Permalänk
Medlem

Antec eller Tagan?

Tjenare!
Jag vill ha det bästa agget, vilket av dessa agg ska det bli.
Antec eller Tagan?

/Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

bror helt på vad du ska ha det till. tagan aggen är klart tystare och antec låter mer det är den största skillndaden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tagan 480W, 20dB, EPS/ATX eller Antec 480W, jag är ute efter mycket ström, tyst agg & mycket garanti. Och vad jag läst och sätt så ser Tagan bäst ut i mina ögon.

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

tagan är tystare.

Visa signatur
Permalänk

Beställde ett likadant själv, kommer på tisdag får se hur det blir

Visa signatur

Dator//
Intel :( 2,8+ 0.13nm, Asus X800 XT PE, 2x 1 gig kingston cl 2.5 ram,
Blev tyvärr inget SLI än, i brist på pengar

Permalänk
Medlem

ska själv köpa nytt agg och jag tror att det blir ett tagan 480W för mig med.

edit: nu blev jag lite orolig. om man räknar ihop specsen på tagan-agget så blir det 668W vilket måste betyda att dom är kraftigt överdrivna om det egentligen bara klarar av 480W. jobbigt =(

edit2: det blir nog ett antec 550W ändå. det kostar 300:- mer men kan leverera högre effekt. vill inte köpa ett nytt agg för att det sen ska visa sig att det inte räcker till (sitter på ett 431W nu som inte räcker).

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

de ska klara 480watt under en längre tid och jag tror att dom 668 watten betyder att den kan klara så mycke under kortare perioder

Visa signatur
Permalänk

Tagan har dessvärre stora problem med sina fläktar som börjar låta efter en tid. Ett tickande sound...

Jag gav upp efter att ha haft två Tagan 480 efter varandra med samma fel. Plus att det första även hade problem med att kontrollera fläkthastigheten varför varvtalet på fläktarna vandrade upp/ner hela tiden.

Nu har jag ett Antec Neo och det må kosta några kronor mer, men jädrans det är riktigt bra. Utöver att det är tystare än Tagan, så gillar jag kabelsystemet som gör att man inte har en massa onödigt i datorn.

Nej tack, Tagan är bara skit rent ljudmässigt.

Permalänk
Medlem

kollade på deras hemsida. så som jag förstår det så klarar t.ex. 12V-linan 28A men bara så länge 5V och 3.3V linorna inte används till max.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Sådär, Tagan 480W, 20dB, EPS/ATX beställt från Gtek.net för 1234:- inkl frakt

/Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

hur mycket kostade frakten? agget finns ju annars på webbhallen för 999:-.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Det blir ungefär 50:- billigare från webhallen men jag tycker det känns bättre att ha från Gtek.

/Marco

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

När jag handlar från webhallen gör jag direkt betalning. Frakten blir då 49 kr och jag har det oftast dagen efter.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Ingen av fläktarna på mitt Tagan 480w har börjat låta konstigt än(efter ett halvår), och inte varvar de upp och ner märkbart mycket. Tycker helt klart att du ska välja Tagan, det har dessutom en separat jordkabel till moderkortet och stödjer servermoderkort.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

skulle jag behöva välja mellan antec 480 och tagan 480 så skulle jag välja tagan...

men antec har ju 550w också

http://www.hardwarezoom.com/viewcontent.jsp?ReviewID=186&Page...

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Jag beställde det från Webhallen för 1150:- inkl frakt. Är det lika bra att beställa där som hos gtek eller?

/Marco

Visa signatur

/M