Permalänk
Medlem

Antec Phantom PSU 500W

Antec har kommit med en 500w modell i phantomserien.
Tycker deras 350w variant (helt fläktlös) ligger på marginalen, men denna verkar ju kanon.

Dock så har den en hybridfläkt som startar upp för att kyla när det blir för varmt.
Temperaturen när detta skall ske går att välja i 3 olika val.

Priset ligger som 350w:aren , runt 1700:-

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=05500#

Permalänk
Medlem

Låter fint det, men jag har redan beställt mitt Hiper Modular så jag får nog vänta med nästa.

Visa signatur

Gillar prylar och spelar sällan

Permalänk
Medlem

Då var gamla 350watts modellen bra mycket snyggare, om man ska se ur ett sådant perspektiv och inte prestanda.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

350W-modellen på gränsen?

500W-modellen är i princip en 350W-modell fast med en fläkt. Skiljer i princip inget på specifikationerna annars. Anledningen att det klarar högre belastning är att fläkten kan kyla komponenterna lite. Har du väldigt bra luftflöde, dvs du limmar fast en fläkt bakpå 350W-versionen så bör de gå ganska jämt.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Tja! Fick mitt Antec Phantom 500W i fredags och har testat ganska mycket i helgen.

Min dator ser ni i min signatur.
Jag har inga fläktar i datorn och hårddisken är gummiupphängd.

När jag inte belastar datorn nämnvärt utan bara sitter o slösurfar och liknande hör jag inget från datorn, förutom att ett svagt rassel från hårddisken när den är aktiv. (Sitter i ett nästintill ljudlöst rum)

Däremot om jag belastar systemet maximalt. (ATITool 3D View t.ex.)
Så efter ett tag hör jag något oljud, INTE fläktljud, skulle kunna beskriva det som "elektroniskt-oljud" från nätaggregatet. Till en början kommer det enbart i vågor (cykler) sedan blir det konstant. Mycket irriterande.

(Iof, belastar man kanske inte systemet så mycket i vanliga fall utan att man gör något. Spelar spel typ och då brukar man ha ljud ur högtalarna som överröstar. Men ändå!)

Fläktkontrollen är på läge 1 "High Performance", har inte hunnit testa de andra 2.

Nu undrar jag om det är någon annan som har testat detta nätaggregat och upptäckt samma sak eller inte!?

Visa signatur

Asus Maximus Gene V | Intel® Core™ i7-3770K | Corsair Vengeance 16Gb
Asus GTX 980 Ti Strix | Asus ROG Xonar Phoebus
ASUS PCE-AC88 | 2 x OCZ ARC 100 240Gb - RAID0
Be-quiet! Dark Power Pro 10 550W | Be-quiet! Dark Rock 3

Permalänk
Medlem

här ingetting ifrån mitt phantom 500... vare sig jag belastar det eller inte...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Avstängd

Hmm, tror ni ett sådant agg skulle fungera i min dator i sign? Har ett Aspire 500w nu som gör jobbet ypperligt men jag vill ljuddämpa hela datorn. Ser ju annars rätt intressant ut med en fläkt som endast går igång då å då

Permalänk
Medlem

>>jokke
Okej, humm... får testa mer... vet itne hur jag ska göra... Ingen annan som har agget?

>>Damodred
Du har inte skrivit något om din dator i signaturen...
+ ganska dum fråga.
Men tänk på att du ska kunna kyla datorn utan att nätaggregats fläkt.

Visa signatur

Asus Maximus Gene V | Intel® Core™ i7-3770K | Corsair Vengeance 16Gb
Asus GTX 980 Ti Strix | Asus ROG Xonar Phoebus
ASUS PCE-AC88 | 2 x OCZ ARC 100 240Gb - RAID0
Be-quiet! Dark Power Pro 10 550W | Be-quiet! Dark Rock 3

Permalänk
Avstängd

Inte hört nått från mitt heller.

Har ev. ett till salu BTW, bara 2 månader gammalt. Om nån vill ha det, kontakta mig på hembakat@hotmail.com eller bara här.

Visa signatur

[AMD 64 3000+] [Kingston Value RAM PC3200 512MB x 2] [MSI Neo-FIS2R] [PowerColor Radeon 9800 Pro 128mb] [Samsung Spinpoint 200GB SATA2] [NEC 2510] [Antec Phantom 500W] [Zalman Reserator + GPU-block] | [ViewSonic G90f+ 19" CRT] [Chieftec Dragon AX-01SL-D Super MidiTower] [Logitech Cordless Desktop MX 3100] [Q-pad White]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3L1T
Tja! Fick mitt Antec Phantom 500W i fredags och har testat ganska mycket i helgen.

Min dator ser ni i min signatur.
Jag har inga fläktar i datorn och hårddisken är gummiupphängd.

När jag inte belastar datorn nämnvärt utan bara sitter o slösurfar och liknande hör jag inget från datorn, förutom att ett svagt rassel från hårddisken när den är aktiv. (Sitter i ett nästintill ljudlöst rum)

Däremot om jag belastar systemet maximalt. (ATITool 3D View t.ex.)
Så efter ett tag hör jag något oljud, INTE fläktljud, skulle kunna beskriva det som "elektroniskt-oljud" från nätaggregatet. Till en början kommer det enbart i vågor (cykler) sedan blir det konstant. Mycket irriterande.

(Iof, belastar man kanske inte systemet så mycket i vanliga fall utan att man gör något. Spelar spel typ och då brukar man ha ljud ur högtalarna som överröstar. Men ändå!)

Fläktkontrollen är på läge 1 "High Performance", har inte hunnit testa de andra 2.

Nu undrar jag om det är någon annan som har testat detta nätaggregat och upptäckt samma sak eller inte!?

Ditt system kan ju inte dra särskilt mkt (no offence alltså, bara pos) Konstigt... Jag hade nog RMA:at. Hoppas du inte köpte den på Inet på hisingen bara! (jag vet att de inte har den där, skojar lite)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Ditt system kan ju inte dra särskilt mkt (no offence alltså, bara pos) Konstigt... Jag hade nog RMA:at. Hoppas du inte köpte den på Inet på hisingen bara! (jag vet att de inte har den där, skojar lite)

Nä tror inte det dra så mycket, körde med ett 225w innan hehe.
Inga problem, får ringa dustin imorgon, men de är så sega där...

Visa signatur

Asus Maximus Gene V | Intel® Core™ i7-3770K | Corsair Vengeance 16Gb
Asus GTX 980 Ti Strix | Asus ROG Xonar Phoebus
ASUS PCE-AC88 | 2 x OCZ ARC 100 240Gb - RAID0
Be-quiet! Dark Power Pro 10 550W | Be-quiet! Dark Rock 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3L1T
Nä tror inte det dra så mycket, körde med ett 225w innan hehe.
Inga problem, får ringa dustin imorgon, men de är så sega där...

Känner en som jobbar där som säger att de får många rma på Phantom (han har varnat mig om phantom men dom e ju så fina...) så jag tror inte du kommer få några problems. Dustin kommer nog bara få undan ditt ärende fort och gå vidare på nästa.

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Phantoms som är tillverkade 2004 (står i serienummret om man kollar, de har även en rosa klisterlapp om jag inte minns fel - de från 2005 har en blå) hade en väldigt hög felfrekvens. De från 2005 ska vara korrigerade och inte alls ha lika många fel.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Discokungen

Fick hem två och en fungerade, lol. (350wattarna)

Kör den ena i min dator med en 92mm-fläkt blåsande i 5v på nätagget. Blir inte mer än ljummet i full load, låter inte alls. Borde vara samma sak med det här Dessutom är det samma amps på båda aggen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Fick hem två och en fungerade, lol. (350wattarna)

Kör den ena i min dator med en 92mm-fläkt blåsande i 5v på nätagget. Blir inte mer än ljummet i full load, låter inte alls. Borde vara samma sak med det här Dessutom är det samma amps på båda aggen.

Eee... Jaha?.. Så??

>>Ackelind
Jag har ingen rosa eller blå klisterlapp på mitt agg, var skulle det sitta?
Hittar inget serienummer där jag kan utläsa något årtal heller.

Visa signatur

Asus Maximus Gene V | Intel® Core™ i7-3770K | Corsair Vengeance 16Gb
Asus GTX 980 Ti Strix | Asus ROG Xonar Phoebus
ASUS PCE-AC88 | 2 x OCZ ARC 100 240Gb - RAID0
Be-quiet! Dark Power Pro 10 550W | Be-quiet! Dark Rock 3

Permalänk
Medlem

Har du kartongen kvar?

Jag kollade på min kartong, men det ska även stå på själva nätagget har jag hört. Det är en liten streckkod, sen står det några siffor.

S/N: D05020045081 är mitt, man ser på "D05" att det är från 2005 och alltså ett av de felfriare aggen, de som börjar på "D04" har haft betydligt fler problem.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag kör med 350 wattaren och är supernöjd. Vart dock tvungen att ha en fläkt bakom den i sommras men det var en 120mm på absolut lägsta hastighet + att kylningen inuti datorn stulade vid den tridpunkten. Nu är den knapt jummen och har ändå ca 30+ grader i rummet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir galen på vissa människor...
Ämnet för den här tråden är: Antec Phantom PSU 500W

>>Ackelind
Det står "D05", så... Men ska ändå skicka in det tror jag.
Det lixom susar någon elektronisk-ström-ljud ibland. Lite störigt bara.
I övrig är jag mycket nöjd!
Rekommenderar!

Visa signatur

Asus Maximus Gene V | Intel® Core™ i7-3770K | Corsair Vengeance 16Gb
Asus GTX 980 Ti Strix | Asus ROG Xonar Phoebus
ASUS PCE-AC88 | 2 x OCZ ARC 100 240Gb - RAID0
Be-quiet! Dark Power Pro 10 550W | Be-quiet! Dark Rock 3