Simplaste telefonen med Bank-ID?

Permalänk
Medlem

Simplaste telefonen med Bank-ID?

Hej,

Jag har haft en iPhone 8 i väldigt många år nu (typ 8 år?), och är otroligt trött på all uppkoppling jag har. Min reptilhjärna manar mig ständigt att kolla upp saker, och jag både älskar och hatar det.

Jag söker efter den simplaste telefonen som finns — en "osmart" telefon, om man så vill — som också har möjligheten till mobilt Bank-ID. Att ha tillgång till just mobilt Bank-ID är extremt värdefullt i det moderna samhället, så just den funktionen är absolut nödvändig, tyvärr.

Om möjligheten till denna typ av mobil med fysisk knappsats finns så vore jag mycket, mycket tacksam att bli tipsad om detta. Finns inte alternativ med fysisk knappsats så godtar jag dock naturligtvis denna.

Mvh

Permalänk
Medlem

Ingen aning, men nån seniortelefon kanske?

Permalänk
Medlem

enligt prisjakt så finns det inte: https://www.prisjakt.nu/c/mobiltelefoner?19843=25658&b_10388=...

Men ditt stora problem är att du vill ha bankid, som är en smartphone app, till en mobil som inte är en smartphone.

Testa istället en e-ink telefon?

Typ Hisense A9.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Hisense A9 verkar intressant. Kanske inte helt simpel i vilka funktioner den har men displayen gör nog att annat än "nyttoappar" blir ganska ointressant att använda.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Gissar att du är socialmedia beroende?
Stäng alla konton och avinstallera apparna och stäng av alla notiser borde väll lösa problemet att ständigt måsta kolla?
Ja det kan vara lika tufft beslut som hälla ut spriten för en alkis

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Apple har ju "screen time" och där kan du sätta "app limits". Kanske något att testa?
Stänga av alla former av notiser kan kanske också vara en bra idé.
Själv gör jag just det, samt har inga appar till sociala plattformar där man "browsar" installerade. Endast rena meddelandefunktioner som whatsapp, signal, telegram & messenger. Mutear också alla gruppchattar.