Permalänk

Vatten

Funderar nu på att vattenkyla mitt system för att få ännu högre o/c.

Så jag vänder mig nu till sweclockers användare för att få tips på just mina krav, och vill helst inte ha några livliga diskussioner om hur dåligt allt från TT är och så vidare (läst div. andra trådar ).
Kit eller ihopplock, allt går lika bra.

Mina krav är följande:
Stabilt system, för att tålas att flytta och ta med på LAN, alltså helst med pump/tank som går att sätta fast.
Helst radiator för att sätta på chassit.
CPU-block för socket 478 och GPU-block för nyare ati-kort, kanske även NB-block också.

Det jag funderat mest på är TT:s Big Water (har ett TT Tsunami, klaga inte) men den har ganska låg pumphastighet samt att det är svårt att hitta gpu-block till den. För delen är att den går att sätta fast lätt I mitt chassi.

Och en sista sak, trots mitt system (eller p.g.a. det) är jag inte så vidare rik för tillfället.

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

Hur mkt får det kosta på ett ungefär?

Permalänk

Mellan 1,7-1,5 k kr.
Men gärna mindre så jag har råd att köra bil också

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

Kan starkt rekommendera TT's bigwater faktiskt, har funkat ypperligt för mig.

Permalänk
Medlem

watercill har jag och det är utmärkt tycker jag=)

Visa signatur

guns dont kill people i kill people

Permalänk

Min polare skaffade sig ett waterchill entry igår och sänkte sin prescott-idletemp från ca 60 till 32 grader, det blev jag faktiskt jävligt imponerad av för ett kit för 900 spänn!

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerfors_power
Min polare skaffade sig ett waterchill entry igår och sänkte sin prescott-idletemp från ca 60 till 32 grader, det blev jag faktiskt jävligt imponerad av för ett kit för 900 spänn!

tempsensorerna kan man inte lira på, mät riktigt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Flashen> Hur? Vi hade den med 2 fläktar och vid ett småöppet fönster så jag tror på den

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerfors_power
Flashen> Hur? Vi hade den med 2 fläktar och vid ett småöppet fönster så jag tror på den

menar att dom mäter oftast fel, därför rekommenderar jag att mäta med en riktig temp-mätare

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

jo men dom funkar att kolla temperaturändringen med...
60-32 med lite öppet fönster och 2fläktar på radiatorn låter väl rimligt... och även om sensorerna visar fel temps så visar dom en riktig temperaturskillnad allt som oftast. och det är ju den som är intressant.

Visa signatur

Gigabyte GA-P35 DS3:: Intel C2D E6750@ 2,66GHz :: XFX Geforce 8800 GTS 320mb :: 4gb corsair ddr2 6400 cl4 :: 660GB lagring.