Permalänk
Medlem

UT2k3

um jag har börjat lira igen men nu vill jag inte spela ensam så jag undrar om det finns en sida eller ett forum eller irc kanal där jag kan trya för klaner?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

#fz.ut på quakenet är fragzones ut2k3 kanal.
Där finns ju både klanfolk och annat du kan spela med.
Annars www.clanbase.com

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

www.scandinavianopen.net har varit uppe här förut, en skandinavisk 1on1-liga.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Funderar på och köpa UT2k3, är det fortfarande mycket folk som lirar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaNe
Funderar på och köpa UT2k3, är det fortfarande mycket folk som lirar det?

Om du menar online på allmänna servrar, så är svaret nej. Det finns alltid folk online, men det är inte så många bra servrar att välja på, om man nu vill ha ping helst under 100.
Jag vill helst ha ping under 80 och ska jag lira deathmatch brukar jag bara finna 3 eller 4 servrar som duger, dvs att det är vanliga banor(ej hemmagjorda och dåliga) och lagomt med spelare typ 6-10. Capture the flag hittar jag bara 1 eller 2 servrar som duger.

Det var betydligt fler i UT99, så jag vet inte vad som gör att inte lika många lirar UT2003. Antingen har inte de uppgraderat burken deras eller så tycker de att UT2003 är för svårt, det är nämligen en tuffare attityd(karaktärerna har lite Quake-stil i sig) i uppföljaren.
Vi får se vad som händer när UT2004 nu kommer ut i dagarna här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaNe
Funderar på och köpa UT2k3, är det fortfarande mycket folk som lirar det?

Vänta tills UT2k4, inte för att jag tror det blir så mycket bättre men med lite tur så kan det nog locka lite folk och det är efterallt bakåtkompatibelt med UT2k3. JUst nu är det ganska svårt att hitta dugliga publics.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

um hara undrar vad som e fel när jag bara kan se pingen på 1 max 2 servar...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Du kan ju vänta och köpa UT2004 om du inte vill köpa båda två nu på samma gång nästan. För övrigt så finns det en del bra DM servrar och det är ju roligast :).

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Du kan ju vänta och köpa UT2004 om du inte vill köpa båda två nu på samma gång nästan. För övrigt så finns det en del bra DM servrar och det är ju roligast :).

Jo men dom börjar försvinna, vilket är tragiskt.
Jag lirade som fan innan, lirar bara ibland nu för tiden.
Men när det väl finns någon seriös server med ok ping tar det allt!

Längtar så oehört mkt på UT2004!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SoNNe
Jo men dom börjar försvinna, vilket är tragiskt.
Jag lirade som fan innan, lirar bara ibland nu för tiden.
Men när det väl finns någon seriös server med ok ping tar det allt!

Längtar så oehört mkt på UT2004!

Word.
Om jag ska vara helt ärlig lirar jag mest på samma servrar hela tiden.. Hoppas att UT2004 kan ge UT communityn en liten kick nu bara!

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Jaha okej, då väntar jag nog till UT2004.

Permalänk
Medlem

um back to topic... eller min fråga. hur ser man pingen? har öppnat portarna. men bara vissa visar sin ping.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1