Pixel 6a vägrar inkommande samtal

Permalänk
Medlem

Pixel 6a vägrar inkommande samtal

Hej,

Är lite ställd här. Min mammas Pixel 6a vägrar inkommande samtal men det går bra att ringa ut från den. När jag försöker ringa säger Comviq typ "Samtalet kan inte kopplas fram just nu, SMS går inte att skicka". Dock kommer det upp en liten ruta på hennes telefon om att jag ringt.

Har testat safe mode, togglat "stör ej" och försökt kolla igenom andra vidarebefordringar och tips från nätet men kommer inte vidare.

Tar tacksamt emot tips...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kollat det också, och det handlar om flera nummer. Men skall kolla "Auto reject mode."

Skrivet av dlq84:
Permalänk
Medlem

Testa att byta till ditt simkort och se om du har samma problem.

Permalänk
Medlem

Hon bor lite långt bort för det men annars vore det ett bra test.

Skrivet av pine-orange:

Testa att byta till ditt simkort och se om du har samma problem.

Permalänk
Medlem

Nu är det löst. Av någon mycket outgrundlig anledning vidarebefordrades alla samtal till något nummer som uppenbarligen inte funkade som röstbrevlåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsv:

Nu är det löst. Av någon mycket outgrundlig anledning vidarebefordrades alla samtal till något nummer som uppenbarligen inte funkade som röstbrevlåda.

Hur kom du på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Hur kom du på det?

Ja... Är väl bra helt enkelt. Men skämt åsido... Googlade på typ "How to block all incoming calls in Android" och fick lite inspiration från svaren var jag skulle leta bland inställningarna. Finns ju typ "Vidarekoppla alla", "Vidarekoppla vid ej svar", "Vidarekoppla vid upptaget" osv i någon inställning i samtalsappen.