Chassin/tillbehör som ni saknar på Komplett.se/ i Sverige?

Permalänk

Vattenblock, Radiatorer, Vattenbehållare och andar produkter de har på dangerden.com hade inte varigt fel!

Visa signatur

AMD Opteron 165 @ Orginal ATM | 2048 PC4000 Corsair XMS | Asus A8N-E | Sapphire x1800GTO 256mb @ Orginal ATM | Seagate Baracuda 7200.7 120GB & 200GB

Permalänk
Medlem

Som många sagt... En del saker som exempelvis Frozencpu.com har... Bl.a annat "Case Skins", vilket jag tycker det verkar som, om man läser lite på olika moddningsforum, skulle vara populärt...

Men även som ytterligare några sagt, Lösa chassidelar, såsom moderkortsplåtar, hårddisk"rack" för dom som vill bygga egna lådor.

Bra initiativ för övrigt!

OffT: Bamsen... jag har nog aldrig tyckt det varit så jobbigt att läsa en tråd som denna....

Permalänk
Medlem

Skulle vara najs med lianli-moderkortsplåten (http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=LLMBT&toc=3095) och skulle tro att många moddare kommer köpa det

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Addtronics chassin saknar jag, sen vore det trevligt med ett lite större utbud av chassifläktar t.ex Titan.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Dena moderkortsplåt vore rart om ni kunde ta hem:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=LLMBT&toc=3095

Skulle sitta fint när man ska göra egna små byggen

Sån vill moi också ha så det får ni också ta hem Man kan inte ha en butik utan att ha moderkorts plåt

Mvh,
Viper

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamsen
faan ni måste skaffa sidodörrar med fönster vet att det finns MASSOR som vill ha det....det skulle gå hem nått grymt alltså...

Hur många gånger har du skrivit detta i denna tråd nu? Du får en varning för spam.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske inte tips om moddningsgrejer men here it goes:

Ni borde fixa datorpaket med bättre Geforcekort. Som det är nu måste man köpa paketen med ATI-kort för att få prestanda för pengarna, bästa geforcekortet ni har i paketen är FX5200 och det är ju inte så hett. Nån burk med 6800GT eller Ultra skulle sitta fint, kan ju hända att ni går miste om några kunder som är nVidia fanboys med nuvarande paketutbud

Permalänk

Chassin:
Många inkl. mig saknar speciellt stora / halvstora chassin. Med mycket plats inuti. T.ex plats nedanför moderkortet. Där man kan ha diverse saker som vattenkylning, extra PSU eller varför inte lite utrymme för modding.

Något annat som skulle avra bra är väl om det skulle finnas några chassin som är lite extra breda än de "normala" chassin så att man får plats med de riktigt "tunga grejerna" som stora pumpar till vattenkylning osv.

Modding:
Ljuddämpning är ett klart måste, märker tydligt att det börjar bli en större betydelse för många moddare. Därav så skulle även riktigt tysta fläktar vara ett bra alternativ.

Visa signatur

I am Alpha and Omega

Permalänk
Korsordsguru

Moderkortsplåt skulle vara intressant. Det skulle inte skada med lite olika format heller. Typ AT/ATX/mini-ATX/micro-ATX. Ja jag vet att AT är uråldrigt, men man kanske vill bygga chassin till sina gamla datorer med.

Det jag saknar i chassi-väg i Sverige är billiga server-kuber.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Case Badges skulle jag vilja se att ni hade också.

Permalänk

Som LicH skrev, Casebadges. Det är tyvärr i princip omöjligt att få tag på i Sverige.

En annan sak jag tycker är svårt att få tag på är 3,5" enheter i stil med temperatur-display, fläktstyrning etc. De flesta chassin har två 3,5" platser varav många inte ens använder dem, medans man ofta har fullt av 5,25" enheter. Speciellt vi som har chassi med enbart tre stycken 5,25" platser och använder dessa till optiska enheter skulle dra fördel av detta.

Små detaljprylar är alltid kul. Allt från gummifästen åt fläktarnas fästen till kabelstrumpor, casebadges etc. Vantec har ett stort sortiment. För övrigt verkar det finnas ont om bra temperaturmätare att få tag på med sensorer. I varje fall renodlade diton.

Kylning och tyst-dator grejjor går alltid hem.

Visa signatur

(._.(._.)._.)

Permalänk
Medlem

Några Nexus-produkter skulle inte sitta helt fel, särskilt deras fläktar och nätagg med 120mm-fläktar. Har inte sett något åf av de produkterna i Sverige iaf.

Edit: Jaha, finns visst en som säljer 400W-agget enligt buggy.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

Lösa grejer till de som vill bygga egna chassin så som moderkortsplåt +bakgrejjen... 3,5 och 5,25 tumms hållare...

Casebadges...

Aspire nätagg (de med plexi och de)

Kabelstrumpor...

Även några lysdioder av olika sorter skulle vara finnt...

Lcd-dicplayer både "färdiga" och sånna man kan löda själv...

/me Skulle bli _ÖverlyckliG_ om ni tog in nåra av alla dessa saker som har man kan läsa om här...

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Jag saknar:
Tysta 120mm fläktar
KRAFTIGA(MYCKET KRAFTIGA) 120mm fläktar
Häftiga skruvar
Moderkortsplåt
Tygon slang 3/8 och 1/2 tum
Samt lite vatten tankar som fästs i 5.25 och 3.15 platser.
Vatten pumpar(Eheim 1250,Hydor l30)
Vatten block till nya grafikkorten x800 serien när dom kommer samt 6800 serien.
Danger Den vatten block.

Återkommer om jag kommer på mera.

Tack!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Modekortsplåt kan ev jag börja tillverka. Liknande denna: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=LLMBT&toc=3095?c...

Dock med lite enklare design och kanske billigare. En 1mm plåt med hål för modekort. Hål för com,usb portarna och hålen för instickskorten. Enda som saknas är väl en vettig ritning och lite beräkningar och ett snack med chefen

Permalänk
Avstängd

Fan va jag kommer på saker jag vill ha i sverige då jaja iallafall sånt här chassi http://www.frozencpu.com/cgi-bin/frozencpu/cas-151.html

Permalänk
Medlem

typ lite moddningsverktyg saknar jag tex en dremmel kanske plexiglas hade varit bra att sälja

Visa signatur

Dagens Citat :Då måste man Ominstalera det förbannade helvetiska Windows SKRÄPET IGEN!!!

Permalänk
Medlem

peltier element, vatten block, slang , nipplar, tankar, radiatorer osv
detta är ett måste----> http://www.acryan.com/_morf/ACR-MF2209.shtml

Permalänk
Komplett.se

Hej!

Först och främst vill jag tacka så väldigt mycket för den info som ni delat med er med hittills, vilken respons.
Några av de saker som nämnts skall vi säkert kunna få till, även om det kan ta lite tid
En sak är iaf säker, vi skall se till att skaffa ett roligare chassi och moddningssortiment framöver. Jag kommer att hålla denna tråd under uppsikt, så det är bara att lägga till saker efterhand om det är något mer som ni kommer på. Tack än en gång för informationen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Kanske inte tips om moddningsgrejer men here it goes:

Ni borde fixa datorpaket med bättre Geforcekort. Som det är nu måste man köpa paketen med ATI-kort för att få prestanda för pengarna, bästa geforcekortet ni har i paketen är FX5200 och det är ju inte så hett. Nån burk med 6800GT eller Ultra skulle sitta fint, kan ju hända att ni går miste om några kunder som är nVidia fanboys med nuvarande paketutbud

Om du tänker på hela datorpaket så har vi faktiskt ett paket som heter Ultimate där du har en 3500+ Socket 939 och ett Geforce 6800Gt kort. Sedan är det även så att du kan konfigurera datorerna själv till ett nvidia kort om du vill ha det. Tack för påpekandet dock.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

Fler effektiva och snygga CPU-kylare, erat sortiment på det är för litet. Samt kanske några 120 fläktar(men inga led fläktar).

Sen tycker jag att ni borde skaffa hem http://www.silverstonetek.com/products-tj06.htm från silverstonetek samt några andra av deras produkter. Mycket intressanta bland mina polare.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Moderkortsplåten är ett måste!! in med den! vill ha vill haaa!!!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk

http://www6.tomshardware.com/howto/20040913/miditower-05.html
Och Coolermaster Stacker

Edit: Skriv mer information om produkterna. När man köper en fläkt vill man veta hastighet, ljudnivå, hur mycket luft den flyttar och om den är kullagrad eller glidlagrad.

Permalänk

det skulle vara interesant med fackta om produkterna..
som mått, db och matrial mm
på chassi, vattenpumpar och Radiatorer mm

Permalänk
Medlem

En del intressanta nätaggregat hade jag velat se. Exempelvis Tagans och Silverstone.
Sen chassit som rekommenderats av en drös från toms hardware hade jag själv också vilja se.
Kylare så hade jag kunnat tänka mig PAL8150T från Alpha, men om den är bra eller inte har jag ingen större koll på då jag inte sett nåra recensioner på den
http://www.micforg.co.jp/en/cat_opterone.html

Permalänk
Medlem

http://www.frozencpu.com/cgi-bin/frozencpu/cst-114.html

eller varför inte ALLT från frozencpu dom har massa gott som man inte hittar i Sverige om ni skulle börja sälja dom chassina och tillbehöver skulle ni få mej som kund i alla fall

Visa signatur

| MSI Neo Platinum | AMD Athlon64 3000+ | 768MB DDR | MSI FX5900 128MB |

Permalänk
Medlem

Lite fler lösa vattenkylnings delar hade jag velat se.

//g0dlike?

Visa signatur

Intel P4 2.4@3.12 (260x12 1.6vcore) TT Bigwater . Mainboard Asus P4C800 Deluxe . 1xIbm 20gb . 2xSeagate 80gb . HIS 9800Pro 128mb ZM80C-HP . 2x256 OCZ Technology PC3500(2-2-2-8). Idle temp 27 . Full Load 40 . 3DMark 01SE - 12631 . Naruto Aeger !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Dena moderkortsplåt vore rart om ni kunde ta hem:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=LLMBT&toc=3095

Skulle sitta fint när man ska göra egna små byggen

Sån skulle jag köpt direkt! Vill ha!

[ot]Nån som vet om liknande/den går att få tag på i sverige? Eller kanske på någon av onlinebutik mer än den som finns länkad i citatet?[/ot]

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk
Medlem

Lian-Li chassin och diverse tillbehör till dessa skulle vara bra om ni tog hem. Jag skulle även uppskatta om ni utökade ert moddnings-sortiment lite

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Billigare frakt hade inte vart fel

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.