Första självbyggda datorn, behöver tips

Permalänk
Medlem

Första självbyggda datorn, behöver tips

Om ca en vecka ska jag köpa en ny dator:

------------------------------------------------------------------------------------

AMD Athlon 64 3200+ Venice Boxed

Antec performance TX1050B med Antec Smartpower 2.0 500W nätagg

Epox 9NPA+ Ultra

Connect3D x800xl 256mb

Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB

Kingston DDR 400MHz 1GB

LG GSA-4163R BB DVD+-RW Dual Layer 16x Bulk

Sony 3,5" 1,44MB Diskettstation

Logitech MX510

Logitec Deluxe Keyboard PS2 Fin/Swe Svart

------------------------------------------------------------------------------------

Det är den första dator som jag bygger helt själv. Jag har tidigare bytt lite delar (grafikkort, ram, ljudkort). Vad ska jag tänka på när jag sätter ihop den? Vad är "standardfelen"? Behöver jag några sladdar/skruvar/annat som jag måste köpa skillt?

Om jag valt fel delar får ni såklart säga till om de

Hoppas jag får några svar nu. Forumet har blivit lite mindre aktivt senaste tiden...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut, ang hur du ska göra för att sätta ihop en dator kan du läsa om på t.e.x 64Bits

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Det ser bra ut, ang hur du ska göra för att sätta ihop en dator kan du läsa om på t.e.x 64Bits

Tusen tack Det där kommer att bli till stor hjälp

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Köp ett Logitech X-Flat tangentbort för det finns inget bättre för spel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

E inte numpadden borta på Ultra X Flat? E inte de lite irriterande?

Förresten så behöver jag några extra skruvar eller kablar?

Jag har hört att Grafikkortet behöver en extra strömsladd...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
E inte numpadden borta på Ultra X Flat? E inte de lite irriterande?

Förresten så behöver jag några extra skruvar eller kablar?

Jag har hört att Grafikkortet behöver en extra strömsladd...

Sladdar, skruvar, mm följer med chassit och moderkortet. Så det behöver du inte oroa dig för.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
E inte numpadden borta på Ultra X Flat? E inte de lite irriterande?

Förresten så behöver jag några extra skruvar eller kablar?

Jag har hört att Grafikkortet behöver en extra strömsladd...

Nej du tänker på Dinovon som dom har huggit av numpaden på.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Fin Fint Det här ska nog gå fint. Wish me luck

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Fin Fint Det här ska nog gå fint. Wish me luck

Good Luck

Visa signatur

Laptop: ASUS U31SG 13"
[Intel i3 2350M] [8 GB DDR3] [nVidia GeForce 610M] [120 GB SSD]

Permalänk
Hedersmedlem

Lycka till! Glöm inte distanserna, bara.

Permalänk