Permalänk
ASUS Nordic

DD Maze 4 GPU + Waterchill

Funderar på att köpa ett Waterchill med Antarctica CPU-block och kompletera det med DD Maze 4 till GPU:n (asteks GPU-block är ingen höjdare). Frågan är bara om slangarna är kompatibla. Waterchill använder 10mm slang medans Maze 4 har 1/2" yttre dimension?

Permalänk

Waterchill finns som 1/2" också.

Permalänk
ASUS Nordic

Det är Powerkit jag tänkt köpa. Är det 1/2" ?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
Det är Powerkit jag tänkt köpa. Är det 1/2" ?

Ska du inte lägga några lappar till och köpa prometeia då? Du lär klara runt 2.8-2.9 med det.

Btw, du har PM.

Edit: Prometeia Mach I kostar 5600 på www.overclockers.se, 2300 mer än Waterchill Power.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

tänk på att asetek har ½" ytterdiameter på slangen och vanligast för dangerdens produkter är ½" innerdiameter (på slangen)

Permalänk

rauf:
jo sant.. men vad kostar nipplar? max 10 spänn styck.. bara att ta med en slangsnutt samt blocket och hitta en nippel som passar.

den lokala VVS butiken har sådant..

sedan så är det kittet som länkat ett ½" system.. alltså ½" id.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
ASUS Nordic
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velox
Ska du inte lägga några lappar till och köpa prometeia då? Du lär klara runt 2.8-2.9 med det.

Btw, du har PM.

Edit: Prometeia Mach I kostar 5600 på www.overclockers.se, 2300 mer än Waterchill Power.

Vill kunna överklocka mitt grafikkort lite extra. Samtidigt som jag känner att spänningen (Vcore) inte kommer att räcka till för att utnyttja en prometia kylning. Mina minnen är inte heller direkt lämpade för att gå över 250MHz.

Jag hoppas faktiaskt på att kunna köra 11x250(2.5-3-3-7)=2750MHz @ 1.72V med Waterchill-A Power. Det är förmodligen att ta i, men 10x255(2.5-3-3-7) är min backup. Eftersom vattenkylningen klarar load-temp mycket bättre än luft så har jag faktiskt förhoppningar på detta. Systemt postar och bootar i 11x250(2.5-3-3-7)=2750MHz @ 1.72V men inte mycket mer. En kall juli natt hann tom Win XP starta för att resultera i blåskärm sekunderna senare.

Jag är även väldigt sugen på att köpa en 3400+ Clawhammer (1024kb cache) nu när de sjunkt i pris. Bara för att se om jag når upp till ungefär samma resultat. Vill bencha 14000 i 3d mark 03