Discsonline tar medvetet ut för hög fraktkostnad!

Permalänk
Avstängd

ElDiablo

på deras sida står det inget angivet om volymen på paketet där står det endast prisangivelser i antal kilo

att bara skriva angivelser i vikt ger bara kunden en felaktig bild av vad slutpriset kommer att bli och i det här fallet skillde det nästan 3 kilo från vad dom tog betalt för och vad den igentligen vägde

det verkar mer så att DU inte förstår den enklaste av resonemang

dom angav att hans paket skulle väga över 20 kilo men det vägde 17 vad FAN har det med volymen på paketet att göra, absolut INGENTING är paketet för stort så kostar det mer pga att det är "skrymmande" och det står angivet på de flesta seriösa postorder sidor

självklart har dom skrivit upp viken när dom själva tar betalt för över 20 kilo men paketet väger 17

hade jag haft en postorder firma och ville fiffla till mig pengar hade jag jublat om jag hade dig som kund

Permalänk
Inaktiv

Det kanske är dags att avsluta här?

Det är bara att konstatera att folk här har väldigt olika åsikter, och att vissa inte ens verkar vilja lyssna på varandra eller respektera att andra har en annan åsikt...
DET är tråkigt, för det är väl meningen att det här ska vara ett diskussionsforum - inte ett "sista ordet-forum" som vissa verkar tro?

Jag har, som jag tidigare skrev, varit i kontakt med Konsument Europa och har nu fått följande svar från dem:

"Vår bedömning är att om du har fått reda på det totala priset före beställningen och accepterat detta och sen fått varorna levererade är det inte möjligt att i efterhand göra något åt företagets debitering av fraktkostnaden.

Ditt ärende föranleder därför ingen ytterligare åtgärd från vår sida."

Det är med andra ord tydligen tillåtet att räkna fel ganska rejält bara kunden accepterar detta före köpet, och det måste man ju helt enkelt göra för att få beställningen att gå igenom.

Det är möjligt att jag har haft en extrem otur eftersom jag har hamnat i närheten av en skarv vad gäller viktgränserna, men det jag reagerade mot var att saker och ting inte stämde överens med vad som angavs.
Om man lovar en sak håller man också den enligt min mening, och om någon börjar ändra lite på ett ställe så ändras det ofta mer senare när de upptäcker att det fungerar att göra så. Jag har varit med om detta förut i andra sammanhang och det är just denna erfarenhet som fick mig att reagera...

De mejlsvar jag fick från Discsonline var undanglidande (inga raka svar alls!) och i vissa fall rent lögnaktiga, t.ex. påståendet om att jag skulle få betala så höga avgifter för att ta emot en hundring av företaget att det inte vore värt det (fakta: jag betalar ingenting för att ta emot en insättning till mitt konto om insättaren använder mitt EU-kontonummer med BIC och IBAN). Detta påpekade jag också för företaget, men jag fick ingen respons alls på det.
Detta bemötande var också en av orsakerna till att jag reagerade!

Det faktum att personen som mejlade till mig tog mig för en idiot visar på en kundsyn som i mina ögon är under all kritik!
Jag vill verkligen inte ge mina pengar till någon med denna inställning och tänker i alla fall aldrig mer handla hos Discsonline!
Detta är mitt eget högst privata val (och är inget jag tänker diskutera mer här), men ni övriga här får självklart göra precis som ni själva vill!
Men, handen på hjärtat - hur många av er hade gått tillbaka till en butik och köpt fler saker om ni hade känt er dåligt behandlade förra gången som ni handlade där?

Vad gäller debiteringen av fraktpriser anser jag att ett företag får göra precis på vilket sätt de vill så länge de tydligt anger hur de gör,vad det kostar och sedan håller vad de lovar!
Om man använder sig av volymvikt ska man då tydligt ange detta och inte bara ange fasta viktintervall i kg med fasta priser. Det enklaste för Discsonline hade kanske bara varit att ta bort sidan med de fasta fraktpriserna?

Många större postorderföretag använder sig av enhetsfrakt och fördelar därmed fraktkostnaden över samtliga sina kunder. Ett exempel är Clas Ohlson som alltid tar 85 kronor vare sig man beställer en liten pryl på något hekto eller en tung svarv på över 100 kg. Detta anges mycket tydligt och då kan man knappast klaga...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silly Bear
ElDiablo

på deras sida står det inget angivet om volymen på paketet där står det endast prisangivelser i antal kilo

att bara skriva angivelser i vikt ger bara kunden en felaktig bild av vad slutpriset kommer att bli och i det här fallet skillde det nästan 3 kilo från vad dom tog betalt för och vad den igentligen vägde

det verkar mer så att DU inte förstår den enklaste av resonemang

dom angav att hans paket skulle väga över 20 kilo men det vägde 17 vad FAN har det med volymen på paketet att göra, absolut INGENTING är paketet för stort så kostar det mer pga att det är "skrymmande" och det står angivet på de flesta seriösa postorder sidor

självklart har dom skrivit upp viken när dom själva tar betalt för över 20 kilo men paketet väger 17

hade jag haft en postorder firma och ville fiffla till mig pengar hade jag jublat om jag hade dig som kund

På deras sida står det exakt hur mkt det kommer att kosta i frakt de anger ju på varenda vara vad du kommer få betala i frakt genom att ange till vilken vikt varan kommer att räknas som. Han visste ju innan vad paketet räknades som.

Du hade aldrig kunna haft en postorder firma för du hade gått i konkurs om du resonerar som du gör. Du kanske tror att om man fyller ett plan med luft i en enda stor kartong och skickar den så får man betala för 5 kg för det är vad luften väger totalt? Så är inte fallet i verkligheten. Tyvärr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li
Det kanske är dags att avsluta här?

Det är bara att konstatera att folk här har väldigt olika åsikter, och att vissa inte ens verkar vilja lyssna på varandra eller respektera att andra har en annan åsikt...
DET är tråkigt, för det är väl meningen att det här ska vara ett diskussionsforum - inte ett "sista ordet-forum" som vissa verkar tro?

Haha du är rolig du. Om du kollar på första sidan så var det du som inte tyckte att jag skulle få diskutera i den här tråden. Så att komma och säga att det finns vissa här som inte förstår meningen med detta forum är ju skrattretande med tanke på att det var du som ville ha bort diskussionen till förmån för dina åsikter enbart. Kanske du som borde respektera andras åsikter och lyssna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Jag har, som jag tidigare skrev, varit i kontakt med Konsument Europa och har nu fått följande svar från dem:

"Vår bedömning är att om du har fått reda på det totala priset före beställningen och accepterat detta och sen fått varorna levererade är det inte möjligt att i efterhand göra något åt företagets debitering av fraktkostnaden.

Ditt ärende föranleder därför ingen ytterligare åtgärd från vår sida."

Det är med andra ord tydligen tillåtet att räkna fel ganska rejält bara kunden accepterar detta före köpet, och det måste man ju helt enkelt göra för att få beställningen att gå igenom.

Kanske dags att du vaknar upp och inser att de har inte gjort något fel? De skriver på varenda vara vilken vikt den beräknas till. De har alltså snarare gjort dig en stor tjänst. Du kanske tycker att du skulle få ta den där extra hundringen efteråt när fraktbolaget debiterat dom för volymen? Då hade du väl aldrig slutat gnälla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Det är möjligt att jag har haft en extrem otur eftersom jag har hamnat i närheten av en skarv vad gäller viktgränserna, men det jag reagerade mot var att saker och ting inte stämde överens med vad som angavs.

Du har inte haft otur du verkar bara vara okunnig när det gäller transport av varor. Fraktpriset stämde ju överens med vad som angavs. De har bara räknat om volymen till en vikt eftersom det är smidigare så och likadant som fraktbolagen gör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Om man lovar en sak håller man också den enligt min mening, och om någon börjar ändra lite på ett ställe så ändras det ofta mer senare när de upptäcker att det fungerar att göra så.

Dom har ju hållt vad de har lovat. De har lovat att du kommer bli debiterad för den vikt som de anger och fraktkostnaden som du accepterade var också den du blev debiterad för.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Men, handen på hjärtat - hur många av er hade gått tillbaka till en butik och köpt fler saker om ni hade känt er dåligt behandlade förra gången som ni handlade där?

Om jag hade insett att det var min egen okunnighet som hade gjort att jag känt mig dåligt behandlad hade jag gått tillbaka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Vad gäller debiteringen av fraktpriser anser jag att ett företag får göra precis på vilket sätt de vill så länge de tydligt anger hur de gör,vad det kostar och sedan håller vad de lovar!

Grattis. Det var precis det de gjorde.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Om man använder sig av volymvikt ska man då tydligt ange detta och inte bara ange fasta viktintervall i kg med fasta priser. Det enklaste för Discsonline hade kanske bara varit att ta bort sidan med de fasta fraktpriserna?

Vad spelar det för roll, de angav ju exakt till vilken vikt volymen skulle räknas om till. Nästan alla använder sig av volymvikt och alla fraktbolag gör det. De skulle visserligen kunna ta bort sidan, men det skulle göra det svårt för kunder att ta reda på hur mkt de skulle få betala och vore således en dum ide. Det skulle inte göra det enklare i allmänhet, men visst de skulle ju slippa folk som tror att de blir blåsta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Många större postorderföretag använder sig av enhetsfrakt och fördelar därmed fraktkostnaden över samtliga sina kunder. Ett exempel är Clas Ohlson som alltid tar 85 kronor vare sig man beställer en liten pryl på något hekto eller en tung svarv på över 100 kg. Detta anges mycket tydligt och då kan man knappast klaga...?

Inte om man beställer nåt som väger 100 kg då är ju det en väldigt bra deal. Men det är ju inte riktigt relevant för de flesta företag använder sig av olika fraktkostnader beroende på pakets storlek och vikt.

Permalänk
Inaktiv

ElDiablo,vi har redan diskuterat allt det här tidigare och du är bara intresserad av att få sista ordet.

Du förstår verkligen inte vad jag skriver och är precis lika hånfull (jag är inte okunnig när jag tar dem på orden och kräver att de håller vad de lovar) som den person på Discsonline som mejlade till mig. Det är du som är okunnig om vad kundservice innebär!

Jag jobbar faktiskt själv med kundservice och vet att kunderna lusläser villkoren och kan komma tillbaka och klaga om det så bara gäller några kronor. Det har de faktiskt rätt till och om man då hanterar problemet på ett snyggt sätt har man en nöjd kund som dessutom kommer tillbaka och handlar igen.
Det är de villkor som anges som gäller - inte några underförstådda sådana. Om man inte är fullständigt tydlig i sina villkor eller om man som Discsonline skriver en sak och gör en annan får man också finna sig i att bli ifrågasatt.
Det absolut sista en kund vill är att den som arbetar med kundservice skriver honom/henne på näsan på det sätt som du gör här.

Du är tyvärr omogen och på gränsen till otrevlig och jag har ingen lust att fortsätta denna diskussion med en person som inte är seriös!
Som jag skrev en gång tidigare i tråden - kan inte du vara snäll och störa någon annan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li
ElDiablo,vi har redan diskuterat allt det här tidigare och du är bara intresserad av att få sista ordet.

Nej jag vill bara att du inser och erkänner att du hade fel angående disconlines frakt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Du förstår verkligen inte vad jag skriver och är precis lika hånfull (jag är inte okunnig när jag tar dem på orden och kräver att de håller vad de lovar) som den person på Discsonline som mejlade till mig. Det är du som är okunnig om vad kundservice innebär!

De höll ju vad de lovade du fick betala vad de sade att frakten skulle kosta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Jag jobbar faktiskt själv med kundservice och vet att kunderna lusläser villkoren och kan komma tillbaka och klaga om det så bara gäller några kronor. Det har de faktiskt rätt till och om man då hanterar problemet på ett snyggt sätt har man en nöjd kund som dessutom kommer tillbaka och handlar igen.

Du hade dock inte rätt till det precis som konsument Europa sa till dig. De var t.o.m. så snälla att de erbjöd dig ett 25 DVDRs gratis nästa gång du beställer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Det är de villkor som anges som gäller - inte några underförstådda sådana. Om man inte är fullständigt tydlig i sina villkor eller om man som Discsonline skriver en sak och gör en annan får man också finna sig i att bli ifrågasatt.

De skriver exakt till vilken vikt varenda vara beräknas samt vad det slutgiltiga priset är. Ser inte problemet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Det absolut sista en kund vill är att den som arbetar med kundservice skriver honom/henne på näsan på det sätt som du gör här.

Jobbar inte med kundservice.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Du är tyvärr omogen och på gränsen till otrevlig och jag har ingen lust att fortsätta denna diskussion med en person som inte är seriös!
Som jag skrev en gång tidigare i tråden - kan inte du vara snäll och störa någon annan?

Som sagt erkänn att du hade fel.

Permalänk
Medlem

ElDiablo du jobbar knappast med konsumentfrågor utan på Disconline kanske eftersom du vägrar se att Disconline för sina kunder bakom ljuset med att ange felaktiga vikter på sina varor och det + diskussioner som dina gör att jag inte kommer att handla där för firmor som ljuger i sin marknadsföring skall inte uppmuntras utan snarare bojkottas.

Permalänk
Avstängd

ElDiablo

nu får du ta en valium

sjä'lvklart ha dom tagit medvetet för hög frakt jag har inte ens ork eller lust att diskutera det längre med en person som inte kan ta till sig information

och att dom sen försöker ljuga när dom ska betala tillbaka pengarna gör det bara ännu värre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
ElDiablo du jobbar knappast med konsumentfrågor utan på Disconline kanske eftersom du vägrar se att Disconline för sina kunder bakom ljuset med att ange felaktiga vikter på sina varor och det + diskussioner som dina gör att jag inte kommer att handla där för firmor som ljuger i sin marknadsföring skall inte uppmuntras utan snarare bojkottas.

Dom anger dom vikter dom gör eftersom det är till vikterna paketen beräknas eftersom de blir större än normalt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silly Bear
ElDiablo

nu får du ta en valium

sjä'lvklart ha dom tagit medvetet för hög frakt jag har inte ens ork eller lust att diskutera det längre med en person som inte kan ta till sig information

och att dom sen försöker ljuga när dom ska betala tillbaka pengarna gör det bara ännu värre

Nej om grabben kollar på sin fraktsedel lär det stå samma pris för frakten som Disconline uppger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Dom anger dom vikter dom gör eftersom det är till vikterna paketen beräknas eftersom de blir större än normalt.

Så om dom anger 25kg för varje 25-pack spindel med brännskivor så är det ok för dig då? Ditt resonemang säger ju att företagare får ange vilka vikter dom vill för att kunna sätta den frakt som dom vill ha ut i pengar även om det är för att skinna sina kunder.

Nu tror ju jag att det företaget inte skulle bli så långlivat iom att det blir så uppenbart att företaget ljuger om vikten men om man lägger på lite grann så märks det inte vilket Disconline verkar tänka.

Sen att dom inte helt sonika ändrar till att kalla det för viktvolym och förklarar hur dom räknar ut frakten är för mig en gåta då detta förfarande enligt mig är ärligt mot kunden dvs förklara exakt hur du räknar ut i detta fallet vikten så slipper du som föratagare få kunder att känna sig lurad för en sådan kund kommer sprida sin erfarenhet av detta till sin vänskapskrets och sen är ryktesspridningen igång att xxxxx är ett skitföretag som luras bla. bla. bla. och ett sådant rykte kan ju med tiden växa sig hur stort som helst.

Finns fler än ett företag som bytt namn pga dåligt rykte och kan väl nämna Goldstar som idag heter LG men namnet Goldstar finns fortfarande kvar i mitt minne så när jag möjligtvis ska köpa en produkt från LG så är jag mycket skeptisk till den och synar den produkten verkligt noga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Så om dom anger 25kg för varje 25-pack spindel med brännskivor så är det ok för dig då? Ditt resonemang säger ju att företagare får ange vilka vikter dom vill för att kunna sätta den frakt som dom vill ha ut i pengar även om det är för att skinna sina kunder.

Ja du, tänker du verkligen innan du skriver? Har du inte fattat att för den volymen och vikten som en 25 pack spindel tar upp + väger så vill fraktbolaget ha betalt enligt en viss vikt som dom angett till Discsonline. Om dom skulle ange 25kg skulle jag nog rekommendera dom att välja ett annat fraktbolag men med tanke på att frakten är så billig så borde de behålla fraktbolaget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

Nu tror ju jag att det företaget inte skulle bli så långlivat iom att det blir så uppenbart att företaget ljuger om vikten men om man lägger på lite grann så märks det inte vilket Disconline verkar tänka.

Ytterliggare en gång(verkar ta lång tid att för vissa att förstå). De räknar om volymen till en vikt som de sedan anger på sidan. Inte svårare än så. Tror du på fullaste allvar att de tjänar någonting extra på frakten? Skrattretande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

Sen att dom inte helt sonika ändrar till att kalla det för viktvolym och förklarar hur dom räknar ut frakten är för mig en gåta då detta förfarande enligt mig är ärligt mot kunden dvs förklara exakt hur du räknar ut i detta fallet vikten så slipper du som föratagare få kunder att känna sig lurad för en sådan kund kommer sprida sin erfarenhet av detta till sin vänskapskrets och sen är ryktesspridningen igång att xxxxx är ett skitföretag som luras bla. bla. bla. och ett sådant rykte kan ju med tiden växa sig hur stort som helst.

Ta det med fraktbolaget istället. Du kan ju ringa upp DHL, UPS, Fedex osv och förklara att du inte fattar varför det kostar extra att skicka något med större volym så kanske de kan ge dig en förklaring om de orkar. Sen kan du ju samtidigt gnälla på att du inte tycker de borde få räkna om volym till vikter som de gör.

Det är ju mycket olyckligt att vissa kunder är så okunniga att de känner sig lurade men det är ju inte första gången på Sweclockers det händer.

Sedan kan jag ju anmärka på att det inte är jag som företagare som får vissa kunder att känna sig lurade eftersom jag inte äger, jobbar eller har någon som helst koppling till Discsonline.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

Finns fler än ett företag som bytt namn pga dåligt rykte och kan väl nämna Goldstar som idag heter LG men namnet Goldstar finns fortfarande kvar i mitt minne så när jag möjligtvis ska köpa en produkt från LG så är jag mycket skeptisk till den och synar den produkten verkligt noga.

LG står ju iofs för Lucky Goldstar så det är ju inte direkt något större namnbyte. Discsonline hade inte fått dåligt rykte om de inte haft oturen att ha okunniga köpare. De har inte dåligt rykte enligt mig heller inte heller LG, även om vissa av LGs produkter är dåliga, dock så har de vissa produkter som är bra.

Permalänk
Medlem

YEAAAAAAAAAAAH

Du köper helt från fel ställe, alltså ""utlandet""....... du får skylla dig själv

komma priset på 25 st DVD-/+r Platinum skivor hos www.microstore.se

OTROLIGA 139 kr för 25 PACK kvalitetsskivor

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo [B]
Ja du, tänker du verkligen innan du skriver? Har du inte fattat att för den volymen och vikten som en 25 pack spindel tar upp + väger så vill fraktbolaget ha betalt enligt en viss vikt som dom angett till Discsonline. Om dom skulle ange 25kg skulle jag nog rekommendera dom att välja ett annat fraktbolag men med tanke på att frakten är så billig så borde de behålla fraktbolaget.

Ja jag tänker innan jag skriver och jag skrev också till en rad som du så finurligt inte tog med för att förlöjliga mig men den som gör sig löjlig här är du min käre ElDiablo som inte tog med hela mitt citat från mitt inlägg [Start citat][B]Nu tror ju jag att det företaget inte skulle bli så långlivat iom att det blir så uppenbart att företaget ljuger om vikten men om man lägger på lite grann så märks det inte vilket Disconline verkar tänka.[/B] [Slut citat]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ytterliggare en gång(verkar ta lång tid att för vissa att förstå). De räknar om volymen till en vikt som de sedan anger på sidan. Inte svårare än så. Tror du på fullaste allvar att de tjänar någonting extra på frakten? Skrattretande.

Har jag påstått att dom tjänat något extra på detta? NEJ! Men däremot så kör Disconline inte med öppna kort iom att dom anger vikt och vad är vikt om inte vad en vara väger och inget mer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ta det med fraktbolaget istället. Du kan ju ringa upp DHL, UPS, Fedex osv och förklara att du inte fattar varför det kostar extra att skicka något med större volym så kanske de kan ge dig en förklaring om de orkar. Sen kan du ju samtidigt gnälla på att du inte tycker de borde få räkna om volym till vikter som de gör.

Fortfarande handlar det om Disconline och varför dom inte talar om att dom använder sig av viktvolym i sina fraktpriser och inget annat! Man blandar inte päron med äpplen dvs blandar in andra företag som inte har med Disconlines fraktpriser att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Det är ju mycket olyckligt att vissa kunder är så okunniga att de känner sig lurade men det är ju inte första gången på Sweclockers det händer.

Men ta och upplys oss okuniga som tycker att företagare ska köra med öppna kort och inte försöka föra sina kunder bakom ljuset genom att använda sin egenhändigt påhittade enhetsanvändning när vikt är vikt och inget annat för håll med om att det inte är speciellt svårt för ett företag som Disconline att skriva ut att man använder sig av viktvolym och hur man räknar ut den för det kan ju svenska posten klara av eller hur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Sedan kan jag ju anmärka på att det inte är jag som företagare som får vissa kunder att känna sig lurade eftersom jag inte äger, jobbar eller har någon som helst koppling till Discsonline.

Bra då är det avklarat iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
LG står ju iofs för Lucky Goldstar så det är ju inte direkt något större namnbyte. Discsonline hade inte fått dåligt rykte om de inte haft oturen att ha okunniga köpare. De har inte dåligt rykte enligt mig heller inte heller LG, även om vissa av LGs produkter är dåliga, dock så har de vissa produkter som är bra.

Återigen så för att ta namnbyte på företag så görs det antigen för att dom gör en fusion eller att deras namn har fått ett dåligt rykte och vad gäller okuniga köpare så finns det enligt mig lika många okuniga företag eller anser du att viktvolym är samma sak som vikt? För enligt ditt resonemang så gör du tydligen det!

Men jag håller med da-li och slutar att prata med dig för du är tydligen en sån person som tvunget ska ha rätt och då blir detta inte till en diskussion längre utan till en monolog så jag kommer inte at svara på ditt inlägg då jag anser detta ämne vara uttömt och då du inte vill diskutera detta sakligt så får det vara för mig i denna tråden så simma lugnt ElDiablo!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Ja jag tänker innan jag skriver och jag skrev också till en rad som du så finurligt inte tog med för att förlöjliga mig men den som gör sig löjlig här är du min käre ElDiablo som inte tog med hela mitt citat från mitt inlägg [Start citat][B]Nu tror ju jag att det företaget inte skulle bli så långlivat iom att det blir så uppenbart att företaget ljuger om vikten men om man lägger på lite grann så märks det inte vilket Disconline verkar tänka.[/B] [Slut citat]

Och vad exakt har det med grejen du fattar ju fortfarande inte varför de har skrivit vikten som den volymen och vikten beräknas till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

Har jag påstått att dom tjänat något extra på detta? NEJ! Men däremot så kör Disconline inte med öppna kort iom att dom anger vikt och vad är vikt om inte vad en vara väger och inget mer!

Dom anger den vikt varans vikt och volym beräknas till när den skickas iväg. De kör med öppna kort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

Fortfarande handlar det om Disconline och varför dom inte talar om att dom använder sig av viktvolym i sina fraktpriser och inget annat! Man blandar inte päron med äpplen dvs blandar in andra företag som inte har med Disconlines fraktpriser att göra.

Nästan alla företag gör ju det. Ytterst få som inte gör det så att ange att man gör det vore onödigt. Ska jag inte blanda in andra företag? Tror du att Discsonline har ett eget fraktbolag? Knappast.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

Men ta och upplys oss okuniga som tycker att företagare ska köra med öppna kort och inte försöka föra sina kunder bakom ljuset genom att använda sin egenhändigt påhittade enhetsanvändning när vikt är vikt och inget annat för håll med om att det inte är speciellt svårt för ett företag som Disconline att skriva ut att man använder sig av viktvolym och hur man räknar ut den för det kan ju svenska posten klara av eller hur?

Suck. Om de bara angav vikten så skulle ju folk gnälla på att de fick betala mer än vad som stod. Bättre då om Discsonline säger direkt hur mkt frakten kommer kosta. De kör med öppna kort. Vakna upp och inse att du inte har någon aning om hur fraktbolag och frakt kostar, fungerar osv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

Återigen så för att ta namnbyte på företag så görs det antigen för att dom gör en fusion eller att deras namn har fått ett dåligt rykte och vad gäller okuniga köpare så finns det enligt mig lika många okuniga företag eller anser du att viktvolym är samma sak som vikt? För enligt ditt resonemang så gör du tydligen det!

Pengar är pengar. Dom tar betalt i pengar för vikt och dom tar betalt i pengar för volym därav är det ofta enklare att konvertera volymen och vikten till en vikt som de har ett fast pris för när volymen är ovanligt stor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc

Men jag håller med da-li och slutar att prata med dig för du är tydligen en sån person som tvunget ska ha rätt och då blir detta inte till en diskussion längre utan till en monolog så jag kommer inte at svara på ditt inlägg då jag anser detta ämne vara uttömt och då du inte vill diskutera detta sakligt så får det vara för mig i denna tråden så simma lugnt ElDiablo!

Jag har diskuterat sakligt men du verkar fortfarande inte förstå att Discsonline gör precis helt rätt och snarare underlättar för kunderna.

Permalänk
Avstängd

fortfarande.....NEJ

dom gör inte rätt dom tog betalt för vikt över 20kg när paketet vägde 17 simple as that

klarar man inte av att skicka paket efter dom angivelserna man själv har så ska man inte skriva ut någon fraktkostnad alls

Permalänk
Medlem

Ha ha det här var kul. VArför kan vi inte bara alla hålla handen och skratta åt hela eländet istället? ElDiablo försöker inte bevisa någonting, han vill ju bara reta upp er

Permalänk
Avstängd

nähä? menar du det?

Permalänk
Medlem

ElDiablo försöker inte reta upp er utan försöker förklara för er hur det ligger till. Jag blir helt chockad när jag läser alla svar till ElDiablo. Om ni la ner 50% av tiden ni skriver svar på att försöka förstå vad han skriver så skulle det inte vart något dilemma längre.

Det är inte bara discsonline som kör såhär, utan även wesellcd som har ett bra rykte.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös