Problem med Bredbandsbolagets ADSL (uppkopplingen bryts eftermiddagar och kvällar)

Permalänk
Medlem

Problem med Bredbandsbolagets ADSL (uppkopplingen bryts eftermiddagar och kvällar)

Hej. Jag sitter med BBB 8/1 lina ADSL.
Från början så funkade det alldeles utmärkt.
Nu har det börjat strula mer och mer.
Det som händer är "ALM"-lampan blinkar till, vilket betyder att den gör någon självtest. Sedan så tappar den uppkopplingen mot telestationen. WAN-Lampan börjar blinka. När väl detta händer så håller det på att strula hela kvällen. Det märkliga är att detta händer mer på eftermiddagar och kvällar. Vet inte om det beror på att folk kopplar på datorn mot nätet eller nåt.
Hur som helst så tappar den anslutningen titt som tätt emellanåt.
Jag bara undrar är det vanligt att det kan bli fel på modemet eller nåt sånt. (Det är en xavi 7002r, vilken blir lite varm emellanåt). Jag har ringt BBB's support men de är så dryga. Det svar jag får är att jag har kopplat till fel telefondosa. Men skulle jag inte haft det problemet från början då? Och om jag tar ut en tekniker och problemet visar sig ligga hemma hos mig så får jag betala 1500 kr i avgift.
Jag funderade på att köpa ett Netgear 834SWE och prova. Men jag vill veta att felet kan vara hos modemet då. jag har kollat allting annat. All hjälp är tacksamt. Jag har haft detta problem i 2 månader nu. Det börjar bli lite jobbigt.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag började få strul för ett par dagar sedan med att man tappar uppkopplingen, och skit. Som du säger så var det morgnar och kvällar, men idag har det varit till o från hela dagen. Kan fan inte koppla upp mig.

Jag ska ringa BBB och be dem skicka ett nytt modem av annat märke. Jag har Xavi X8222R, riktig dynga...

Visa signatur

DIn mamma.
Crazy Frog - Kompis

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem. Det lägger av lite då och då varje kväll och WAN lampan blickar.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Har precis samma problem. Det lägger av lite då och då varje kväll och WAN lampan blickar.

Ska be dem skicka ut en tekniker är trött på problemet. Löser de inte problemet så fullföljer väl inte de sitt RAM-Avtal och då kan jag väl säga upp abbonemanget med omedelbar verkan eller?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Hedersmedlem

[list="1"]Gör följande:
[*]Läs §3.1 i reglerna.
[*]Fundera ut en ny, bättre topic.
[*]Kontakta mig eller annan moderator och berätta om den och be oss ändra till den och låsa upp tråden.
[/list=]
*tråd låst*

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd öppnad*

Permalänk
Inaktiv

tjena, lite onödigt att öppna denna tråd, men jag sitter också med ett jäkla bbb modem och då och då stänger det av sig, det jag tänkte nu är hur ni löste problemen?