Permalänk

7800X3D + Asus B650E-I

Hej!

Säljer fullt fungerande processor och moderkort. Inköpta på Black Friday 2023 för att testa AM5 och ITX men har nu bytt tillbaka till mitt ATX system för att få plats med större grafikkort. Var annars väldigt nöjd med både processorn och moderkortet. Ingen coilwhine vad jag kunde höra och VRM fläkten startade bara ibland och var väldigt tyst även då. Alla originalkartonger och tillbehör finns kvar och följer givetvis med.

Båda är köpta 2023-11-26 och kvitto finns. Processorn från Inet och moderkortet från Proshop. Fullständiga produktnamn:
- AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB
- ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI

Angående priset tänker jag budstart på 6000 kronor för hela paketet. Avslutar till helgen så jag kan skicka på måndag förmiddag. Alternativt kan det hämtas i Svängsta utanför Karlshamn, Blekinge. Bud på individuella komponenter kan också vara intressant, med inte under 3500 kronor för processorn eller 2500 kronor för moderkort. Väljer själv om eller till vem jag säljer osv.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ang priset, jag kan lägga ett bud på 5000kr om du kan tänka dig det.

Permalänk
Nytt bud: 3 500 kr för cpu +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 6 000 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Hur är coilwhine på moderkortet för dig? Kikat lite på ITX brädor det senaste och har förstått att just den Asus-brädan kan lida av lite coilwhine, annars är jag eventuellt intresserad av att lägga ett bud.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Hur är coilwhine på moderkortet för dig? Kikat lite på ITX brädor det senaste och har förstått att just den Asus-brädan kan lida av lite coilwhine, annars är jag eventuellt intresserad av att lägga ett bud.

Har inte upplevt någon coilwhine själv och jag skulle ändå vilja påstå att jag är väldigt känslig gällande ljud av olika slag (körde det med bq! Silent Wings 4 fläktar på 600rpm så väldigt tyst dator i övrigt). Kan dock inte lämna någon 100% garanti då det är möjligt att andra komponenter och vad man kopplar på moderkortet påverkar coilwhine också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naganannan:

Har inte upplevt någon coilwhine själv och jag skulle ändå vilja påstå att jag är väldigt känslig gällande ljud av olika slag (körde det med bq! Silent Wings 4 fläktar på 600rpm så väldigt tyst dator i övrigt). Kan dock inte lämna någon 100% garanti då det är möjligt att andra komponenter och vad man kopplar på moderkortet påverkar coilwhine också.

Tack för utförligt svar!

Då återkommer jag eventuellt med ett bud, ska kika lite.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Hur är coilwhine på moderkortet för dig? Kikat lite på ITX brädor det senaste och har förstått att just den Asus-brädan kan lida av lite coilwhine, annars är jag eventuellt intresserad av att lägga ett bud.

Bara för att flika in lite. Kör samma setup fast dock asus strix X670E-F ATX och hade coilwhine till en början. Det försvann när jag bytte nätaggregat så det jag hittat på forum verkar inte stämma helt hundra men givetvis vill man vara försiktig vid köp.

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 7900XT | Amd Ryzen 7 7800X3D | Arctic Liquid Freezer III 420mm | Asus Strix X670E-F Gaming Wifi | Corsair Vengeance 2x16Gb 6000Mhz | Corsair MP600 XT 2Tb | Sata SSD 500gb | Sata SSD 1Tb | Corsair RM750e | Fractal design North XL | LG Ultragear 32GP850 | Corsair Strafe RGB | Steelseries Prime Wireless | Sennheiser 560S

Permalänk

Bjuder gärna 3600kr för CPU, jag står för frakt!

Permalänk
Medlem

Utöver coilwhine ser jag att många användare har problem med EXPO-profilen, fungerar den för dig?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Skrivet av Casper:

Utöver coilwhine ser jag att många användare har problem med EXPO-profilen, fungerar den för dig?

Hade inga EXPO minnen men testade en 6400cl32 XMP som faktiskt verkade fungera utan problem. Körde dock manuellt inställd 6000cl28 profil 99% av tiden för att kunna använda låg SOC spänning (1.1V) och jag hade inga problem med minnesstabilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naganannan:

Hade inga EXPO minnen men testade en 6400cl32 XMP som faktiskt verkade fungera utan problem. Körde dock manuellt inställd 6000cl28 profil 99% av tiden för att kunna använda låg SOC spänning (1.1V) och jag hade inga problem med minnesstabilitet.

Tack! Bjuder 6100kr + frakt

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Nytt bud: 6 500 kr Halloj! Bjuder 6500 inkl frakt. :)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

Ang. mitt bud ovan; föreslår ett bytesalternativ i form av ASUS TUF 3080 Ti ifall det skulle vara intressant.

Permalänk
Skrivet av doktorinternet:

Ang. mitt bud ovan; föreslår ett bytesalternativ i form av ASUS TUF 3080 Ti ifall det skulle vara intressant.

Det bytet är tyvärr inte intressant, men du har högsta budet än så länge. Kollade upp fraktalternativen och kan skicka med Postnord för 132kr, Schenker för 133kr eller DHL för 109kr. Så om ditt bud inkluderade fraktkostnaden är det ungefär motsvarande 6400kr+frakt då.

Permalänk
Skrivet av Naganannan:

Det bytet är tyvärr inte intressant, men du har högsta budet än så länge. Kollade upp fraktalternativen och kan skicka med Postnord för 132kr, Schenker för 133kr eller DHL för 109kr. Så om ditt bud inkluderade fraktkostnaden är det ungefär motsvarande 6400kr+frakt då.

Ok, kör du budgivning helgen ut eller kör vi direkt? Skicka PM isåfall

Permalänk
Skrivet av doktorinternet:

Ok, kör du budgivning helgen ut eller kör vi direkt? Skicka PM isåfall

Håller det öppet lite till. Räknar med att avsluta typ söndag förmiddag

Permalänk
Skrivet av Naganannan:

Håller det öppet lite till. Räknar med att avsluta typ söndag förmiddag

👍

Permalänk
Medlem

Halloj!

Är affären avslutad eller tar du fortfarande in bud?:)

Mvh

Joacim

Permalänk
Skrivet av Joacimne:

Halloj!

Är affären avslutad eller tar du fortfarande in bud?:)

Mvh

Joacim

Det är fortfarande öppen budgivning. Avslutar imorgon förmiddag

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 6 500 kr + frakt :)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Skrivet av Iljans:

6 500 kr + frakt

PM

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 6 600 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

Annonsen är avslutad