nu påstår sig ha det gk, min grossist har haft tvärjobbigt att få fram dem. Undrar vilka kanaler de kör med

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

Det skiljer ju olika från grosist till grosist. Du kasnke inte har en så stor grosist eller en så väletablerad grosist som db använder. Då har ju självklart db´s grosist förtur framför din tyvärr.
Vet själv hur det är att jobba på sveriges största hem elektronik grosist (Elgiganten). Fanns det bara en begränsad upplaga av en produkt vid ett visst tillfälle fick vi alltid det och dom andra elektronik företagen fick stå där med baken tom tyvärr.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan
vadå då? det är ju bara pengar. Finns alltid mer pengar att få tag på

Exactly Jobbar man får man betalt för mödan Annars skulle det vara rätt omotiverat att jobba. Sen att man har olika lön är ju en annan sak. Några tusen drar man ju in t.om. som sommarjobbare på nån vecka. Så alla som inte har råd kan ju jobba ihop det

Bara min mening. Dock verkar korten vara slut redan så

BTW: Guffyp, jag tänker inte använda ditt ord. Men vilken idiot köper en dator för att skryta med? Då har man grova problem enligt mig. Vad man lägger pengarna på är varje persons ensak.

Grafikkort är som vad annat som helst. Det kommer nyare grejer och de sjunker i pris. Så är det med allt. Vad som är "prisvärt" är ju individuellt. Det baseras på vad man har för krav. Nån gång "måste" man slå till, man kan inte vänta livet ut. Den som gör det missar en hel del.

Sen kanske inte alla tycker att 7000kr är slöseri på ett grafikkort. Finns folk där datorn är deras liv och benching betyder allt. (Jag delar inte deras åsikt dock.)

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.