FFR - Flash Flash Revolution - Turnering

Permalänk
Medlem

FFR - Flash Flash Revolution - Turnering

Någan annan som spelar detta underabara spel? Man kanske skulle fixa ha en liten turnering här på Swec :), dvs, om någon/några är intresserade!

Hittade en gammal tråd om en turnering, men spelet var helt annurlunda då så det är ondöigt att bygga vidare på den.

Ifall vi nu skulle ha en turnering, vilka låtar ska vi ha med? blir störigt om man tar med alla :P.

Intresse?

www.flashflashrevolution.com
Ny? vet inte vad det är? Kolla denna video så kanske du förstår, dock kass kvalité och ljud.
http://www.fyrisskolan.uppsala.se/elev/02/AI_2C33/FFRZelda.av...

Permalänk

megamanlåtarna, helt klart.
Eller alla låtar på Arcade måste vara med.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Alla? galning! Tänkte flera olika genrer representerade jag, men det beror ju på hur intresset ligger :). Måste dock hålla med, arkadlåtarna rockar!

Låt oss säga Final Fantasy: Battle(Måste ju vara med, inte sant? )
megaman 2: Dr. Wily(Your choice!)¨
Legend of Zelda: (Yoshi Stage Rocks!)

Om intresset är absolut störst för arkad är det klar vi kan ta fler låtar därifrån, som sagt :). Mer förslag!

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel? Försökte prova men det kom bara en ruta som skulle försvinna efter ett par sekunder men aldrig ville försvinna.

Permalänk
Medlem

Vet, den rutan är lite skum :/ men den brukar försvinna om du väntar tillräckligt länge!

Annars kan du regga dig för att spela, det är gratis.

Spelat DDR? Dance Dance Revolution?
Samma grej här, fast med tangenterna, det går alltså mycket fortare!
Du ska trycka på pilarna vid rätt tillfällen, i takt med låten, du märker säkert när du kommer igång

Edit: Ska fixa en liten video så att man får se vad man ska göra, lite klurigt att förklara

Ska bara spela in den först

Edit2: Phju! Tog ett tag, kan bara ladda upp 2mb stora filer på skol-ftpn, och det tog ca en timme innan jag kom på den smarta idén att välja en kortare låt, och ungefär 30 minuter till att komma på att jag kunde klippa bort en del av låten. alltså inte ha med en hel :). Dessutom ville den inte sänka upplösningen :/

Kass kvalité blev det iaf, både ljud och bild! Men men, bättre än ingenting iaf Ifall någon vill skulle vilja bidra lite granna, så kan jag ge en annan version som tar ca 30mb

http://www.fyrisskolan.uppsala.se/elev/02/AI_2C33/FFRZelda.av...