Namn på datorspel - de absolut sämsta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredos
"Day of the tentacle" Vad kan det betyda?
"Carmageddon" Bläh

"Day of The Tentacle" Handlar om Onda-Tentakel-Varelser som vill ta över världen.
Jag tycker det är ett bra namn (, och ett bra spel!).

Permalänk
Medlem

Tråden i syfte var nog skapad med humoritet i tanke, så tat lugnt och låt folk skriva vad dom tycker låter roligt, komiskt.

Att många Engelska ord ej kan översättas direkt är det nog ingen som har bestridit, just därför blir det roligare "att" bara rakt av översätta dom individuella orden!

Visa signatur

[Amd 64 3800] - [TwinMos 2048 4*512] - [Gainward 6800Ultra 2600 GS]- [MSI K8T NEO2]
No easy way out.......By pain alone shall i find you.......My love!

Permalänk
Medlem

Fulaste: Elasto Mania - Super Action Cross var mycket coolare. Mycket.

Däremot så är ju Grand Theft Auto ett av de bättre namnen, som någon ovan klagade på.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
Might and magic 7 - day of the destroyer

Makt och magi 7 - förstörarens dag.... inte jättesnyggt

Som nån annan säger är det 8 som heter så. Sen betyder "Might" inte makt utan styrka i det här fallet. Detta för att Knight = Might, Mage = Magic. Är relativt vanligt att folk testar ett gäng helt utan Magic och tvärtom.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjoma
Hade ett spel till Atarin som hette "Return of the mutant camel". Man var en kamel som kunde skjuta och flyga osså var det glada regnbågsfärger i bakgrunden. Undrar hur många dygn spelskaparna suttit i stillastående inomhusluft för att komma på den spel-idén och titeln.

Jepp, Jeff Minter himself
(Skapare av mången tokiga spel till C64 osv.)

Förresten, Lejendary Adventure?

Visa signatur

Jag är född 1991. Jag älskar att skratta.
Har Aspergers syndrom. (surprise surprise!)
Mannen på bilden har fått sig en släng av Cheerios... URP!

Permalänk

Little Big Adventure

Som att säga pytte stort eller jätte litet på svenska:p

Annars är det ett toppenspel:D

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Inaktiv

metal gear=metal utrustning

Permalänk
Medlem

eller metalkugghjul.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Annars kan man ju vända på det hela... Ni som är så jävla negativa, försök komma på spelnamn som låter "bra" på svenska?

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Magic Carpet...

Visa signatur

[ SHG Note 9000 laptop ][ Centrino 2.0 ghz ][ Radeon X700 256Mb ][ 2048mb DDR333 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Annars kan man ju vända på det hela... Ni som är så jävla negativa, försök komma på spelnamn som låter "bra" på svenska?

Drakar och Demoner

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Project I.G.I ( I'm Going In )

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Mortal Kombat

vafan kommer k:et ifrån?

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Urban Burban

Gammalt spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gcb
Tråden i syfte var nog skapad med humoritet i tanke, så tat lugnt och låt folk skriva vad dom tycker låter roligt, komiskt.

Att många Engelska ord ej kan översättas direkt är det nog ingen som har bestridit, just därför blir det roligare "att" bara rakt av översätta dom individuella orden!

Det finns redan flera trådar om direktöversättning.

Det här handlade väl om dåliga titlar på spel.
Titlar som inte ens ger en hint om vad spelet handlar om eller som bara låter rejält löjliga, på engelska.

Jag slutade tycka det var roligt att direktöversätta ord när jag var 9 år.
Idag är det mest otroligt irriterande då det verkar vara folk som inte kan engelska så bra från början som gör det.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

någon nämde cod , och jag tror han menade Call of Duty, varför är det ett dåligt namn , Plikten kallar, det är krig och alla blev skickade dit och , ja, plikten kallade

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Half Life - Halvt liv?

Half-life=halveringstid (kärnavfallets revideringstid...Fakriskt =}

Visa signatur

AAAAh yeees

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Halflife - Halveringstid faktiskt...

Och sen när ska du få skriva ihop ord och uttala dig om vad det betyder?

Spelet heter Half-Life inte Halflife.

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det finns redan flera trådar om direktöversättning.

Det här handlade väl om dåliga titlar på spel.
Titlar som inte ens ger en hint om vad spelet handlar om eller som bara låter rejält löjliga, på engelska.

Jag slutade tycka det var roligt att direktöversätta ord när jag var 9 år.
Idag är det mest otroligt irriterande då det verkar vara folk som inte kan engelska så bra från början som gör det.

Precis vad jag skrev också:)

Visa signatur

[Amd 64 3800] - [TwinMos 2048 4*512] - [Gainward 6800Ultra 2600 GS]- [MSI K8T NEO2]
No easy way out.......By pain alone shall i find you.......My love!

Permalänk

Beach Head=Strand Huve

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa - Detaljer detaljer

Permalänk

Man kan ju inte översätta namnen till svenska och säga att dom är dåliga! Allt krestar inte kring sverige och det svenska språket, och om ett spelnamn låter dåligt på svenska, vem bryr sig?! Svenskar? Åh nej vi måste byta namn på det här spelet!! Det är ju jättedålig!!!det betyder ju "tyst kulle" på svenska!! Och sverige utgör ju faktiskt 0,001% av vår marknad!!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x / EK-AIO 360 | 32gb Corsair Vengance RGB pro 3600 | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ZOTAC RTX 3080 AMP Holo | Samsung 970/960 Evo | Corsair RM850x | Lian Li PC-O11 Dynamic | Focusrite Scarlett studio 2i2 / cm25 / Sennheiser RS175 | ACER XZ350CU | Corsair Strafe RGB MX Silent | Mionix Naos QG | Elgato Stream Deck | Oculus Rift S, Quest 2 | Creality Ender 3 v2

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är inget spel utan en film men måste ta med det eftersom det är så extremt löjligt.

-Nazi surfers must die.

En splatterfilm från 80-talet om ett gäng surfare i en kuststad i usa som är nazis, dom dödar en kille och nu ska hans typ 80-åriga mormor hämnas på dom.
Märk väl att detta inte är en komedi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Detta är inget spel utan en film men måste ta med det eftersom det är så extremt löjligt.

-Nazi surfers must die.

En splatterfilm från 80-talet om ett gäng surfare i en kuststad i usa som är nazis, dom dödar en kille och nu ska hans typ 80-åriga mormor hämnas på dom.
Märk väl att detta inte är en komedi.

haha. Jag hade förtängt denna filmen, fan tadig för att jag fick den på minnet nu
Så sjukt dålig film.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Detta är inget spel utan en film men måste ta med det eftersom det är så extremt löjligt.

-Nazi surfers must die.

En splatterfilm från 80-talet om ett gäng surfare i en kuststad i usa som är nazis, dom dödar en kille och nu ska hans typ 80-åriga mormor hämnas på dom.
Märk väl att detta inte är en komedi.

Det är väl Troma?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

CS

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+ nVidia nForce3 250, 2048MB DDR, XFX GeForce 7600 GS,
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame skulle cykla.

Permalänk
Medlem

Übersoldier.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

"värld av krigskraft" om ingen har sagt det förut.
Eller kanske "stjärnkraft"
Eller "Black"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Detta är inget spel utan en film men måste ta med det eftersom det är så extremt löjligt.

-Nazi surfers must die.

En splatterfilm från 80-talet om ett gäng surfare i en kuststad i usa som är nazis, dom dödar en kille och nu ska hans typ 80-åriga mormor hämnas på dom.
Märk väl att detta inte är en komedi.

Inte komedi, splatter. Det finns ingenting i en splatterfilm som är tänkt att vara skrämmande. Det är meningen att det ska vara så överdrivet att det blir kul. Inte en renodlad komedi alltså, men inte en seriös film heller.

Förresten betyder craft hantverk, inte kraft.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Bills tomato game >_<

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Är ni säkra på att dom menar halveringstid då?

Jag men dom ha ju för tusan en man med en kran i ena ögat så vad vet jag vad dom menar.

Den sekvensen är Valve's signum. Vet inte riktigt vilken roll dom spelar, tror det är utgivaren eller nått. Har egentligen inte så mycket med själva HL att göra vad jag vet, eller vad jag tror iaf.
Sierra är det väl som gör det..

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD