X850XT på dell dimension 8400

Permalänk
Medlem

X850XT på dell dimension 8400

Hej!

Jag undrar följande:
Är det någon som vet om jag kan installera drivrutinerna som finns på atis hemsida till dells x850xt grafikkort utan att hela systemet dukar under?
Och är det någon som vet om det är någon skillnad (prestandamässigt) mellan drivrutinerna som finns på atis och på dells hemsida?
Jag fick två rekommendationer av dell:

1. Prova med att installera drivrutinerna från atis hemsida och se om det fungerar. Stor risk med att man måste installera om hela systemet. Jag har inget back up program.. så att det blir relativt jobbigt att installera om allt igen =/

2. Updatera chipset och prova därefter att installera drivrutinerna från atis hemsida.
Drivrutinerna på dells hemsida är nämligen inte updaterade. Det finns betydligt nyare versioner ute på atis hemsida.

Hur ska jag göra?

Skulle bli tacksam om någon kunde hjälpa

/Marcus

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Bättre sent än aldrig.... Jag har en 8400 och ett x850xt PE. Jag har uppdaterat från ATI ett flertal gånger och det är inga problem. Jag fick dock problem med att fläkten inte fungerade som den skulle med senaste catalyst-drivisen (verkar dock vara ett generellt problem och inte ett Dell-problem). Detta löser man ju ganska simpelt med ATI-tool så man får full kontroll över fläkten.

Visa signatur

Dell8400:3.4ghz:2gb:x850xt PE:2*74 raptors:Audigy2:Dell2005FP