Permalänk
Medlem

5900 ultra fps problem!

Mitt Asus 5900 ultra jobbar inte alls på som det skall, det ligger ungefär på 65 grader vilket kanske inte är bra men inte fruktansvärt högt heller väl?

I alla fall, när jag ska köra benchmark program eller spel så klockar det ner otroligt mycket vilket ger helt usla resultat. Kan detta bara bero på värme eller kan det också bero på att mitt 360 W Chieftec nätagg är för svagt?

Har för övrigt en amd 64 3000+ med abit bräda, inget OC, en hdd och en DVD-rom. Enligt mig borde nätagget klara det och då är det väl bara värmen kvar som är problem eller vad tror ni erfarna swec´are?

Tacksam för snabba svar!

Edit innan jag ens lagtin tråden: GPU: 68 grader, mem: 48 grader. Jag borde seriöst se över mina temp. problem väl?

Permalänk

Du kan vara inne på rätt spår gällande Chieftec-agget. Jag fick konstiga fenomen på min burk när jag bytte till ett 5900XT, men efter att jag bytte nätaggregat funkade det prima.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.