Permalänk
Medlem

Hacka *bkf

Jag drar min historia från början: Jag testade linux, min hårddisk la av. Mitt enda hopp om att spara mina viktiga dokument och dylikt låg hos en annan dator i huset som jag kopplade in hårddisken till. Detta gick bra men jag stötte på allmänt negativa vibbar när jag försökte kopiera Documents and Settings mappen. Detta har (antar jag) att göra med windows egna idiotsäkra ntfs-skydd av dessa mappar.

Aja, jag testar väl att gå runt problemet. Jag säkerhetskopierade hela mappen med XPs egna säkerhetskopieringsprogramvara (puh!). Jag såg på när fil efter fil lades in i min kära säkerhetskopia och när den var klar så pustade jag ut. Fritt fram att börja om från början på min hårddisk. Formaterade och allt var frid och fröjd, tills jag kommer till den punkt i livet då jag vill lägga tillbaka min fina säkerhetskopia där den hör hemma. När jag försöker öppna filen med hjälp av windows Säkerhetskopiering så får jag till svar att det inte finns några poster i den här filen att återställa från.

Min fråga är alltså om man kan få ut dessa filer från den här backup-filen, med formatet .bkf, ändå. Då helst med något freeware. Har en del grejer där som jag helst skulle vilja slippa orka traggla mig igenom igen.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Här har du ett gratis program för att extrahera filer från bl.a ms bkf

http://www.fpns.net/willy/msbackup.htm#NTBKUP
(ntbkup.exe)

Har ej provat själv men vad jag har läst om det på olika forum så ska det tydligen fungera bra

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Hedersmedlem

Hade du inte formaterat disken så kunde du ju istället bara ta ägandeskap på mappen Documents and Settings och underkataloger.
http://ntfsowner.aqualize.tk

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG