Permalänk
Medlem

en iPod fråga

Min flickvän köpte en rosa iPod mini 6GB igår och när hon kom hem och skulle instalera allt (tog henne ca 3timmar....typiskt) så tänkte hon lägga in sina KoRn musik album i den.
Hon har dessa album på original CD, hon la in dem och lät iTunes convertera dem (antagligen) och skicka in dem i hennes iPod, när hon sedan lyssnade på låtarna så hackade alla låtarna.
När hon lägger in en mp3 från datorn direkt som har varit nerladdad så funkar den perfekt i hennes iPod utan att de hackar i ljudet.
Är detta något kopierings skydd eller är iTunes dåligt på att convertera låtarna till mp3?

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

Har aldrig stött på det problemet, hon kanske har ställt in något galet, typ bitrate eller något. Har aldrig haft några problem alls med iTunes varken på pc eller mac. har nyligen converterat alla mina kiss skivor till itunes utan problem och de ligger på min nano nu. Se över inställningarna är väl mitt råd.

Permalänk
Medlem

hon har nog inte ändrat något i inställningarna, de för kompliserat. Men det kan hända att hon valt något annat alternativ i iTunes än det man egentligen ska?
Jag har ingen iPod själv så jag har ingen aning. Finns de ingen Apple kund support i sverige som hon kan ringa?

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk

Hackar låtarna när hon lyssnar på datorn också?

Körde hon en massa annat samtidigt som hon rippade?

Permalänk
Medlem

vet inte om de hackar på datorn, ska be henne prova ikväll.

Hon har en 750mhz med 192mb ram och jag är ganska säker på att hon gjorde annat medans iTunes höll på med dedär. påvärkar det mycket?

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

Om det är taskig multitasking (win eller mac os9) så kan det ju vara problem att läsa en ljudström samtidigt som man gör annat. En ljudström kräver ju kontinuerligt 150kbps eller något, och blir det avbrott så blir det hack.
iTunes kan läsa musikskivan som dataskiva oxå om man vill, och då slipper man problemet men får samtidigt med alla fel som skivan innehåller (vilket inte är så få på en audioCD).

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALEX-GTR
vet inte om de hackar på datorn, ska be henne prova ikväll.

Hon har en 750mhz med 192mb ram och jag är ganska säker på att hon gjorde annat medans iTunes höll på med dedär. påvärkar det mycket?

Om hon har en 750MHz med 192MB ram och kör windows xp så är det nog tufft.
Windows kräver en del resurser, och iTunes en hel del.
Kör man dessutom andra saker samtidigt så blir det problem.